download

سئو موبایل یا همان بهینه سازی وب سایت برای موبایل فرآیندی برای بهینه سازی محتوای یک سایت به منظر بهبود رتبه بندی صفحات یک وب سایت در نتایج موتور های جستجو است. این فرآیند یعنی بهینه سازی وب سایت برای موبایل به شما کمک می کند تا بازدید ارگانیک سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه کسب و کار پر رونق تری داشته باشید. اگر یک مغازه در محلی قرار داشته باشد که مشتریان بیشتری از آنجا عبور کنند، نهایت فروش بیشتری خواهد داشت. وب سایت شما در فضای مجازی حکم همان مغازه را دارد که با بهینه سازی آن برای موتور های جستجو محل عبور مشتریان را هموار تر می کنید.

گرچه موتور های جستجوی مختلفی در فضای وب وجود دارند، وقتی پای موبایل وسط باشد مهمترین موتور جستجو گوگل است و 95% از جستجو ها را به خود اختصاص داده است.

فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت برای موبایل:

اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو سئو شده باشد فاصله زیادی تا بهینه سازی سایتتان برای موبایل ندارید.

سرعت صفحه

به دلیل مسائل سخت افزاری و برقراری ارتباط ، سرعت بارگذاری صفحه برای کاربران موبایل مهمتر از کاربران کامپیوترهای خانگی می باشد. علاوه بر بهینه سازی تصاویر، فشرده سازی کدها ، فعال سازی کش مرورگر و کاهش ریدایرکت ها نیز در افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیر خواهند داشت.

مسدود نکردن CSS ، JavaScript و تصاویر

در گذشته بسیاری از دستگاه های موبایل قادر به نمایش برخی از عناصر مورد استفاده در طراحی سایت نبودند بنابراین وبمسترها برخی یا همه آنها را مسدود می کردند. اما امروزه ربات گوگل گوشی های هوشمند قادر به دیدن   و دسته بندی هر نوع محتوایی هستند . پس آنها را مخفی نکنید. همچنین این عناصر به ربات گوگل برای درک این که سایت شما رسپانسیو طراحی شده است کمک می کند.

عدم استفاده از فلش

این عنصر ممکن است برای گوشی تلفن همراه قابل دسترس نباشد . برای ایجاد افکت های ویژه سایت به جای فلش بهتر از HTML5 استفاده کنید.

عدم استفاده از pop-up

باز کردن سایتی که از پاپ آپ استفاده کرده است ممکن است مشکل و خسته کننده باشد و کاربر را از تلاش کردن برای بارگذاری دوباره آن باز دارد و منجر به ترک سایت شود.

طراحی مناسب برای حرکت انگشت

اگر دکمه های طراحی شده خیلی بزرگ یا خیلی کو چک باشد با حرکت انگشت در صفحات لمسی منجر به کلیک تصادفی میشود.

دلایل بهینه سازی سایت برای موبایل:

مرورگرها در دوره‏ ها‎ی زمانی نامشخص، معیارهای خود را برای رتبه بندی وب سایت‏ها‎ تغییر می‎دهند. این امر در رابطه با مرورگرهای موجود در موبایل‏ها‎ نیز صدق می‎کند که توانایی بهینه سازی وب سایت‏ها‎ برای موبایل، می‎توانند به افزایش تعداد بازدید کننده ‏ها‎ی سایت بیانجامد. این امر به سه دلیل انجام می‎شود که عبارتند از:

  • بازخورد بازدیدکنندگان هنگامی که با کامپیوتر شخصی وارد سایت می‎شوند، با زمانی که از طریق گوشی‏ها‎ی هوشمند این کار را انجام می‎دهند، متفاوت است چرا که فضای در دسترس مانیتور افراد تا حد چشمگیری کوچک می‎شود.
  • در سال‏ها‎ی اخیر تعداد کاربران گوشی‏ها‎ی هوشمند رو به فزونی نهاده است. از سوی دیگر اینترنت وایرلس و امکان اتصال موبایل‏ها‎ به آن، ورود به سایت‏ها‎ی اینترنتی از طریق گوشی‏ها‎ی همراه را تسهیل نموده است.
  • موتورهای جستجو تلفن‏ ها‎ی هوشمند را با اهمیت می‎دانند و به همین دلیل بهینه سازی سایت برای موبایل را یک پارامتر مهم جهت رتبه بندی سایت‏ها‎ در نظر می‎گیرند. این امر تا آنجا پیش رفته است که گوگل راهنمای خود جهت بهینه سازی سایت برای موبایل را منتشر کرده است. در وبمستر گوگل قسمت مشخصی برای نمایش خطاهای خوانش سایت توسط روبات‏ها‎ی موبایل ایجاد شده که تاثیر زیادی بر رتبه بندی سایت‏ها‎ دارد.

 

images

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!