seo 1

خوشبختانه هر دو افزونه Yoast SEO و All in One SEO موفق و پر طرفدار هستند. و این مقایسه را کمی دشوار می کند. حال قصد داریم این دو افزونه را با هم مقایسه کنیم: 

ادعای بدست آمده از این دو رقیب

طبق مشاهدات و تحقیقات هر دو افزونه Yoast SEO و All in One SEO کاربرپسند هستند و بیشترین نصب را در بین سایر افزونه ها به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده مشهور بودن آن هادر هر زمانی است.
All in One SEO در سال 2007 میلادی توسط مایکل توربرت و ستیو مورتیبوی خلق شد. از همان زمان موج عظیمی از کاربران به سمت این افزونه آمدند و شروع به استفاده از آن کردند.

Yoast SEO در سال 2010 میلادی توسط تیم یواست ایجاد شد. بروز رسانی و استمرار بر بهبود این افزونه بسیار منظم و پشت سر هم بوده است به همین دلیل به سرعت بر تعداد کاربران آن افزوده شد و با افزونه ی All in One SEO از این بابت برابر شد.

به همین دلیل هر دو افزونه Yoast SEO و All in One SEO بسیار کاربردی و مفید هستند و همیشه برای بهینه سازی و سئوی وبسایت وردپرسی شما پیشنهاد می شوند.

نصب و راه اندازی

هر وبمستری برای اینکه بتواند وبسایت خود را به طور معقول و منطقی بهینه کند باید بسیار مطالعه کند و نکات ریز و درشتی را در نظر بگیرد تا بتواند موفق شود. اولین قدم برای بهینه سازی وبسایت وردپرسی استفاده از همین افزونه های سئو می باشد. زیرا بدون داشتن مهارت خاصی می توانید امکان بهینه سازی را فراهم کنید.
در قدم اول به بخش نصب و راه اندازی دو افزونه می پردازیم.

مقایسه مراحل نصب تا راه اندازی

Yoast SEO

بعد از راه اندازی و فعال سازی، می توان از طریق پیکره بندی جادویی در چشم بر هم زدن Yoast SEO را با وردپرس هماهنگ نمود. یکی از مزایا این پیکره بندی جادویی، نصب گام به گام برای مبتدی ها است که وقوع مشکلات حین نصب را به حداقل ممکن می رساند.

1Yoast SEO vs All in One SEO Pack 1

در Yoast SEO تنظیمات دارای بخش های متنوعی است که همگی تب هایی را به عنوان زیرمجموعه در بردارند. ضمنا در هر بخش می توان از مرکز راهنما، مشکلات را حین استفاده از افزونه برطرف نمود.

3Yoast SEO vs All in One SEO Pack

نصب و راه اندازی All in one seo

اول از همه شما نیاز دارید که افزونه All in one seo را نصب و سپس فعال کنید. پس از فعال سازی این افزونه گزینه ی “All in one seo” در منوی سمت راست وردپرس در پیشخوان به چشم می خورد. با کلیک روی آن به بخش تنظیمات افزونه منتقل خواهید شد. تمامی تنظیمات افزونه All in one seo در یک صفحه گنجانده شده است. این امر به ظاهر خوب است اما باعث پیچیدگی می شود و فهم آن کمی دشوار است. اکثر کاربران تمایل دارند تنظیمات را به صورت مرحله به مرحله انجام دهند تا به انتها برسند.

تنظیمات افزونه مربوط به بخش های متعددی از جمله عنوان صفحه، صفحه اصلی و … می شود. با یک آیکون بعدی شما می توانید به سراغ تنظیمات بعدی بروید. در واقع این افزونه نیز برای مبتدیان مناسب است.

نتیجه گیری این بخش

هر دو افزونه Yoast SEO و All in One SEO دارای تنظیمات زیادی است. و به راحتی و سادگی قابل تنظیم شدن برای کاربران و بهینه سازی وبسایت آنها می باشد. فقط Yoast SEO به علت حالت مرحله ای بودن و داشتن خط های راهنما کمی بهتر از All in One SEO به نظر می رسد. پس از این نظر برنده ی این بخش افزونه ی قدرتمند Yoast SEO می باشد. برنده نهایی: Yoast

مقایسه انجام امور روزانه سئو سایت

Yoast SEO

این پلاگین، ابزار قدرتمندی با پیکره بندی آنالیزی خوبی است که می تواند هر پست یا هر صفحه را بررسی نماید. به صورت کلی زیر هر پست، تولبار Yoast SEO به شکل زیر نمایش داده می شود:

7Yoast SEO vs All in One SEO Pack

All in One SEO Pack

در افزونه All in One SEO Pack هم بخش های مشابه را مشاهده می کنید که به همین شکل زیر هر پست قرار دارند. بر خلاف Yoast SEO در این افزونه متاباکس خیلی ساده تر است؛ اما امتیازدهی به عملکرد شما همانند Yoast SEO با نمایش دایره های زرد، سبز و قرمز وجود ندارد.

نتیجه گیری

هر دو افزونه گزینه های مناسبی برای انجام امور روزانه هستند، اما All in One SEO Pack در این مورد دست کاربر را بازتر گذاشته و هر کاربر می تواند بخش های انتخابی را بیافزاید یا در صورت تمایل حذف نماید.

به نظر می رسد در این مورد رویکرد Yoast، صلاح کاربر بوده و با توجه به این که بند بند این بخش ها ضروری هستند Yoast روی تکمیل آن ها تاکید دارد. برنده نهایی: Yoast

مقایسه بخش های جانبی

هر یک از افزونه های سئو معمولا به جز فعالیت اصلی و مرکزی خود، امکانات جانبی و اضافی را به کاربران خود پیشنهاد می کنند. در این مورد هم این دو افزونه از رقبا پیشی گرفته اند و امکاناتی را به شکل زیر ارائه می دهند:

امکانات Yoast SEO

  • افزودن نقشه سایت
  • افزودن ناوبری بردکرامپ
  • متادیتا های Open Graph
  • وارد کردن داده ها از کنسول جستجو گوگل به سایت
  • جای گذاری فایل های robots.txt و .htaccess در ادیتور وردپرس برای ویرایش

امکانات All in One SEO Pack

امکانات جانبی در All in One SEO Pack فروان تر است که برخی از آن ها به صورت پیش فرض فعال سازی نشده اند:

  • نقشه سایت XML
  • ادیتور فایل
  • بلاک کننده ربات های اسپم
  • متادیتا های Open Graph

نتیجه گیری

در این زمینه با این که All in One SEO  همچنان در ارائه برخی از امکانات فرعی از Yoast SEO عقب تر است اما نمی توان به واسطه این امکانات فرعی قیاس کاملی داشت. از این رو برنده در این قسمت برنده ای نخواهیم داشت و هر دو کاندید در جایگاه برابری قرار می گیرند.

حالا این شما به عنوان یک وبمستر حرفه ای هستید که باید قضاوت کنید کدام یک بیشتر به دردتان می خورد؛ Yoast SEO یا All in One SEO؟ هر دو افزونه هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که می توانید با مقایسه ای که انجام دادیم یکی را انتخاب کنید. از اینکه بخواهید هر دو افزونه را با هم استفاده کنید جالب نیست و در بعضی قسمت ها ممکن است تداخلاتی پیش آید. پس با دقت انتخاب کنید.

28b8f12309e9ac4afaade20e5d04ffc2 XL

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!