download 2020 01 16T063851.013

طراحی هدر سایت از مهم ترین تاثیرگذار ترین بخش های سایت محسوب می شود و در صورتی که هدر سایت از دید کاربر گزینه مناسبی نباشد در زمانی سریع به طور کلی از سایت خارج خواهد شد. در نظر داشته باشید که در عصر کنونی اینترنت حرف اول را می زند و به نوعی از بایدهای زندگی کنونی محسوب می شود. هر روز تعداد کسانی که از طریق اینترنت مشغول به کسب و کار هستند افزایش می یابد و این موضوع سبب می شود که طراحی هدر سایت بسیار مهم و ضروری محسوب شود. در واقع طراحی هدر سایت به نوعی بیبلورد و بنر سایت بوده و از ارکان بسیار مهم در طراحی محسوب می شود.

در نظر داشته باشید که هرچه هدر انتخاب شده برای سایت شما گزینه ای غیر تکراری باشد، می تواند نشان دهنده یک برند عالی برای سایت شما باشد. اینطور که مشخص شده است استفاده از طرح های خاص برای طراحی هدر سایت یکی از مسایل بسیار مهم محسوب می شود. طراحی هدر سایت بسته به حساسیت شغل موجود تعیین می شود که گاه بسیار ساده و گاه پیچیده و عجیب و غریب است. اینطور که مشخص شده است همیشه هدرهای سایت از دسته مواردی هستند که یک طراح باید زمان زیادی برای آن در نظر بگیرد.

اهمیت هدر(header):

در قسمت بالای تمامی صفحات سایت از تگ هدر استفاده می کنند برای ذکر عنوان ونام مطلب و دیگر مشخصات صفحه .با استفاده از عنوان و توضیحاتی که به همراه ان درج می شود روبات های موتور های جستجو متوجه موضوع فعالیت شما می شوند همچنین اگر توضیحات کامل و مختصر و جذاب درج شود در هنگام نمایش در نتایج جستجوی موتور جستجو کاربران هم متوجه موضوع فعالیت شما می شوند و باعث می شود که انها جذب شوند و کلیک کنند و وارد وب سایت شما شوند اگر از کلمات کلیدی خود در تگ عنوان و توضیحات خود استفاده کنید تاثیر بیشتری در سئوی سایت شما دارد .

هدر شامل چه مواردی می شود؟

  • عناصر اصلی مربوط به برندشناسی: لوگو، نام برند، شعار یا بیانیه شرکت، شگون نما، تصویر یا عکس شرکت یا رئیس آن، رنگ های مربوطه و غیره.
  • لینک به گروه ها و دسته بندی های اصلی محتوای سایت
  • لینک به مهم ترین شبکه های اجتماعی
  • اطلاعات اصلی مربوط به تماس (شماره تلفن، ایمیل و غیره)
  • سوئیچ تغییر زبان در سایت های دو یا چند زبانه
  • نوار جستجو
  • نوار ثبت نام یا سابسکریپشن
  • لینک های مربوط به تعاملات محصول از قبیل نسخه ی آزمایشی، دانلود از اپ استور یا غیره.

عناصر یاد شده در بالا به این معنی نیست که یک هدر الزاما باید دارای همه ی موارد فوق باشد: زیرا در این صورت این ریسک وجود دارد که بخش هدر به خاطر زیادی اطلاعات، سنگین و اورلود شود. هرچقدر هدر شلوغ تر و عناصر بیشتری روی آن باشد، حواس پرتی کاربر نیز بیشتر می شود و توجه و تمرکز به موارد اصلی و حیاتی هدر کمتر خواهد شد. در هنگام طراحی هدر، معمولا طراحان سعی می کنند با کارشناسان و متخصصان بازاریابی مشورت کنند و گزینه های بسیار مهم و استراتژیک را انتخاب و در هدر به کار ببرند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!