images 2020 01 16T215805.909

فوتر سایت:

قسمت پایینی سایت که توضیحاتی در رابطه با حق نشر سایت ( کپی رایت ) تاریخ افتتاح سایت و … قرار میگیرد را فوتر footer می نامند که حتما لزومی نیست این بخش در سایت قرار بگیرد.

دلایل استفاده از فوتر سایت:

اولین دلیلی که از فوتر استفاده می کنیم قرار دادن موارد بالا در فوتر می باشد.

دلیل دیگر استفاده از فوتر سئوی سایت ما می باشد. عموما گوگل وب سایت هایی را به صفحه ی اول منتقل می کند که سئوی بهتری داشته باشند. در صورتی که طراح مورد نظر ما از بخش فوتر به درستی استفاده کرده باشد و فوتر را به درستی به اجزای مختلف سایت لینک کرده باشد می توان گفت سئوی بهتری برای سایت ما ایجاد کرده است.

 مواردی که باید در فوتر سایت قرار بگیرند:

فوتر جز جدا نشدنی هر سایت است و هر وبمستر باید در ساخت صفحات سایت خود، به این قسمت توجه داشته باشد. اما باید بدانید که در قسمت فوتر، چه مطالبی را می توان قرار داد و در واقع چه نکاتی باید در این قسمت بیان شوند:

۱-    در پایین هر مطلب و هر صفحه باید لینک مربوط به آن بخش را بنویسید.

۲-    کلمات کلیدی باید در انتهای  هر متن از طریق لینک لحاظ شوند تا در تمام صفحات سایت تکرار شوند این کار باعث ارتباط صفحات می گردد.

۳-    در صفحه اصلی شما باید در انتهای صفحه به عبارتی در قسمت فوتر، آدرس خود را بنویسید با این کار گوگل راحت می تواند موقعیت شما را پیدا کند و در نتیجه براساس اصول سئو محلی، گوگل به کاربران کمک می کنند که در نزدیکترین موقعیت مکانی خود ، به دنبال یافتن نیازهای خود باشند.

۴-    در فوتر نه تنها باید آدرس مکانی سایت بیان شود بلکه باید گزینه ای به نام تماس با ما نیز  قرار گیرد تا راه های ارتباط از راه دور همانند تلفن، ایمیل و… در آن قسمت لحاظ شود تا کاربر به وبمسترها دسترسی آسان داشته باشد.

۵-    در فوتر باید لینکی وجود داشته باشد که به حریم خصوصی ارتباط داده شود. در این قسمت باید اطلاعات کاربران و چگونه حفاظت و استفاده از آن ها و همچنین سیاست های سایت بیان می شود.

۶-     قوانین سایت باید در فوتر بیان شود تا زمانی که کاربر وارد سایت می شود، به شرط قبول مقررات می تواند از ان ها استفاده کنند.

۷-    در صفحه اصلی، یک منوی اصلی وجود دارد که آیکون های مهم در داخل ان ها قرار می گیرد اما اگر شما آیکون هایی دارید که لزومی برای قرار گرفتن آن ها در منوی اصلی نمی بینید، می توانید به صورت منویی در فوتر قرار دهید.

۸-    اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، آدرس آن ها را در فوتر قرار دهید تا کاربر راحت بتوان در آن ها عضو شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!