images 30

نماد اعتماد الکترونیک :

پس از خرید هاست و دامین و بعد از طراحی سایت فروشگاهی تان اگر در وب سایت خود درگاه اینترنتی قرار داده اید برای اطمینان کاربرانتان باید نماد الکترونیکی نیز دریافت کنید . داشتن این نماد به منزله ی کسب احراز هویت از مرکز توسعه تجارت الکترونیک است.

ای نماد (یا همان E-Namad) یک لوگوی نمادی است که برایسازماندهی، تایید صلاحیت و هویت فروشگاه‌های اینترنتی ارائهمی‌شود. در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود کهخریداران سایت شما بتوانند به شما اعتماد کنند.این لوگو منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود.

مراحل دریافت ای نماد(enamad) چیست؟

1-ابتدا وارد سایت ای نماد (enamad.ir) می شوید

2-یک گزینه بالای صفحه به نام درخواست نماد الکترونیک هست می زنید

3-تکمیل اطلاعات درخواستی را می زنید و اطلاعات مربوطه را وارد می کنید

4-چک لیست الزامات را در وب سایت خود باید رعایت کرده باشید

5-پرونده را جهت بازبینی می فرستید

انواع مختلف نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت ها

نماد اعتماد الکترونیکی در انواع مختلف موقت و دائم وجود دارد. نماد اعتماد دائم نیز خود به دو گروه تک ستاره و دو ستاره تقسیم می شود اولین مرحله دریافت نماد الکترونیک موقت است. زمانی که شرکت یا سایت شما در حال تکمیل و گسترش است و هنوز کامل نشده اما حداقل های لازم را دارد باید این نماد را دریافت کنید. اینماد موقت باعث می شود تا زمان داشتن تمام ویژگی های لازم ضرر نکنید و مشتریان خود را به دست آورید. به علاوه روند دریافت نماد اعتماد دائم را نیز تسریع می کند.

زمانی که طراحی سایت فروشگاه یا شرکت شما به پایان رسید، مرکز توسعه تجارت الکترونیک به دقت سایت شما را بررسی خواهد کرد. اگر مشکلاتی در سایت وجود داشته باشد، اصلاحیه دریافت می کنید و پس از انجام تغییرات نماد را دریافت خواهید کرد. ولی اگر مشکلی در سایت شما نبود در همان مرحله اول ای نماد تک ستاره را دریافت می کنید.

ای نماد دو ستاره مانند ای نماد تک ستاره است و روش دریافت آن نیز تفاوت چندانی ندارد. اما نماد اعتماد دو ستاره تنها به سایت هایی تعلق می گیرد از همه نظر موارد امنیتی را لحاظ کرده اند تا اطلاعات با امنیت بالا در سایت رد و بدل شود.

برای دریافت نماد اعتماد چندین نکته قابل اهمیت است:

  1.  صرفا بعد از کامل بودن وب‌سایت و درج بخشی از اطلاعات باید اقدام به درخواست نماد نمایید.
  2. نماد اعتماد پس از احراز هویت مالک کسب وکار (شخص حقیقی یا حقوقی) به سایت اعطا می‌شود و نیاز به ارسال مدارک مالک دارد.
  3. در خصوص برخی از اصناف داشتن مجوز وزارت بهداشت یا وزارت آموزش و پرورش ضروری است. این موضوع در بخش قوانین سایت www.enamad.ir اعلام شده است.
  4. نکته‌ی قابل اهمیت این است که نماد اعتماد الکترونیک به صاحب امتیاز دامنه سایت (شخص حقیقی یا حقوقی) تعلق می‌گیرد و برای درخواست نماد اعتماد الکترونیک در سایت www.enamad.ir یکسان بودن نام متقاضی و مالک دامنه الزامی می‌باشد.
  5. پروسه‌ی دریافت نماد اعتماد کاملا اینترنتی می‌باشد و نیاز به دوندگی‌های اداری ندارد.
  6. استفاده از تصویر نماد اعتماد الکترونیک برای سایت‌های اینترنتی بدون مجوز و دریافت اینماد، جرم محسوب می‌شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!