download 2020 01 14T214515.123

تشخیص آن که چه خدماتی برای سئو سایت شما مناسب است برعهده متخصص سئو خواهد بود. البته به طور کلی این خدمات برای همه سایت های اینترنتی قابل تعریف هستند ولی در بسیاری موارد ممکن است بخش هایی از آنها قبلا توسط خود شما انجام شده باشد. در نتیجه انجام مجدد توسط متخصص و تعیین هزینه برای آن منطقی نیست.

زمانیکه پروژه خود را به دست یک متخصص سئو می سپارید باید دقیقا مشخص کند که چه خدماتی بر روی سایت شما انجام خواهد داد، برای اجرای آنها چقدر زمان لازم است و پس از انجام شما چه نتیجه ای کسب خواهید کرد.

برای دست یابی به نتیجه و تحلیل عملکرد متخصص سئو بهتر است قبل از شروع پروژه ملاک های خود را برای سنجش موفقیت مشخص کنیم. روش های مختلفی برای سنجش موفقیت شما در سئو وجود دارد که برخی از آنها درست و برخی کاملا اشتباه هستند.

مهمترین ملاک های ما برای موفقیت در سئو یک سایت فاکتورهایی مانند موارد زیر خواهد بود:

  • افزایش سرعت لود صفحات سایت
  • افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جستجو
  • افزایش زمان حضور کاربر در سایت و ارتباط بیشتر کاربران با آن از طریق ارسال دیدگاه یا اشتراک گذاری
  • افزایش نرخ CTR براساس اطلاعات درج شده در گوگل وبمستر
  • افزایش فروش سایت یا شرکت شما
  • و …

در مقابل معیارهایی هستند که بعضا به عنوان ملاک موفقیت سئو ارایه میشوند ولی استناد به آنها کار اشتباهی بوده و نمیتواند تضمینی برای افزایش فروش باشد. برخی رایج ترین معیارهای اشتباه برای موفقیت در سئو عبارتند از:

زمانیکه پروژه سئو سایت خود را به یک فرد یا شرکت متخصص در این زمینه می سپارید بهتر است راه کاری برای نظارت بر عملکرد آن مجموعه داشته باشید. نیازی نیست که شما یک متخصص تمام عیار سئو باشید ولی درک مفاهیم اولیه و شناخت تکنیک های رایج سئو برای شما الزامی است.

شناخت اصول سئو به شما کمک میکند درخواست های منطقی از متخصص سئو داشته باشید و البته هزینه های اعلام شده از طرف او را آنالیز کنید. برای این کار میتوانید از منابع معتبر آموزش سئو یا از کارگاه های تخصصی که در این زمینه برگزار میشود استفاده نمایید. با یادگیری سئو، شانس شما برای موفقیت پروژه و کسب بهترین نتیجه از همکاری با یک متخصص افزایش چشم گیری خواهد یافت.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!