download 26

1.Chrome Lighthouse

این ابزار نمونه ی خوب و مفیدی از یک آنالیزگر سایت می باشد که سایت را از جانب 10 فاکتور مهم در سئو بررسی می کند و نتایج را به شما ارائه می کند. می توانید این ابزار را دانلود و برروی مرورگر کروم خود نصب کنید. در زیر برخی از مواردی که توسط این ابزار بررسی می شوند را می بیند:

  • برچسب ها و تگ ها
  • تگ های عنوان
  • توضیحات متا
  • وضعیت کدهای HTTP
  • متن و توضیحات لینک ها
  • وضعیت صفحه برای ایندکس شدن و نمایش
  • بررسی فونت و نحوه ی نمایش نوشته ها در موبایل
  • بررسی نمایش تمام آیتم های صفحه و عدم مشکل با افزونه های مرورگر!

این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده و مسلما تمام مواردی که توسط آن بررسی می شود برای سئوی سایت اهمیت دارند! این ابزار سبک و برای استفاده ساده است. شاید خیلی حرفه ای و بیان گر برخی از جزئیات نباشد اما اطلاعات مفیدی را به شما خواهد گفت.

2.TestMySite

این ابزار سایت شما را برای موبایل های با سرعت 3G و کاربران با سرعت های پایین بررسی می کند! همچنین لیستی از پیشنهادات برای بهبود سرعت سایتتان به شما خواهد داد. کافیست که در سایت و خبرنامه ثبت نام کنید و شروع به استفاده از آن کنید. اطلااعاتی که این ابزار  به شما می دهد را می توانید از Page Speed Insights هم بگیرید اما ابزار TestMySite به شما یک دید و نمای کلی می دهد که ذهن شما درباره ی سایتتان را باز خواهد کرد. شما می توانید یک اطلاعات کلی و تصویر ابتدایی از سایت بگیرید و سپس برای کامل کردن اطلاعات و دریافت جزئیات به سراغ Page Speed Insights بروید.

3.Page Speed Insights

این ابزار آنلاین به صفحه ی شما نمره می دهد و همچنین نقاط ضعف آن را هم مشخص می کند. لیستی از پیشنهادات و همچنین کارهای لازم برای بهبود سرعت سایت و صفحه را هم به شما خواهد داد. برگه های بزرگ و پر حجم، تصاویر بزرگ و … را که باعث پایین آمدن سرعت کلی سایت شما می شوند را نیز می توانید توسط این ابزار پیدا کنید. این ابزار نه تنها مشکلات را پیدا می کند و راه حل های آن را بیان می کند، بلکه آموزش های لازم را هم به شما خواهد داد. آموزش های مربوط به هر مشکل و مسئله ای که در سایت شما باشد را در اختیارتان قرار می دهد و شما می توانید به صفحات آموزشی بروید و یاد بگیرید!

4.Safe Browsing Test

با استفاده از این ابزار می توانید برنامه ها و عوامل مخرب بر روی سایتتان را پیدا کنید و آن ها را از بین ببرید. همچنین یک نکته ی جالب درباره ی این ابزار آن است که تاریخ آخرین بررسی و تحلیل سایت را هم به شما خواهد گفت! با استفاده از این ابزار می توانید برنامه ها و نرم افزارهای بد و مخرب موجود در سایت را بیابید و نابودشان کنید. این ها می توانند بر سئو، سرعت و ایندکس شن سایت شما تاثیر بگذارند.

5.Google Trends

گوگل ترندز به شما اطلاعات خوب و مفیدی درباره ی کلمات کلیدی محبوب و مناسب ارائه می کند. می توانید کلمات کلیدی محبوب در زمینه ی کاری خودتان و همچنین کلماتی که در حال حاضر در اوج هستند را بیابید و با توجه به موقعیت از آن ها استفاده کنید. این ابزار برای رقابت ها بسیار مهم است. با استفاده از گوگل ترندز می توانید روند صعود و اوج گرفتن یک کلمه را ببینید و پایداری آن را بررسی کنید. اینگونه و با استفاده از این اطلاعات می توانید مطالب مناسب و پر طرفداری تولید کنید و حجم زیادی از ترافیک و کاربران را به سمت خودتان بکشانید. همچنین با کمی فکر و تجزیه و تحلیل می توانید برنامه و استراتژی تولید محتوای خودتان را بررسی و اصلاح کنید و یا یک استراتژی جدید بسازید.

images 3

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!