download 14

مدیریت محتوا در سئوسایت چگونه است؟

نکات مدیریت محتوا برای سئوی سایت:

1- ویرایش محتواهای قبلی

 بر اساس اصل نسبیت، برخی از قوانینی که در گذشته اثبات شده اند ممکن است امروز رد شوند. به همین دلیل ویرایش و بازبینی محتواهای قبلی که در وب سایت بارگذاری شده اند نیز از دیگر مواردی است که باید در سئو و بهینه سازی مد نظر قرار بگیرد.

2-استفاده از Name  و Alt برای تصاویر

تصاویری که در وب سایت بارگذاری می‎شوند باید از ویژگی Alt و Name برخوردار باشند. اگر چه این دو مورد صورت نگیرد، هیچ مشکلی برای وب سایت رخ نمی دهد اما وجود آن می‎تواند به رتبه بهتر سایت کمک کند.

3-دادن لینک به خارج از سایت

لینک‎ها‎یی که خارج از سایت هستند و بر روی صفحات وب سایت ما قرار می‎گیرند، به مثابه یک پلکان ترقی عمل می‎کنند. در واقع می‎توان از طریق لینک برخی سایت‎ها‎ی معتبر، رتبه سایت را ارتقا بخشید. همچنین وجود لینک سایت دیگر موجب می‎شود تا کاربران به لینک مربوطه رفته و در مورد سایت ما و مقاله شما سخن بگویند.

نکته ای که باید به آن توجه داشت، استفاده از لینک‎ها‎یی است که برای کاربران شناخته شده است و از رتبه بالایی برخوردار باشند. در صورتی که از لینک وب سایتهایی استفاده شود که در موتورهای جستجو رتبه پایینی دارند، رتبه وب سایت ما نیز سقوط می‎کند.

4-استفاده از تگهای H1 تا H6

زمانی گوگل محتوای سایت را شناسایی‎ می‎‎کند که در آن از تگ‎ها‎ استفاده شود. بهتر است برای عنوان مطلب از H1 استفاده شود. برای H1 تنها یک تگ مجاز است. برای تگ H2 بهتر است سرتیترهای مقاله با آن هماهنگ شوند. به هر میزان که رتبه تگ بالاتر رود، از اهمیت آن کاسته‎ می‎‎شود. به این معنا که تگ H6 اهمیت کمتری نسبت به H5 دارد. تگ ها به سازماندهی محتوا می انجامد و ساختار منجسمی را به محتوا می دهد و در نگاه اول برای کاربران قابل فهم است.

5-مشخص شدن تعداد کلمات

محتوای سایت باید موضوع را شرح دهد و در عین حال میزان حداقلی و حداکثری برای تعداد کلمات مشخص شود. به این معنا که محتوا نباید از 300 کلمه کمتر شود و در عین حال از 1500 کلمه تجاوز نکند. موتورهای جستجو، محتواهای زیر 300 کلمه را اسپم‎ می‎‎داند و آنها را در ردیف محتوا به شمار نمی آورد که این امر رتبه سایت را کاهش‎ می‎‎دهد.

6-استفاده از حداقل 40 کاراکتر در عنوان مطلب

متعادل بودن در موتورهای جستجو نکته ای است که باید به آن توجه نمود. استفاده عناوین 70 کاراکتری به معنای یک عنوان طویل خواهد بود که هیچ تاثیری بر سئوی سایت ندارد. حدِ تعادلِ عنوان، 40 کاراکتر‎ است. عنوان باید معرف محتوا باشد. برای تهیه عنوان مناسب، باید کلمات کلیدی مهم را در آن جای داد بطوری که برای بازدیدکننده، جذابیت داشته باشد.

7-تکرار کلمات کلیدی

در نوشتن مقالات علمی و دانشگاهی ابتدا محتوا تهیه و سپس کلمات کلیدی از آن استخراج‎ می‎‎شود. این در حالی است که محتواهای وب سایت، کلمات کلیدی قبل از نوشتار تهیه‎ می‎‎شودن. یکی از نکاتی که در رابطه با کلمات کلیدی باید مد نظر قرار بگیرد، میزان تکرار است. به عبارت دیگر تکرار 5 بار کلمات کلیدی در یک محتوا کفایت‎ می‎‎کند.  همچنین کلمات کلیدی باید در ALT و Name حداقل یکبار و در در بخش Meta Description شما بیش از ۲ بار به کار روند. استفاده از کلمات کلیدی در قسمت تگ و عنوان نیز نکته ای دیگر در بحث کلمات کلیدی‎ می‎‎باشد. مدیریت محتوا در سئوسایت چگونه است؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!