download 19

مسلما یکی از فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت های مختلف سرور میزبانی یا هاست آن سایت است. اما گوگل به چه مواردی از یک هاست دقت می کند؟ الویت اول برای گوگل سرعت هاست یا سرور می باشد. همانطور که می دانید خزنده های گوگل روزانه به میلیون ها وب سایت مختلف که هرکدام دارای صفحات متعددی هستند (میلیاردها صفحه اینترنتی) سر می زنند. از همین یک جمله باید بفهمید چقدر سرعت هاست های سایت ها می تواند به سرعت خزش گوگل کمک کند و به گوگل حق می دهید که انقدر به سرعت هاست اهمیت بدهد. زیرا گوگل هم مثل ما انسان ها وقتی به سایتی سر می زند منتظر می شود تا سایت بالا بیاید که بتواند اطلاعات آن را بررسی کند. اما اینکه چه هاستی بگیرید که سرعت خوبی داشته باشد از روی تجربه و پرسش از دوستان و نمونه سایت هایی که روی آن هاست هستند مشخص می شود.

تاثیر هاست بر سئو 

در هنگام خرید هاست باید به یک سری نکات توجه داشت. در مقوله تاثیر هاست بر سئو ، سرعت و پایداری سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی محسوب میشود. در واقع هر قدر زمان لود سایت کمتر باشد بر روی سئو و بهینه سازی اثر مثبت خواهد گذاشت. همچنین سرعت بالا موجب جلب رضایت کاربران شده و به پایین آوردن نرخ فرار از سایت کمک میکند. فاکتور سازگاری موجب بالا رفتن کارایی هاست شده و بر روی بهینه بودن سایت اثر مثبت دارد. امنیت نیز به عنوان یکی از مهمترین مسائل در حفظ داشته ها و اعتبار یک سایت است. موقعیت هاست نیز تاثیر مطلوبی در کشور میزبان سایت خواهد داشت. برای مثال اگر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار میکنید بهتر است هاست وردپرس تهیه کنید. هاست وردپرس بیشترین سطح سازگاری و انطباق را با وردپرس خواهد داشت.

نقش هاست در بهبود سئو

باید بگوییم که به طور مستقیم گوگل تفاوتی میان هاستهای مختلف در نظر نمی گیرد. اطلاعات سایتها از فضایی که سایت بر روی آن بارگذاری شده است دریافت می شوند و هرچه سرعت انتقال این اطلاعات بیشتر باشد، سرعت وبسایت شما ( که جایگاه مهمی در سئو دارد ) بالاتر است. برای بررسی سرعت سایت خود می توانید از GTmetrix استفاده کنید. با توجه به اینکه سرعت سایت شما یکی از مهم ترین عوامل در ارتقا رتبه سایت می باشد، پس بنابراین انتخاب هاست مناسب نیز می تواند شما را در بهبود سئو یاری کند.

امنیت هاست در سئو

امنیت هاست تاثیر غیر مستقیم بر بهبود سئو سایت شما دارد. دسترسی به اطلاعات سایت شما نباید براحتی امکانپذیر باشد. این موضوع تا زمانی که دچار حملات هکرها قرار نگرفته باشید چنان جلوه نمی کند، اما هنگامی که کار از کار گذشته باشد مشکلات زیادی پیش رو خواهید داشت. امنیت، یکی از مهمترین مسائلی است که هرگز نباید به آن بی توجهی کرد. همچنین به دلیل اینکه تجربه کاربری از موارد مهم برای گوگل است، حفاظت از حریم شخصی کاربران بخشی از این تجربه کاربری بوده و می تواند برای گوگل معیاری مهم باشد. درنهایت، از هاستهای معتبر و معروف استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی در امان باشید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!