download 2019 12 22T071125.555

میکرو دیتا ها در وب

شما میتوانید برای معرفی بهتر وب سایت خود از خاصیت های جدیدی که میتوانید به تگ های خود اختصاص بدهید استفاده کنید. این خاصیت ها که عبارتند از  :

  1. ITEMSCOPE
  2. ITEMTYPE
  3. ITEMPROP
  4. ITEMID
  5. ITEMREF

به تگ های شما اضافه میشوند و اطلاعات شما را برای موتور جستجو دسته بندی میکنند.به این اطلاعات میکرو دیتا میگویند.

میکرو دیتا ها انواعی از داده را پشتیبانی میکنند که ما پنج نوع را نام میبریم.

  1. شخص
  2. محصول
  3. رویداد
  4. سازمان
  5. فیلم
  6. کتاب
  7. نقدو برسی

هر یک نسبت به نوع خود داده هایی را دریافت میکند و شما باید با توجه به نوع داده خود، میکرو دیتا های مورد نظر را ست کنید.

تفاوت میکرودیتا و متادیتا چیست؟

اگر بخواهیم در یک تعریف خیلی ساده متادیتا ها و میکرودیتاها را بررسی کنیم. باید گفت متادیتا بیشتر به نفع کاربران است و کار را برای کاربران آسان تر می کند تا آنچه که به دنبالش هستند را در کمترین زمان پیدا کنند و از بهترین منابع موجود در بستر اینترنت در خصوص موضوع مدنظرشان بهره ببرند. (مانند آدرس وبسایت، توضیحات صفحه و…)

اما میکرودیتا بیشتر مربوط به سئو مطالب است. در واقع به نوعی به نفع صاحبان وبسایت است. زیرا در سئو و رنکینگ مطالب آن ها تاثیر گذار است و نوعی ویرایش فنی به شمار می رود چون با برنامه نویسی و ساختار درونی مطالبشان سرو کار دارد.

میکرودیتا ها در واقع زبان ما را به زبان قابل فهم برای موتور های جستجو تبدیل می کنند تا به موتور های جستجو بفهمانند که برای مثال مطلب ما از جانب کاربران چه امتیازی دریافت کرده و یا در باره چه موضوعی در مطلب انتخابی ما پرداخته شده است.

تاثیر میکرودیتا بر سئو چگونه است؟

معمولا بسیاری بر این باورند با رعایت اصول Heading، برچسب، کلمات کلیدی و کلیدواژه کانونی و…. مطلبشان از نظر گوگل و سایر موتور های جستجو مورد تایید قرار خواهد گرفت و تنها تلاش آن ها در این راستا است. اما لازم به ذکر است جهت بهبود سئو و مورد پسند واقع شدن مطلب شما از سوی موتور های جستجو، استفاده از میکرودیتاها نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!