images 2020 06 23T180955.510

بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند. کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بک‌لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

چه مواردی در کیفیت بک لینک ها موثر هستند؟

Anchor text  :

انکرتکست همان متن یا عبارتی است که به یک صفحه دیگر لینک می‌شود. با استفاده از یک عبارت مرتبط با صفحه‌ای که می‌خواهید به آن لینک بدهید، در حقیقت، یک سیگنال به گوگل فرستاده‌اید که این انکرتکست با این صفحه مرتبط است و گوگل می‌تواند رتبه آن کلمه را با توجه به دیگر عوامل افزایش دهد.

Domain Authority  :

این عامل توسط شرکت Moz به وجود آمده است. سن دامنه، تعداد لینک‌های ورودی، کیفیت لینک‌ها، فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و … در افزایش یا کاهش این عامل دخیل هستند. این امتیاز می‌تواند در مشخص کردن کیفیت یک لینک نقش داشته باشد.

Page Authority :

اعتبار صفحه مانند Domain athority توسط شرکت Moz ارائه شده است که در این مورد لینک‌های ورودی، کیفیت آن ها و اعتبار صفحه مشخص می‌شود.

دریافت لینک از سایت‌های کشور خودتان:

اگر سایتی با زبان فارسی دارید، بهتر است لینک‌هایی که می‌گیرید از سایت‌هایی باشند که دارای دامنه .ir هستند. چون در این صورت، شانس شما برای دریافت رتبه بالاتری در نتایج جست و جوی ایران افزایش می یابد. اما ممکن است رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی افزایش نیابد.

تعداد لینک‌های داخل صفحه:

این که گوگل بداند لینک‌های خروجی از یک سایت طبیعی هستند یا خیر؛ توسط عوامل زیادی مشخص می‌شود. اما در کل تعداد لینک‌های خروجی از صفحه‌ای که از آن لینک می‌گیرید نباید خیلی زیاد باشد و باید نسبت آن با محتوا حفظ شده باشد.

رتبه آن صفحه:

رتبه صفحه همچنان یک سیگنال نسبتا تایید شده در افزایش تاثیر لینک هاست. پیج‌رنک به صورت مستقیم بر روی رتبه شما تاثیر نمی‌گذارد بلکه به صورت غیرمستقیم می‌تواند موثر باشد.

download 2020 06 23T180749.303

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!