images 2020 07 01T120241.864

لینک سازی داخلی :

لینک سازی داخلی یعنی؛ صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. کاربران با کلیک بر روی این لینک ها به سایر صفحات و بخش های مرتبط در سایت شما منتقل میشوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تمام لینک هایی که در منوی اصلی سایت، سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر و سایر بخش های صفحه قرار میگیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تاثیر گذار بوده و از انواع لینک سازی داخلی محسوب میشوند.

لینک سازی داخلی اصولی و صحیح:

برای شروع کار لینک های داخلی صفحات زیر را بصورت اجمالی بررسی کنید:

تاثیر ساختار سایت بر سئو / تاثیر امنیت سایت بر سئو / تاثیر سرعت سایت در سئو / تاثیر آپتایم در سئو سایت

همانطور که می بینید لینک های داخلی برای برقراری پیوند و ارتباط محتوایی در مطالب گذاشته شده است و نه چیز دیگر! در واقع زمانی که می خواهیم لینک داخلی در محتوا بکار ببریم باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آیا کاربر به این لینک نیاز دارد یا خیر؟ برای مثال در مطلب تاثیر ساختار سایت بر سئو مطالب دیگری نظیر استفاده اصولی از برچسب ها در وردپرس، تغییر پیوندهای یکتا و … لینک شده اند. با توجه به اینکه مطلب لینک شده مفهوم مطلب را تکمیل کرده و به مخاطب کمک می کند تا اطلاعات خود را کاملتر کند. پس می توان نتیجه گرفت که لینک های گذاشته شده در محتوا کاملا صحیح بوده و تاثیرات خوبی را بصورت کلی در سایت خواهد داشت که به شرح زیر هستند:

  • ساختار سایت به لحاظ دسترسی صفحات به یکدیگر کاملا استاندارد خواهد بود.
  • خزنده ها خواهند توانست به راحتی به تمامی صفحات سایت دسترسی داشته باشند.
  • بواسطه دستیابی به محتوای کامل، کمک خواهد کرد که بازدیدکننده در سایت باقی بماند.
  • موجب بهبود UI و UX خواهد شد که در مجموع موجب بهبود وضعیت سئو سایت می شود.

ویژگی های لینک های داخلی:

بحث را با موضوعاتی که کاملا ثابت شده برای لینک های داخلی هستند شروع می کنیم. منظور ما از لینک های داخلی لینکی است که در سایت وجود دارد و به صفحه دیگری از سایت خودمان هدایت می شود. این گونه لینک ها معمولا به شکل انکر تکست هستند و عبارت نوشته شده در انکر تکست معمولا نام صفحه لینک شده یا عبارتی با همان مضمون می باشد.

لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه به صفحه دیگر سایت منتقل شوند و از دیگر صفحات سایت نیز بازدید کنند. در زمان های ابتدایی پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی برخوردار نبود اما امروزه به خاطر مسئله سئو سایت، لینک های داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با این حال لینک های داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارند و همچنین در نوع آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذارند.

1. انکر تکست در واقع محتوای لینک داخلی خود را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان می کند و به بیننده یک تصور اولیه از محتوای داخل صفحه لینک شده را می دهد.

2. نوع استفاده لینک از نیز از اهمیت برخوردار است و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشد و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشد، مشکلاتی را برای سئو ایجاد می کند. همچنین در مواردی که سعی می شود که یک انکر تکست برای گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده گردد نیز قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل وجود دارد. گوگل از این کار بسیار متنفر است و در صورت مشاهده، آن سایت را جریمه می کند.

استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.

3. هدف لینک ها نیز از یک جا به جای دیگر مهم است.

4. اهمیت صفحه لینک شده نیز از فاکتورهای مورد بحث می باشد. اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز می بایست در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.

5. ارتباط صفحات نیز از فاکتورهای مورد توجه است. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل نیز کار بسیار مثبتی است و امتیاز خوبی برای آن قائل می شود.

6. اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.

7. نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد. در صورت لزوم استفاده از تصاویر برای لینک دادن، متن جایگزین عکس ها را فراموش نکنید. چرا که این متن نقش کلمات را در انکر تکست بازی می کند.

download 2020 07 01T120119.832

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!