images 65

انواع سئو 

  • سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO) 
  • سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO)

سئوی داخلی سایت :

سئوی داخلی سایت به این معناست که تمامی صفحات داخلی وب‌سایت را بهینه سازی کنیم تا جایگاه بالایی در گوگل و افزایش ترافیک نامحدودی را در وب‌سایت خود به همراه داشته باشیم. به کمک سئو داخلی، گوگل به راحتی وب‌سایت شما پیدا می‌کند و در صورت داشتن استاندارهای لازم سایت شما را به عنوان یک سایت کاملا مفید به کاربران خود معرفی می‌کند.

اصول سئوی داخلی سایت 

  1. بهینه ساختن آدرس (URL) برای تمامی صفحات وب‌سایت

آدرس صفحات سایت، یکی از بخش های مهمی است که گوگل به آن توجه می‌کند. هرچه آدرس کوتاه تر، خواناتر، با موضوع مناسب درج شود، تأثیر به سزایی در سئو به عمل می‌آورد.

  1. کلمات کلیدی (Keyword Research)

بررسی کلمات کلیدی که مخاطب هدف شما، در اینترنت به دنبال آن می‌گردد و نگاه مخاطب که چقدر به هدف شما نزدیک است، بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر، محتوای سایت خود را تولید کنید و آن را بهبود ببخشید و در نهایت با رشد کلانی وضعیت سئوی سایت مواجه شوید. به یاد داشته باشید، کلمات کلیدی دارای محدویت های خاصی است که باید آن ها در نظر گرفت.

  1. بهبود بخشیدن عنوان سئو یا Meta title

عنوان سئو :

عنوان سئو، در نتیجه صفحه گوگل به نمایش گذاشته می‌شود. با رعایت جذابیت در عنوان سئو مطلب‌تان را خوانا سازید. نکاتی که در ادامه برای شما بازگو خواهم ساخت، در انتخاب بهترین عنوان برای بهبود یافتن سئوی‌سایت به شما کمک خواهد کرد:

  •  تمام سعی خود را بکنید که تا حد امکان از کلمات کلیدی که با تحقیق برای سایت خود تعیین کردید و همچنین از صفاتی که باعث افزودن جذابیت می‌شود مانند: برترین، 2019 و… استفاده کنید.
  • تعداد کلمات عنوان نباید بیشتر از 55 کاراکتر  استفاده گردد.
  • عنوان مطلب یا عنوان سئو را حتماً داخل تگ <H1> قرار دهید. (برخی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار این کار را انجام می‌دهند، اما اگر CMS شما نوع دیگری‌ست کدها را حتماً چک کنید.)
  • زیرتیترهایی غیر از عنوان اصلی را داخل تگ <H2> قرار دهید و سعی کنید از کلمات کلیدی هدف در آن‌ها استفاده کنید.
  1. رعایت ساختار در نوشتار متن (بهینه‌سازی H1، H2 و H3)

در زمانی که برای تولید محتوای وب‌سایت آماده شدید، سعی‌کنید که ساختاری برای مطلب خود ایجاد‌کنید.  که در آن ساختار عنوان با تگ H1 ، تیترهای اصلی را با تگ H2 و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و…رعایت شود. این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران را.

  1. بهینه‌سازی انکرتکست‌ها

    منظور از انکر تکست همان عنوان لینک است که نیاز است برای انتخاب عنوان لینک از کلمات کلیدی هدف استفاده کنیم علاوه بر آن ارتباط آن باموضوع باید کاملا مشخص باشد.

  2. توضیحات متا یا Meta Description

توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که در قسمت توضیحات گوگل نمایش داده می‌شود.

تعداد کاراکترهای که استاندارد است در توضیحات متا از آن استفاده کنیم، 155 تا 165 می باشد. در توضیحات متا متن باید کاملا ساده و خوانایی بالایی داشته باشد تا گوگل و کاربر بتوانند به راحتی آن را درک کند. در توضیحات متا لازم است از کلمات کلیدی استفاده شود اما پیش از حد استفاده از کلمات کلیدی مجاز نیست.

