cropped website tags guide

تاثیر برچسب بر سئو سایت

یکی از اجزای کلیدی معماری یک وب سایت، سیستم برچسب زدن موثر می باشد. البته، برچسب زدن یک وب سایت باید کلمات کلیدی را داشته باشد. با این حال به نظر می رسد یک سردرگمی میان سئو کاران، طراحان وب و توسعه دهندگان وب برای استفاده موثر از برچسب ها وجود دارد.

download 3

برچسب یا تگ چیست ؟

بگذارید از تگ شروع کنیم، تگ یک کلمه کلی است .

ما در زبان نشانه گذاری HTML محتوای مورد نیاز در صفحه را با استفاده از تگ ها مرتب میکنیم و نشانه های مربوطه را در آنها قرار میدهیم .

در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام میتوانیم افراد مختلف را بر روی عکس خود تگ کنیم .

به عبارتی میتوان هشتگ های موجود در شبکه های اجتماعی را نیز نوعی تگ در نظر گرفت .

اما منظور ما هیچ یک از این ها نیست . منظور ما همان کلمات جدا شده ای است که از متاتگ کیورد موجود در تگ head  در زبان HTML بدست می آید.

بگذارید ساده تر بگویم . ما در HTML در تگ HEAD  یکسری تگ هایی را قرار میدهیم با عنوان تگ های متا که انواع مختلفی دارند . در این مطلب میخواهیم تگ های متا با نام کیورد را بررسی کنیم . که ساختار آن بصورت زیر است .

< META name=”keywords” content=”keyword1,keyword2,keyword3,…”n >

در تگ بالا ،  محتوای content  را اگر توجه کنید میبینید keyword هایی وجود دارند که با استفاده از کاراکتر ‘ , ‘ از یکدیگر جدا میشوند همین کلمات بصورت جدا جدا در قسمت پایین اکثر وبلاگ ها نیز قرار دارند .

منظور ما از برچسب در واقع همین کلمات هستند.

وقتی برچسب ها را در انتهای مطلب قرار میدهید دارای لینکی است که اگر روی آن کلیک کنید وارد صفحه آن برچسب میشوید و تمام مطالب را که دارای آن برچسب هستند میتوانید مشاهده کنید .

دسته بندی چیست؟

دسته بندی ها همانند برچسب ها برای منظم کردن مطالب وبلاگ استفاده میشوند. دسته بندی ها معمولا در قسمت بالایی سایت قرار دارد و میتوانید از هر صفحه به لیست آنها دسترسی داشته باشید و بین آنها جابجا شوید .

تفاوت دسته بندی با برچسب ها

هر دو یک کار را انجام میدهند اما سطح اهمیت دسته بندی از برچسب بیشتر است و به عبارتی رسمی تر است .

در تعداد برچسب های کل سایت ما محدودیتی نداریم اما در تعداد دسته بندی سئوکاران محدودیت هایی را در نظر گرفتند که سبب راحتی کاربر میشود .

بهتر است که تعداد دسته بندی ها بیشتر از ۵ عدد نباشد زیرا کاربر سردرگم میشود و نمیتواند موضوع خود را پیدا کند .

این سقفی که در نظر گرفته ایم میتواند برای هر سایتی متغییر باشد اما سعی کنید دسته بندی های کلی را در نظر بگیرید و بقیه را با برچسب ها پوشش دهید .

تاثیر برچسب ها بر روی سئو سایت

گوگل هیچ وقت به صراحت نگفته است که برچسب ها بیهوده هستند و اصلا خاصیتی ندارند . و یا نگفته از آنها به هیچ وجه استفاده نکنید .

بلکه با تجربه ای که گوگل در این زمینه کسب کرده تصمیم گرفته تا الگوریتم های خود را بر پایه این برچسب ها قرار ندهد.

میخواهیم تاثیر منفی و مثبت و راه حل هایی را برای استفاده برچسب ها در سایت بیان کنیم .

تاثیر منفی برچسب در سئو سایت

اگر از برچسب ها به درستی استفاده نکنید، سیگنال های منفی، برای موتور های جستجو ارسال میشود . و باعث میشود از امتیاز صفحه و یا سایت شما کم شود.

  • اگر تعداد برچسب ها زیاد باشد باعث میشود برچسب هایی با یک مطلب داشته باشید. و ربات های گوگل از این صفحات خوششان نمی آید .
  • اگر تعداد برچسب ها زیاد شود در پی آن تعداد صفحات بیهوده سایت شما زیاد میشود که خوشایند نیست .
  • هرچه برچسب ها زیاد تر شوند اعتبار آن مطلب کاهش پیدا میکند . زیرا مجبور است از اعتبار خود به اعتبار آن صفحات ببخشد .
  • اگر طول برچسب های شما بلند باشد بر روی سئوی شما تاثیر منفی میگذارد .
  • برچسب هر مطلب با آن دسته بندی یکسان نباشد . زیرا باعث میشود دو صفحه یکسان (یکی برای دسته بندی و دیگری برای تگ) ایجاد شود که هم کاربر خوشش نمآید و هم گوگل . ربات های گوگل دوست ندارند در دو صفحه مثل هم بخزند .

تاثیر مثبت  برچسب در سئو سایت

برچسب ها میتوانند کاربرد های زیادی داشته باشند .در ادامه به کاربرد هایی میپردازیم که تاثیر مثبتی بر روی سئو داشته باشند

وقتی کاربر در حال خواندن یک مطلب است این فکر خوبیست که مطلبی را با همون موضوع به کاربر پیشنهاد بدهیم . یکی از فاکتور هایی که میتوانیم مطالب هم موضوع را انتخاب کنیم، همین برچسب ها هستند .

برچسب های پایین هر مطلب در واقع یک نوع پل ارتباطی با سایر محتوای وبلاگ میباشد . و وقتی برچسب ها در پایان هر مطلب درج شود کاربر اگر کنجکاو شود که بیشتر در این باره بخواند میتواند با کلیک بر روی برچسب ها به مطالب دلخواه برسد . در نتیجه باعث کاهش نرخ خروج کاربر از صفحه میشود.

اگر وبلاگ ما در خصوص موضوعات زیادی مطلب مینویسد میتوانید یک دسته بندی کلی داشته باشیم و زیر موضوعات را در قالب برچسب پشتیبانی کنیم .

برچسب ها هر کدام صفحات جدایی برای خود میسازند و میتوانیم با لینک سازی و تبلیغات آنها سئوی این صفحات را بالا ببریم و در نتیجه ورودی بیشتری از گوگل دریافت میکنیم (مواظب باشیم این صفحات بیش از حد نشود).

tag in seo1

استفاده از برچسب ها در بازاریابی

استفاده صحیح از برچسب ها می تواند روش هوشمندانه ای برای کسب حداکثر ترافیک از نتایج جستجو باشد. به خاطر داشته باشید که در تعریف برچسب های جدید سخت گیری زیادی داشته باشید. وبلاگ خود را هیچگاه به واسطه برچسب هایی که هیچ وقت جستجو نمی شوند، به انبوهی از برچسب های بی استفاده تبدیل نکنید. تنها استفاده از نهایتا چهار تا پنج برچسب در هر مطلب کافیست.

دقت داشته باشید که قانونی در تعداد برچسب های یک صفحه وجود ندارد و این اعداد تنها برای مدیریت بهتر این کار به شما گفته شده است. تعداد برچسب های کمتر و استفاده بیشتر از برچسب های موجود می تواند شانس آن ها را در کسب رتبه بالاتر افزایش دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!