download 13

وقتی صحبت از سئو می شود، می توانیم سه نوع لینک را تصور کنیم:

  • لینک های ورودی (Inbound links): لینک هایی هستند که خارج از وب سایت شما قرار دارند و مردم را به سایت شما هدایت می کنند (مانند یک وب سایت برنامه نویسی به روکسو).
  • لینک های خروجی (Outbound links): لینک هایی هستند که شما در سایت خود قرار می دهید تا کاربر به سایتی غیر از سایت شما هدایت شوند (مانند روکسو به ویکی پدیا).
  • لینک های داخلی (Internal links): لینک هایی هستند که از یک صفحه ی وب سایت شما به صفحه ی دیگری در وب سایت شما می روند

لینک های ورودی

گوگل از لینک های ورودی به عنوان معیاری برای تعیین اهمیت و کیفیت محتوای شما استفاده می کند. بهترین حالت زمانی پیش می آید که یک وب سایت با رتبه و محتوای خوب، در صفحات خودش، لینکی به وب سایت شما قرار دهد. بنابراین اگر یک وب سایت معتبر به شما لینک بدهد خیلی بهتر است تا اینکه یک وب سایت گمنام چنین کاری را انجام دهد.

در بعضی از مواقع اگر تعداد لینک های ورودی تان از وب سایت های بی کیفیت زیاد باشد ممکن است به سئوی شما صدمه بزند. برای پیدا کردن لینک های ورودی تان می توانید از وب سایت هایی مثل SEMRush یا Backlink Watch و یا Web Me Up استفاده کنید. وب سایت SEMRush رایگان نبوده اما Backlink Watch رایگان است. همچنین Web Me Up تا 3 درخواست در ماه را رایگان محاسبه می کند. وب سایت های بسیاری در این زمینه هستند که با سرچی کوتاه می توانید آن ها را پیدا کنید.

لینک های خروجی

جایگاه لینک های خروجی در سئو سایت شما چیست؟

معمولا جواب همه ی شما یکی است؛ برای ارجاع دادن به منابع و یا مطالعه ی بیشتر.

در واقع اگر با این تصور قدیمی و اشتباه کار می کنید که نباید به وب سایتی ارجاع دهید، به خودتان صدمه می زنید. برخی تصور می کنند که با ارجاع دادن به وب سایت های دیگر از شأن‌شان کم می شود و یا تبلیغ رقیب‌شان را انجام می دهند اما مسئله به این سادگی ها نیست. زمانی که گوگل به وب سایت شما می رسد به لینک ها نیز نگاه می کند، دقیقا مانند شما! شما باید بتوانید به وب سایت های بزرگ و معتبر لینک خروجی بدهید تا ثابت کنید مطالبتان دارای اعتبار و مدرک و سند است، به قول معروف برای حرف خود شاهد بیاورید!

لینک کردن به صفحات دیگر سایت خودتان مزیت های متعددی دارد. چند مورد از آن ها عبارت اند از:

  • مطالب منسجم و دارای ساختار خاصی می شود.
  • این نوع انسجام مطلب به گوگل کمک می کند درک بهتری از وب سایت شما پیدا کند.
  • تجربه ی کاربری افزایش می یابد چرا که کاربر می تواند به آسانی به صفحات مرتبط دسترسی پیدا کند و ترتیب و انسجام در یادگیری اش نقش مهمی پیدا می کند.
  • صفحه ای که دارای کیفیت بالایی است به صفحه ی دیگری لینک می دهد. در این صورت صفحه ی دوم شانس بیشتری برای بالا رفتن در گوگل پیدا می کند. بر این اساس می توانید کیفیت و سئوی صفحات دیگرتان را بالا ببرید

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!