  1. حفظ و رعایت چگالی کلمات کلیدی

در ابتدا سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوای‌تان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم مقاله وارد نشود.

  1. لینک‌سازی داخل سایت

    در ابتدا با این کار به گوگل اثبات کنید که محتوای صفحۀ شما مرتبط با آن صفحۀ خوبی است که لینک کرده‌اید و شاید حتی این پیغام را به گوگل برسانید که مطلبی کامل‌تر از نوشتۀ رقیب تولید کرده‌اید. از طرف دیگر این کار شما نیت خوب شما را به رقبا نشان می‌دهد و احتمال دارد که آن‌ها از این کار لذت ببرند و لینک شمارا درج نمایند.

  2. بهینه سازی تصاویر سایت

حتماً می‌دانید که سرعت بارگذاری صفحات سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زود هنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست.

images 64

سئوی خارجی سایت : 

1. استفاده از لینک‌سازی خارجی

منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است.

موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای دنبال کردن و تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین یکایک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند.

2. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

حضور و فعایت در شبکه‌های اجتماعی دو مزیت بزرگ برای شما دارد.

  • کمک به لینک‌سازی؛ یعنی شما می‌توانید در شبکه‌های مختلف از جمله لینکدین و فیس‌بوک و اینستاگرام لینک‌هایی به مطالب سایت‌تان ایجاد کنید.
  • برندسازی؛ در واقع شما با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه بخواهید و چه نخواهید در حال برندسازی هستید! برای مثال معرفی یکی از مطالب مفید و باارزش سایتتان را در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین قرار می‌دهید؛ با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده، دربارۀ آن صحبت می‌کنند، نظر می‌دهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تمامی این فعالیت‌ها کمک بسیاری به برندسازی شما می‌کند.

3. جلب اعتماد گوگل

  • تاریخچۀ وب‌سایت 

وب‌سایت هایی که از کارشان مدت زیادی است که می گذرد در مقایسه با وب‌سایت هایی که فعالیت خود را تازه آغاز کردند، اعتماد گوگل رفته رفته بیشتر است. اگر سایت تازه ای برای کسب وکار خود ایجاد کردید اصلا نگران نباشید؛ با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد می‌توانید باگذر زمان اعتبار خوبی از گوگل به دست آورید.

  • تهیه گواهی SSL

با تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست، بهتر است در صفحات مهم سایتتان به جای پروتکل Http  پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن به کار ببرید.

دو نکته مهم از سئوی فنی که باید با آن آشنا شوید 

Google Analytics

زمانی که در سئو قدم بگذارید، با گوگل آنالیتیکس کاملا آشنا خواهید شد. در سئو برای رصد کردن صفحاتی که بیشترین ورودی و درصد ورودی و کلیک را از گوگل به خود اختصاص داده اند، همینطور تحلیل ترافیک، نرخ خروج از سایت و… تنها بخشی از اطلاعات جامع و دقیقی است که گوگل آنالیتیکس کاملا در اختیار شما میگذارند.

 

ویژگی های افزونه سئوی وردپرسYoast

افزونه سئوی وردپرس  Yoastپرمیوم با نام تجاری  Yoast Seo Premium بهترین، معروف ترین افزونه وردپرس برای بهبود سئوی وب سایت شما مانند یک متخصص است که به شما کمک می کند تا خطاهایی که در کاهش امتیاز سئو موثر هستند را به هیچ وجه انجام ندهید.

همچنین به کمک افزونه یوآست می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای سایت خود در نظر بگیرید و با رعایت اصول سئو در بخش عنوان، خلاصه، تعداد کلمات، لینک مطلب، استفاده از هدینگ ها و … چندین برابر سئوی سایت خود را افزایش داده و در لیست نتایج اول گوگل قرار بگیرید.

images 66

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!