download 99

استفاده بیش‌از‌حد و بدون‌برنامه از پلاگین ها مثل این است که شما مقدار زیادی غذا و تنقلات را در مدت کوتاهی مصرف کنید. همه می‌دانیم که عسل و خربزه هر کدام به تنهایی پر‌خاصیت و مفید هستند اما اگر هر دوی آنها را باهم مصرف کنید یا در مصرف هر کدام زیاده‌روی کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اینکه خربزه را در زمان نامناسبی مثل سرماخوردگی میل کنید؟! پس قطعا برای استفاده از افزونه‌ها هم محدودیت‌هایی وجود دارد.

امکان تداخل افزونه‌ها وجود دارد

همانطور که گفتم افزونه‌ها تکه کدهای کوچکی هستند که توسط افراد مختلف نوشته می‌شوند. بنابراین کاملا منطقی است که برخی از ناسازگاری‌ها وجود داشته باشد و نتوانید از آنها روی سایت استفاده کنید. انواع تداخل که توسط افزونه‌ها ایجاد می‌شود؛ عبارتند از:

  • دو افزونه با کارکرد مشابه فعال باشد.
  • قالب فعلی سایت‌تان با افزونه تداخل داشته باشد.
  • بین نسخه فعلی وردپرس و افزونه تداخل باشد.
  • افزونه برای زبان سایت شما بهینه نشده باشد.

تداخل افزونه‌ها به دو صورت نمایان می‌شود:

  1. قالب وب‌سایت و یا عملکرد آن دچار بهم‌ریختگی می‌شود.
  2. صفحه سایت به صفحه سفید که اصطلاحا به آن صفحه مرگ وردپرس می‌گویند، تبدیل می‌شود.

نترسید! در صورت بروز چنین مشکلاتی فقط کافیست افزونه ناهماهنگ را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید. اگر می‌دانید بعد از نصب کدام افزونه چنین مشکلی بوجود آمده که مستقیما آن را غیرفعال کنید اما اگر مطمئن نیستید، می‌توانید افزونه‌ها را یکی‌یکی غیرفعال کنید و تاثیر آن را روی سایت ببینید.برای اینکه از نتیجه مطمئن شوید بعد از هر بار غیر‌فعال کردن افزونه، در صفحه‌ای که دچار مشکل شده کلید‌ترکیبی Ctrl+F5 را فشار دهید تا سایت مجددا بارگذاری شود.

ممکن است افزونه‌ها باعث کاهش سرعت سایت شما شوند

در‌صورتیکه بی‌اندازه، بدون‌توجه به منابع هاست و حجم افزونه اقدام به نصب آن کنید، سرعت بارگذاری سایت شما کم می‌شود و این مورد تاثیر مستقیمی بر ترافیک سایت و تعداد مشتریان‌تان خواهد داشت.

با استفاده بیش‌از‌حد از افزونه‌ها باعث کاهش منابع هاست خود می‌شوید

افزونه‌ها در زمان نصب بخشی از فضای هارد هاست را بخود اختصاص می‌دهند و در زمان فعال‌شدن به منابع دیگری مانند رم (به انگلیسی: RAM) و سی‌پی‌یو (به انگلیسی: CPU) نیاز دارند. استفاده از افزونه‌های غیر‌ضروری باعث هدر‌رفتن این منابع می‌شود. در زمان انتخاب و استفاده از افزونه‌ها حتما باید به منابع و ظرفیت هاست سایت خود توجه کنید درست مانند زمانی که اطلاعاتی را روی فلش خود کپی می‌کنید یا نرم افزاری روی گوشی و لپ‌تاب نصب می‌کنید.

images 16

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!