چگونه سئو سایت را بالا ببریم

سئو سایت و بهینه سازی سایت در کل پروسه های بهینه سازی سایت شامل یک سری از اصول اساسی می باشد که سئویاب پس از تحویل پروژه به کارفرمایان محترم این موارد را به آنها انتقال می دهد تا در صورت لزوم بدون پرداخت هزینه و با اتکا به نیروی فنی مجموعه خود در بهره وری هرچه بهتر از نیرو های خود کوشا باشند.

با قدرت گرفتن موتورهای جستجوگر در دو دهه اخیر و افزایش تمایل کاربران اینترنتی به استفاده از این واسطه ها ، این مطلب که مخاطب بتواند به جای نوشتن کامل آدرس تارنمای شما ، تنها با جستجوی کلیدواژه یا مطلبی مرتبط به آن به سایت مذبور دسترسی پیدا کند از اهمیت فراوانی برخوردار شده است .

در سال های اولیه رواج استفاده از موتورهای جستجوگر – همانند هر پدیده نوپای دیگری – عیوب و اشتباهات فراوانی در قالب آن ها وجود داشت که سبب می شد تا افراد زیرک از این ناهمخوانی ها نهایت استفاده را کرده و با فنون تخصصی و زیرکانه اما نامطلوب برای مخاطبین ( مثلاً تکرار به ظاهر بی دلیل یک کلمه خاص یا لینک دهی های بی ثمر و نامرتبط ) خود را در معرض دید کاربران عام قرار دهند ، این در حالی بود که گردانندگان این نمایش نیز بیکار ننشسته و در صدد رفع این حفره های پر تعداد برآمدند .

وجود این عوامل به جنگی تمام عیار تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه داشته و طرفین این جدال ( یعنی موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل و افرادی که در پی میانبری آسان برای رسیدن به صدر نتایج نمایش داده شده هستند ) کماکان درگیر آن می باشند ؛ چالشی که روز به روز به نفع عوامل غیر انسانی و هوش مصنوعی پیشروی کرده و عرصه فعالیت را برای افرادی که در چارچوب آن فعالیت نکرده و قصد دارند بی نوبت به جلوی این صف برسند ، تنگ تر می کند  .

در این میان ، مجموعه هایی که به سئو ، بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر یا همان Search Engine Optimization متوسل می شوند ، چنانچه اقدامات خود را با الگوریتم های گوگل و توسل به قوانینی که به کاربران خود ابلاغ می کند پیش ببرند ، با پوشش سفید کلاه خود (White Hat SEO) از این فیلتر عبور کرده و با اثبات لیاقت و شایستگیشان در مراتب بالای این نتایج می نشینند و چنانچه به هر طریقی از این دستورالعمل ها تخطی نمایند ، متهم به بر سر کردن کلاهی سیاه شده (Black Hat SEO) و بنا به میزان و شدت نا فرمانی انجام گرفته شده ، با تبعید به صفحات دورتر جریمه می شوند .

در همین رابطه از آنجایی که گام نهادن در مسیر خواسته های گوگل امری تخصصی ، زمانبر و طاقت فرسا می باشد ، چنانچه فرد یا مجموعه ای به دنبال آن بوده و بخواهد در میان رقبای محلی یا بین المللی خود بهتر دیده شود ، ملزم به تخصیص زمان قابل توجهی از ساعات مفید کاریش بوده و عملاً نمی تواند هم به این امور و هم به فعالیت های روزانه خود برسند ، در نتیجه اینکه برداشتن این هندوانه ها با یک دست ، هیچ کدام را سالم به مقصد نمی رساند . از سویی دیگر ، استخدام وبمستری همیشگی به عنوان یک کارمند ثابت نیز هزینه های فراوانی به ویژه برای مجموعه های کوچک در بر خواهد داشت که شاید برای آنان توجیه اقتصادی نداشته باشد ، به همین دلیل است که تأکید متخصصین امر به برون سپاری این پدیده مهم و سپردن آن به دست افراد حرفه ای در این حوزه می باشد .

سئوی یک سایت پیرامون یک یا چند کلمه یا عبارت کلیدی می گردد ، عناوینی که به گوگل در خصوص محتوا و درون مایه تارنمای مذکور اطلاعاتی را می دهد .

در نتیجه طبقه بندی بین سایت هایی که این کلمه یا عبارت را به عنوان کلید واژه خود قرار داده اند انجام می شود . با عنایت به این توضیحات است که سوالات یا جستجوهایی مرتبط و پیرامون یک کلمه کلیدی در SERP نشان داده می شوند ، رقابت سایت های همکار بر سر بهبود شرایط برگه متصل به این کلمه بوده و نهایتاً همه فعالیت های درون سایتی – به ویژه تولید محتوایی – در راستای تقویت آن ها انجام می شوند .

پس می توان گفت که کلمات کلیدی سایت اصلی ترین عباراتی هستند که موضوع فعالیت شما را توصیف می کنند . از منظری دیگر ، می توان کلمه کلیدی سئو را از پرجستجوترین عباراتی دانست که عموم کاربران اینترنتی در حوزه ای خاص به آن مراجعه کرده و بدین ترتیب اعلام داشته اند که خواهان دستیابی به این پدیده هستند ، تجسسی که به مشاغل مختلف این پیغام را می دهد که مشتریانشان بیش از هرچیز در پی چه بوده و باید تمرکز خود را روی چه چیزهایی بگذارند .

images 78

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!