download 2020 01 15T054851.542

سئو ساختاری : سئو ساختاری یا همان سئو سورس، سئویی است که در آن هدف بهینه سازی کدهای سایت است. در این استراتژی سئو، از تگ های متا گرفته، تا تگ های سرتیتر، تا کدهای اضافه معرفی گوگل، تا نحوه استفاده از دیگر تگها، استفاده می شود. پس سئو ساختاری یا سئو سورس نیازمند کمی دانش برنامه نویسی php و html و همچنین آشنایی با سیستم catch مرورگرها و استفاده از آنها در جهت بهینه سازی کدهای سایت است.

منظور از سئو ساختاری بر پنح اصل استوار است :

  1. چینش سایت بر اساس نیاز کاربران
  2. استفاده درست از تگ های HTML
  3. فشرده سازی فایل های سایت
  4. استفاده مناسب از catch مرورگر
  5. بهینه کردن تصاویر سایت

به طور خلاصه می توان گفت منظور از چینش سایت این است که ساختار صفحه و یا مقاله مد نظرتان را طوری بچینید که کاربران از آن نهایت استفاده را کنند.

منظور از استفاده درست تگ های HTML قوانین ناگفته ای است که شما باید در تگ گذاری خود از آن استفاده کنید. مثلا استفاده از انواع اندازه های فوآیکون برای دسکتاپ های مختلف، استفاده از متا تگ ها، مکان استفاده از تیترها و سایر تگ های نوشتاری HTML است.

فشرده سازی فایل ها نیز یکی از مهمترین فاکتورهاست. منظور از فشرده سازی فایلها فشرده کردن فایل های HTML, CSS, JS است و همچنین تا جای ممکن یکی کردن فایلهای CSS و JS است.

شما می توانید با استفاده از کش مرورگر، یک سری از فایلهایی که باید در تمام صفحات لود شوند را به کش مرورگر بفرستید تا کاربر مراجعه کننده با سرعت بیشتری صفحات را باز کند.

منظور از بهینه کردن تصاویر کم حجم کردن آنها و استفاده صحیح از تصاویر در موقعیت های استفاده شده است. یعنی اگر شما در صفحه ای نیاز به تصویری با اندازه ۵۰۰ در ۴۰۰ پیکسل دارید تصویر را با آن اندازه در سایت آپلود کنید نه با سایز بزرگتر!

به چند گزینه از سئو ساختاری میپردازیم:

استفاده درست از کد های HTML

کد های HTML مثل meta tag که به منظور کمک به موتور جستجو طراحی شده اند باید به دقت بررسی و اجرا شوند . برای تصاویر باید از کد ALT استفاده شود ، این کد در اصل به منظور عدم لود شدن عکس از سمت سرور است که به جای آن جایگزین یک کلمه را نشان میدهد اما از لحاظ سئو در بخش تصاویر گوگل اهمیت دارد. همچنین از هدر های ۱ تا ۶ نیز باید به درستی استفاده شود.

زیاد کردن سرعت سایت

سرعت سایت شما هرچه قدر بالاتر باشد ، شانس شما در این که در گوگل برتر باشید بیشتر است، استفاده از نسخه amp ، استفاده از تکنیک lazy loading ، کم کردن حجم سایت و تصاویر میتواند بسیار کمک کند.

بهینه سازی کد های جاوا اسکریپت

کد های خراب نشان گر یک سایت غیر حرفه ای است و این میتواند از طرف گوگل مورد توجه قرار بگیرد.

عدم استفاده از پاپ آپ ، ریدایرکت غیر از وضعیت ۳۰۱ و ۳۰۲

ریداریرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲ توسط گوگل مورد قبول هستند اما باید دقت شود که ریدایرکت های مشکوک به کلاه سیاه باعث جریمه شما خواهد شد. پاپ آپ ها به شدت هم برای موتور ها جستجو و هم برای کاربران غیر قابل تحمل هستند. حتما با استفاده از دستور های قانونی صفحات تکراری را به گوگل بشناسانید.

تنظیم اسنیپت و تایتل نشان داده شده در صفحات موتور جستجو

نحوه نمایش سایت در موتور های جستجو در کلیک کاربران روی لینک ها بسیار موثر است و باید به تنظیم این عوامل نیز دقت کرد.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!