images 20

تاثیر سرعت سایت بر سئو بسیار زیاد است و گوگل به دلیل درک کاربران، به سایت هایی بها می دهد که سریع تر لود شوند. هر چه سرعت سایت پایین تر باشد، لود صفحات سریع تر می شود و سئو سایت بهبود می یابد. بنابراین باید تکنیک های زیر را جهت کاهش حجم صفحات به کار برد.

سرعت وب سایت و سرعت صفحه برای گوگل به عنوان یکی از سیگنال های سئو سایت یا همان تعیین رتبه سایت در گوگل در نظر گرفته شده است و در الگوریتم های خود به کار برده است.یکی از تحقیقات نشان می دهد که زمان دریافت بایت برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد از این رو دارا بودن هاست یا سروری با کمترین تاخیر در دریافت اطلاعات مهمتر می شود. سرعت صفحه پایین به این معنی است که ربات های خزنده صفحات با سرعت کمتری می توانند صفحات سایت را مورد بررسی قرار دهند. از این رو سایت با سرعت نامناسب می تواند امتیاز منفی از گوگل بگیرد.سرعت وب سایت همچنین در بخش تجربه کاربری بسیار مهم است. صفحات با زمان لود طولانی معمولا نرخ پرش بالاتر و متوسط زمان بازدید پایین تری را کسب می کند و می تواند تاثیر منفی هم بروی سئو و نرخ تبدیل داشته باشد.

راهکارهای افزایش سرعت سایت

  • فعالسازی فشرده سازی GZip

می توان از GZip بعنوان نرم افزار فشرده کننده فایل ها به منظور کاهش حجم فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت که بزرگتر از 150 کیلوبایت هستند استفاده کرد.

برای فشرده سازی تصاویر از جی زیپ استفاده نکنید، برای کاهش حجم تصاویر و حالت بهینه بهتر بهتر است از فتوشاپ یا imagecompressor استفاده کنید.

 

  • Minify فایل های CSS, HTML, Java Script

تا جای ممکن فایل های خود را کاهش دهید و از کدهای غیرضروری و کامنت های کدها دوری کنید. برای بهینه سازی کدها شامل حذف فاصله ها، ویرگول و سایر کارکترهای غیرضروری می توانید از نرم افزارهای Minify استفاده کنید.

  • کاهش تعداد ریدایرکت ها

هر زمان یک صفحه به صفحه دیگری ریدارکت می شود، زمانی از کاربر برای درخواست ها HTTP انجام می شود. به طور مثال برای مشاهده یک سایت در حالت موبایل روند زیر اجرا شود.

“example.com -> www.example.com -> m.example.com -> m.example.com/home

حداقل 2 ریداریکت اضافی وجود دارد که باعث کاهش سرعت لود می شود از این رو کاهش تعداد ریدارکت صفحات بسیار مهم است.

  • Remove render-blocking JavaScript

مرورگرها از درخت DOM برای ساخت و نمایش HTML استفاده می کنند. برای سرعت بخشید زمان پروسه بهتر است رندر را حذف کنید برای این کار می توانید از راهنمایی گوگل استفاده کنید.

 

  • استفاده از کش مرورگر

مرورگرها اطلاعات زیادی شامل تصاویر، فایلهای CSS، جاوااسکریپت و … ذخیره می کنند. شما می توانید با استفاده از کدهای “expires” از بارگزاری مجدد تصاویر و سایر فایل ها برای مدت زمان مشخصی جلوگیری کنید.

 

  • بهبود سرعت زمان پاسخ سرور

یکی از مهمترین اقدامات استفاده از سرورهای امن و پرسرعت است، مدیران سرور با کانفیگ درست سرور و برخی تنظیمات می توانند باعث بهبود سرعت پاسخ دهی سرور شوند.

 

  • استفاده از CDN ها

امروز CDN بعنوان یک سرویس بسیار مهم برای محافظت از سرور در برابر حملات هکرها و نیز بعنوان سرویسی برای افزایش سرعت بارگزاری اطلاعات بکار می روند، می توانید از سرویس کلادفلر به صورت رایگان بعنوان یک CDN عالی استفاده کنید.

 

  • بهینه سازی تصاویر سایت

انتخاب ابعاد درست و دقیق تصاویر و نیز بهینه سازی آنها برای وب سایت برای کاهش زمان لود می تواند تاثیر چشم گیری در بارگذاری صفحه و در نتیجه افزایش سرعت سایت داشته باشد.

اگر از سیستم های محتوایی آماده بهره می برید، می توانید از افزونه های بهبود سرعت سایت در ورپردس مانند Super Cache یا Total Cache می تواند برخی از موارد فوق را به سرعت حل کند.

images 21images 21

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!