images 19 1

پشتیبانی سایت چگونه انجام میشود؟

پس از توسعه یک وب سایت توسط طراحان و تحویل آن به مشتری مرحله پشتیبانی یک سایت آغاز می شود. بنابراین پشتیبانی یک سایت شامل طراحی و تغییرات در سایت نمی شود. بلکه پشتیبانی به معنای تضمین عملکرد صحیح وب سایت است. البته می توان پشتیبانی از سایت را به گونه ایی دیگر نیز تعریف نمود یعنی وظایف دیگری را به وظایف شرکت پشتیبان سایت اضافه کرد مثلا درج و ویرایش محتوا، نگهداری از سئو و حتی تغییر در طراحی و غیره. که در این صورت معنای پشتیبانی از سایت تغییر می کند. اما آن چیز که به طور مرسوم به عنوان پشتیبانی یک سایت در نظر گرفته می شود عملکرد سایت است.

پشتیبان سایت موظف است که عملکرد سایت را تضمین نماید و در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان مشکل را بررسی و رفع نماید. وظایفی که یک پشتیبان بر عهده دارد، انجام آپدیت های ضروری (آپدیت سیستم مدیریت محتوا و پلاگین ها)، انجام ایمن سازی های در موارد خاص، نگهداری از هاست، تشخیص و مقابله در برابر حملات هکر ها می باشد.

اغلب دیده می شود که صاحبان وب طراحی سایت و یا نگهداری سئو را بخشی از پشتیبانی سایت می دانند. در صورتی که هر یک از این بخش های سایت نیاز به توجه و قراردادی متفاوت دارد و در تعریف پشتیبانی سایت نمی گنجد.

پشتیبانی سایت در چند مرحله انجام می شود که عبارتند از:

نگهداری و پشتیبانی فنی

پس از اینکه سایت راه اندازی شد، ممکن است برخی از قسمت های آن دچار مشکل شوند. برای مثال در قسمت قالب های جوملا که به صورت OPEN هستند، ممکن است لینک سایر وب سایت ها قرار بگیرد. در این صورت کاربران پس از ورود به سایت، به سایت آنها هدایت شده و این امر به مرور زمان از رتبه سایت بکاهد. برای جلوگیری از این دست اتفاقات، پشتیبانی فنی در اولویت قرار می گیرد. ضمن اینکه ورود افزونه های جدید، به معنای قدیمی شدن برخی دیگر از افزونه ها برای موتورهای جستجو است. پشتیبان باید از ورود افزونه ها و ابزارهای جدید اطلاع داشته باشد و آنها را در سایت نصب کند.

نگهداری و پشتیبانی امنیتی

بعد از راه اندازی سایت، حفظ حریم شخصی بازدیدکننده ها و خارج کردن اطلاعات از دسترس افراد سود، ضرورت پیدا می کند. در صورتی که سایت در مورد خرید و فروش محصولات و خدمات فعالیت دارد و بازدیدکنندگان اطلاعات بانکی خود را در سایت وارد می کنند، حفظ امنیت آنها ضرورت بیشتری دارد. حضور هکرها به معنای دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران و در نتیجه می تواند عواقب وخیمی را به دنبال داشته باشد. بنابراین بررسی مدام سایت و تغییر کدهای موجود می تواند از ورود هکرها به داخل سایت جلوگیری کند که این کار توسط پشتیبان امنیتی انجام می شود.

نگهداری و پشتیبانی محتوایی

پس از حفظ حریم شخصی کاربران، نوبت به بارگذاری محتواها در سایت می رسد. محتواها عامل سئو وبسایت هستند. بنابراین پشتیبانی از محتواها تاثیر زیادی در حفظ رتبه سایت دارد. پشتیبانی محتواها با بررسی و تغییر لینک های شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و … انجام می شود.

پشتیبانی سایت چگونه انجام میشود؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!