download 11 1

امنیت سایت در واقع به همه فعالیت هایی اشاره دارند که باعث بالا رفتن امنیت سایت شده و راه های نفوذ به سایت را به حداقل رسانده و می بندد. در واقع سایتی که دارای امنیت بالاتری باشد، باعث می شود تا کاربران و مشتریان به آن بیشتر اعتماد کرده و همین باعث می شود تا ترافیک سایت و بازدیدکنندگان آن بیشتر شود و همین باعث موفقیت در کسب و کار می شود.

حتی اگر سایت هک نشده باشد، حملات دائمی که از هکرهای سایت وجود دارد می‌تواند از دسترسی ربات‌های گوگل به سایت به طور کامل جلوگیری کند و باعث شود که ترافیک سایت تضعیف و حتی ارسال صفحات سایت به گوگل متوقف شود.

خطای ۴۰۴ بارها مشاهده شده است اما همیشه اشتباهات ۴۰۴ در گوگل برای صفحاتی که از دست رفته، نیستند. گوگل سعی کرده است تا صفحه‌های موجود را خالی کند، این نوع خطا می‌تواند ناشی از حملات وب سایت‌ها و هکرها باشد.

این نمونه‌ای از چگونگی تاثیر مستقیم وب سایت بر جستجوگرهای گوگل است. تمرکز بر روی امنیت می‌تواند این حملات را کاهش دهد و به سئو سایت کمک کند تا به راحتی صفحات وب را خالی کند.

پلاگین‌ها و امنیت سایت

هر افزونه و اسکریپتی که استفاده می‌شود باید به خوبی بررسی و ترجیحا از افزونه‌هایی که داخل وردپرس قرار دارند استفاده شود و یا از سایت‌های معتبر آنها را خریداری کرد. گوگل نام پلاگین را برای بررسی اینکه آیا سابقه هک شدن دارد یا نه می‌شناسد.

می‌توان با لیستی از افزونه‌ها به گوگل رفته و سابقه آنها را به صورت زیر جستجو کرد:

  • نام پلاگین + هک شده
  • نام پلاگین + اشکالات
  • گوگل آنتی ویروس خود را انجام ندهید

تنها ۵۰ درصد از شرکت‌های مورد بررسی، نشان دادند که از یک سیستم نظارت برای حفاظت از امنیت استفاده می‌کنند. افرادی که از سایت وردپرس استفاده می‌کنند، می‌توانند از دو پلاگین امنیتی که محبوب‌ترین آنها WordFence و Sucuri Security هستند استفاده کنند.

این پلاگین‌ها حوادث احتمالی هک شدن را نظارت و اسکن می‌کنند و همچنین ویژگی‌های فایروال دارند که هکرها را به طور موقت یا دائمی مسدود می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند آدرس‌های آی پی بازدیدکنندگان را که رفتار مشکوک دارند، مسدود کنند.

انتخاب رمز قدرتمند

یکی از مواردی که باید در امنیت سایت به آن توجه کرد و متاسفانه درصد کمی به آن اهمیت می‌دهند بحث استفاده از رمز قدرتمند است. یک رمز خوب باید بیش از ۸ کاراکتر داشته باشد و تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک – اعداد و کاراکترهای خاص مانند @ , % , ! و موارد مشابه باشد

امنیت سایت بر همه تاثیر می‌گذارد. بنابراین هرکس باید بگوید که چه اتفاقی در مورد آن انجام خواهد شد، چه اینکه شخصی در IT باشد یا سرپرست سئو سایت، مهم نیست. مهم این است که کسی اطمینان حاصل کند که یک استراتژی ضد هک فعال وجود دارد و استراتژی‌ها باید دائما بازبینی و به روز شوند.

download 10

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!