images 71

هنگامی که نوبت به سئو SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. گاهی در عرض چند هفته نتیجه سئو و بهینه سازی یک وب سایت را خواهید دید اما برای دیدن نتیجه و فواید بعضی از استراتژی ها به چندین ماه زمان نیاز دارید. منتقدان بزرگ موتورهای جستجوگر از گوگل میخواهند که رتبه بندی های بسیار سریع گوگل جزء ویژگی فهرست های حمایت شده گوگل  AdWords قرار گیرد اما گوگل میخواهد که شما تلاش کنید.بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه ی فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند و نقش دارند که به در اینجا به آن اشاره میکنیم:

برخی از صاحبان سایت ها ادعا می کنند که مشاهده نتایج اقدامات سئو فقط دو هفته طول می کشد، در حالی که دیگران آن را تا شش ماه گزارش می دهند. با این وجود، مدت زمانی که طول می کشد بستگی به تعدادی از عوامل، مانند سن و قدرت سایت شما، جریمه های سایت شما، و اینکه آیا شما در حال تلاش برای نتایج بلند مدت و یا کوتاه مدت هستید این زمان متفاوت است.

برای سئو هیچ شگرد جادویی ایی وجود ندارد. برای دستیابی، حفظ رتبه بندی، برگشت سرمایه گذاری و ترافیک مطلوب، نیاز به زمان، برنامه ریزی و تطبیق سازی مجدد است. اگر به دنبال نتایج سریع هستید، این تاکتیک ها در دراز مدت به شما آسیب می رسانند، به خصوص که گوگل به طور خودکار مشکوک به وب سایت هایی است که افزایش ناگهانی رتبه بندی خود را دارند. گوگل به طور غریزی فرض می کند تاکتیک های کلاه سیاه در این وب سایت ها استفاده می شود.

هنگامی که برای یک وب سایت با رتبه بندی بهتر و بالاتر تلاش می کنید، حتی اگر مجبور باشید چندین ماه منتظر بمانید تا نتایج مورد نظر را مشاهده کنید، بهتر است که برای درازمدت فکر کنید.

اگر چه مت کاتز، مهندس گوگل، می گوید دامنه Domain با پروسه رتبه بندی رابطه کمی دارد، اما مطالعات موردی بسیاری وجود دارد که حاکی از آن است که دامنه های قدیمی تر از سئو زودتر بهره می برند.

کاتز می گوید: “تفاوت بین یک دامنه که شش ماه یا یک ساله است، واقعا زیاد نیست. با حداقل چند ماه حضور آنلاین، باید انتظار داشته باشید که بتوانید در نتایج جستجو نشان داده شوید.”

با این حال، وب سایت ها و دامنه های جدید با وجود تعداد پیوندهایشان معمولا بیشتر از وب سایت ها قدیمی طول می کشد تا به نتیجه برسند؛ که این نشان می دهد که سایت های قدیمی مورد اعتماد و اعتبار بیشتری هستند. وب سایت های قدیمی دارای پورتفولیو Backlink بیشتری هستند، به همین دلیل است که زمان زیادی لازم است تا بتوان در مقابل این حریفان قدر رتبه ایی کسب کرد. بسیاری سعی می کنند یک راه حل سریع برای این مشکل با استفاده از لینک های پرداخت شده پیدا کنند که نتیجه های سریع را ارائه می دهند، اما اکنون این کار به عنوان فریب دهنده ی جستجوگرها محسوب می شود. راه درست برای ایجاد یک پروفایل Backlink، زمان و کار زیادی را قبل از دیدن نتایج، نیاز دارد. علاوه بر این، زمانی سایت شما معتبر است که، دامنه شما قدیمی تر، پیوند های شما در طول سال بیشترتر و بیشتر شود. پس به زمان نیاز است.

مسئله دیگری که در تلاش برای دستیابی به یک رتبه بندی بهتر، مهم به نظر می رسد، آسیب هایی است که قبلا انجام شده است، مانند خطاهای SEO، هاست های غیرقابل اعتماد و مجازات های Google. با توجه به تعداد خطاهای 404، لینک های خراب، تغییر مسیر های 301، بهینه سازی نامنظم، شما ممکن است نتایج را در حدود دو هفته پس از حل تمام این عوامل مشاهده کنید. با این حال، آگاه باشید که گوگل تمام تغییرات را یکباره نشان نمی دهد، بنابراین ممکن است در بعضی از جنبه ها بهبود به سرعت افزایش یابد، اما نه در همه زمینه ها.

مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی، اریک سورنوسو می گوید: “هنگامی که شما در سایت خود تغییراتی را انجام می دهید، در معرض Google crawlers برای کشف این تغییرات، و ایجاد تغییرات در فهرست جستجوی کلی قرار می گیرید. و گاهی اوقات، چند دفعه Crawl لازم است تا تغییرات شما در نتایج جستجوی گوگل نمایان شود، به ویژه برای صفحات حذف شده.”

مسئله رایج دیگر برای حل و فصل، رفع مشکلات Crawlers و Robots.txt است. این همچنین شامل نقشه سایت، .htaccess، فایل های Web.config و سایر اجزای معماری وب سایت و ساختار پیوند آن می شود. اغلب اوقات پس از حل مسائل، تاثیر نتایج را نسبتا سریع خواهید دید، اما نه همیشه. به عنوان مثال، اگر شما چند لینک را در یک نقشه سایت به روز کنید، ممکن است نتایج در عرض یک هفته ببینید؛ با این حال، اگر پیوندهای متعددی را به روز کنید، ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین، سایت های قدیمی تر تمایل به بروز رسانی سریعتر دارند، به ویژه هنگامی که لینک های ورودی بیشتری نسبت به سایت های جدیدتر با لینک های کمتر دارند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!