download 31

برای سئو وب سایت خود هر چقدر هم که با برنامه ریزی و مطابق با استاندارها تلاش کنید ، تا زمانی که موتورهای جستجو متوجه تلاش های شما نشوند ، تمامی کارهای شما بی فایده است. بنابراین اگر وب سایت تان حقایق و سیگنال های مهم و اساسی موتور جستجو را دنبال نکند حتی دقیق ترین بهینه سازی ها هم جایگاه بالا را در نتایج جستجو تضمین نمی کنند و این وب سایت از موتورهای جستجو نمره خوبی کسب نخواهد کرد.

گوگل بات GoogleBot یک خزنده است. اصطلاحا به این گونه ربات ها کراولر می گویند. این ربات صفحات وب را از داده هایی که دقیقه به دقیقه در فضای وب منتشر می شود شناسایی می کند. تعداد این ربات ها زیاد است و تقریبا هر موتور جستجو یکی از این ربات ها دارد. چند تا از این ربات های معروف در ادامه آورده شده اند:

Googlebot ربات گوگل

Bingbot ربات بینگ

Alexa Crawler ربات آمازون الکسا

DuckDuckBot ربات داک داک گو

انواع ربات :

ربات های مختلفی توسط گوگل ایجاد شده اند که هرکدام دستورالعمل مشخص خود را دارند.

به عنوان مثال ربات AdsBot کیفیت تبلیغ ها را چک می کند. همینطور ربات اپلیکشن اندروید گوگل به بررسی اپ های اندرویدی می پردازد. مهمترین ربات ها برای ما عبارتند از:

  • Googlebot desktop: این ربات به بررسی و ایندکس نسخه دسکتاپی وب سایت ها می ردازد.
  • Googlebot mobile: این ربات به بررسی و ایندکس نسخه مویابلی سایت ها می پردازد.
  • Googlebot Video: این ربات به بررسی ویدئوهای موجود در وب می پردازد.
  • Googlebot Images: این ربات به پایش تصاویر موجود در وب می پردازد.
  • Googlebot News: این ربات مختص سایت های خبری است.

برخی از خدمات پنل سئو ربات های گوگل به شرح زیر است :

بهینه سازی عنوان و استاندارد های حرفه ای آن
بهینه سازی هدینگ ها در محتوا بر پایه سئو حرفه ای
بهینه سازی کلمات کلیدی ، توضیحات معرفی به ربات ها
بهینه سازی تصاویر وب سایت بر اساس سوشیال سایز ها
بهینه سازی لینک ها بر اساس استاندارد پرمالینک و سایز
بهینه سازی کد های غیر استاندارد و کاهش دهنده سئو در سایت
بهینه سازی چگالی ۵گانه محتوا در اولین محتوای مخصوص ربات
بهینه سازی فایل های robots.txt و sitemap.xml و human.txt نگارش صحیح آن ها

کارهایی که توسط ربات گوگل انجام میشود:

  • Googlebot یا همان ربات گوگل اطلاعات صفحات وب سایت مانند کلمات، کدها و عکس ها را جمع آوری می کند.
  • ربات گوگل لینک هایی که در صفحات موجود باشد را در نظر می گیرد و از نقشه سایت هایی(Sitemap)  استفاده می کند که شامل لینک هایی است که قبلا کشف کرده. ربات گوگل از داده ها برای تعیین مقاصد بعدی خود استفاده می کند.
  • کلیه دیتای جمع آوری شده  توسط ربات گوگل به سرورهای گوگل ارسال می شود.
  • ربات گوگل در سایت ها لینک های جدید پیدا می کند و آنها را به لیست خود اضافه می کند تا بعدا به آنها مراجعه کند.
  • ربات گوگل تغییراتی را که در لینک ها مشاهده می کند را گزارش کرده تا ایندکس مطالب به آن صفحه آپدیت شود.

images 47

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!