images 2019 12 09T215423.046

افراد بسیاری برای انتخاب قالب سایت فقط به شکل ظاهری و نحوه نمایش آن توجه می کنند. و معیار انتخاب خود را زیبایی و افکت های سایت قرار می دهند. اما باید گفت که هر قالب سایتی مناسب نیست. به عبارت دیگر می توان گفت یک قالب سایت خوب قالبی است که علاوه بر زیبایی و استاندارد بودن، از لحاظ سئو بهینه سازی شده باشد.  موتورهای جستجو فقط به محتویات و کدهای قالب سایت دسترسی دارند و این امر خود اهمیت رعایت کردن اصول بهینه سازی قالب برای سئوی سایت را مشخص می کند.موتورهای جستجو هنگام مراجعه به یک وب سایت، با کدهای قالب به همراه محتوا روبرو می شوند و کدهایی که قالب وب سایت را می سازد به عنوان بخشی از محتوا در نظر می گیرد.

قالب سایت :

قالب سایت (به انگلیسی: Site Template یا Site Theme) را می‌توان مشابه دکور و قفسه‌بندی فروشگاه‌ها در دنیای واقعی دانست. قالب سایت ترکیبی از رنگ، تصاویر و المان‌های موجود در ‌سایت مانند دکمه‌ها است و باعث می‌شود فروشگاه شما مرتب و منحصربفرد دیده شود. طراحی رابط‌کاربری یا قالب اندازه نوشته‌ها، عرض کلی صفحات و اندازه هر یک از ستون‌های سایت را تعیین می‌کند.

ویژگیهای قالب سایت:

  1. کدنویسی با آخرین تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی : از آنجا که زبان های برنامه نویسی روز به روز بهینه تر می شوند، قالب های که با امکانات جدیدتر
  2. حجم و تعداد فایل ها: هر چه قدر که حجم و تعداد فایل های چه تصاویر، استایل ها و جاوا اسکریپت کمتر باشد از لحاظ سئو بهینه است.
  3. ریسپانسیو بودن سایت: نمایش مناسب سایت در دستگاه های مختلف در زمان طراحی حتماً  باید مورد توجه قرار گیرد.
  4. ….

البته این ها مواردی هست که در زمان طراحی باید مورد توجه قرار گیرد و برای در صدر بودن در گوگل باید محتوای مناسب و مطابق با اصول سئو تهیه کرد.

قالب سایت و تاثیر آن بر سئو و سرعت وب سایت

این روزها هیچ کس حوصله و صبر گذشته را ندارد. همه انتظار دارند که با یک کلیک به آن چیز که می خواهند برسند. تحقیقات نشان می دهد که اگر بیش از 7 ثانیه بارگذاری وب سایت طول بکشد احتمال ترک وب سایت توسط کاربر به شدت افزایش می یابد. نه تنها با ترک کاربر وب سایت شما بازدهی کمتری خواهد داشت بلکه موتورهای جستجو سرعت پایین سایت و این رفتار کاربران را تشخیص داده و سئوی وب سایت تاثیر منفی می گذارد.

قالب هایی که برای سئو مناسب نیستند اغلب حجم زیادی دارند و کدهای آن ها برای سئو بهینه نشده اند. تصاویر پیش زمینه سنگین، کد های فشرده نشده قالب، استفاده زیاد از فایل های فلش و غیره همه می توانند بر سرعت وب سایت تاثیر منفی بگذارند. اگر قالب وب سایت شما این گونه است بهتر است که فکری به حال آن کنید و طراحی آن را تا جای ممکن با سئو سازگار نمایید. همچنین شما می توانید از ابزار تست سرعت گوگل برای مناسب بودن سرعت آن بهره ببرید.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!