images 84

می دانید در سئو ، ریدایرکت یا تغییر مسیر به آدرسی جدید ، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو به آدرس URLی جدید و غیر از آدرس صفحه‌ی قدیمی است. به بیان ساده‌تر ، ریدایرکت روشی است که به کمک آن، کاربران و موتورهای جستجو به صورت خودکار به آدرس جدید صفحه یا وب‌سایت شما منتقل می‌شوند.

به بیان ساده موارد استفاده از ریدایرکت به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • هنگامی که آدرس تمام یا برخی صفحات وب‌سایت تغییر می کند.
  • هنگامی که برای یک محتوای تکراری یا یکسان در سایت چندین آدرس متفاوت وجود دارد و به دلیل محدودیت Duplicate Content در سئو ناچاریم تمام آدرس‌ها را بر روی یک آدرس اصلی انتقال دهیم.

ریدایرکت 301

یکی از مهم ترین مسائلی که یک سئوکار یا فعال در این زمینه باید بدانید، این است که ریدایرکت 301 چیست و دقیقا چه معنا و مفهومی دارد. ریدایرکت 301 در واقع تغییر مسیرهای دائمی هستند.

ریدایرکت های 301 از مرسوم ترین مواردی هستند که برای وب سایت ها به کار برده می شوند. این سبک از ریدایرکت در حقیقت برای رسیدن به اهداف سئو سایت نیز می تواند نقش مفیدی داشته باشد. به این علت که حدود 90 درصد از link juice صفحه را به آدرس جدید انتقال می دهد.

juice link اصطلاحی است که در دنیای سئو به کار رفته و در واقع همان ارزشی است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر انتقال داده می شود.

ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 بیشتر به شکل موقتی بوده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ریدایرکت 302 در واقعی به کار برده می شود که بنا بر دلایلی، شما می خواهید برای مدت زمان محدودی از یک تغییر مسیر استفاده کنید و بعد از مدتی، دو مرتبه به آدرس اولیه بازگردید.

از این دسته از ریدایرکت ها، بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فردی بخواهد مشکلات بارگذاری وب سایت خود را مرتفع کند. به هر حال، استفاده از این تغییر مسیرها، ممکن است به کار شما بیاید.

Meta Refresh

تغییر مسیر Meta refresh به طور کلی در هنگام بارگذاری یک صفحه به کار برده می شود. این نوع از ریدایرکت ها در سطح صفحه اتفاق می افتند؛ نه در سطح سرور. درست مثل دو نوع قبلی. این یکی از انواع ریدایرکت ها است که سرعت آهسته ای داشته و چند ثانیه را برای کاربر به صورت عدد برای صبر کردن نشان می دهد. در نتیجه، می تواند بر روی تجربه کاربری تاثیر مهمی بگذارد.

Meta Refresh نیز link juice را انتقال می دهد؛ در نتیجه اگر در مورد سئو سایت خود با استفاده از این دسته از تغییر مسیرها، نگرانی دارید، باید بگوییم که مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این دسته از تغییر مسیرها به خوبی ریدایرکت 301 نمی توانند اثرگذار باشند.

download 16

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!