download 1

سئو کار ، متخصص سئو یا کارشناس سئو اصطلاحی است که امروزه بسیار شنیده می شود و افراد زیادی هستند که دوست دارند سئو کار شوند و بتوانند از این طریق به درآمد برسند و افرادی هم هستند که می خواهند برای وب سایت خود یک سئو کار حرفه ای استخدام کنند ، در این مقاله شما با تعریف متخصص سئو ، وظایف یک سئو کار حرفه ای ، راه های تشخیص یک سئو کار خوب و روش های تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای  آشنا می شوید.

سئوکار، متخصص سئو یا کارشناس سئو کیست؟

سئو کار یا کارشناس سئو به کسی گفته می شود که توانایی این را دارد که رتبه وب سایت را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر مثل بینگ ، یاهو و … افزایش دهد ، سئوکار فردی هست که دانش خوبی در مورد اصول کارکرد موتور جستجوی گوگل و قوانین آن و همچنین روش های بهینه سازی سایت برای گوگل را دارد، متخصص سئو با رعایت کردن آن اصول و قوانین در وب سایت کمک می کند رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا کند .

کافی است که نگاهی به شبکه ی مجازی لینکدین بیاندازید و ببینید چه تعداد سئوکار خوب و حرفه ای در این فضا وجود دارد. اما سوال مشترک هر حرفه این است که چطور می شود یک سئوکار حرفه ای را از سئوکارهای مبتدی و دروغین مشخص کرد. خوب پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما باشید تا به یک اتفاق نظر خوب برسیم در مورد اینکه سئوکار حرفه ای کیست و چه ویژگی هایی دارد.

photo collage

ابتدا خوب است که دسته بندی مشخصی از افرادی که در حرفه ی سئو فعالیت می کنند ارائه دهیم:

  • سئوکارهای نوآموزدسته ای از افراد نوآموز که ابتدا در بخش محتوا فعالیت می کردند و یا صرفا وبلاگ نویس بوده اند یا سایت شخصی نهایتا راه اندازی کرده اند و ناگاه متوجه علاقه خود به بهینه سازی سایت شده اند. این دسته از افراد غالبا در بحث دانشی بسیار مدعی و برای آزمون آن ها کافیست از آن ها بپرسید در چند وقت سایت شما را یک گوگل می کنند . مطمئن هستم که جواب میدهند کمتر از ۱ ماه
  • سئوکارهای لینک ساز  ( کلاه سیاه )لازم به ذکر نیست که واژه کلاه سیاه بیشتر در بحث های امنیتی مطرح می شده است اما خوب هرجا که روش های دور زدن و میانبری استفاده شود و به شیوه ای قواعد الگوریتم های گوگل دور زدن باشد این افراد نیز حضور دارند. محوریت کارهای این افراد در بخش لینک سازی های حجمی است و این افراد بسیار خطرناک هستند. باور نمی کنید اگر به شما بگوییم چه برندهایی را در ایران لمس کرده اند و بعد این برندها به نکست سین مراجعه کرده اند و ما با یک حجم عجیب و غریب لینک سازی در یک بازه زمانی مواجه شدیم. نمونه خوبی از این موضوع در مقاله لینک سازی در سئو نوشته ایم که مطالعه آن را پیشنهاد می کنم. من نام ارتفاع پست را برای این کار در نظر گرفته ام . خوب راه فهمیدن جنس این گونه افراد هم زیاد سخت نیست کافی است از آن ها بپرسید چه برنامه ای برای لینک سازی سایت شما در نظر دارند ؟ جواب مشخص است.
  • سئوکارهای بهینه ساز ( کلاه سفید)این افراد سئوکارهای حرفه ای هستند از نگاه این مقاله . چراکه در کار خود خبره هستند و سال ها در این موضوع تمرکز کرده اند. در تمامی موضوعات مرتبط با سایت و حتی اپلیکیشن اقدام به پیشنهادات فنی و حرفه ای می کنند و به نظرم برای متوجه شدن جنس این افراد کافی است چند دقیقه به حرف های این افراد گوش فرادهید. این افراد هیچ گاه به شما قولی نمی دهند و بسیار مشتاق هستند کار بهینه سازی در هر زمینه ای را شروع کنند تا اینکه به شما قول و قراری بدهند. پس از شروع کار و پروژه سئو به صورت سازمان یافته گزاش های مختلفی برای شما ارسال می کنند .
  • سئوکارهای همه فن حریف ( Jack of all trades) این افراد واقعا عجیب غریب هستند و در تمام کارهاحرفه و تجربه کافی را دارند.

نحوه تشخیص سئو کار حرفه ای با یه سئوکار آماتور چیه ؟

من در اینجا چند تا مورد براتون میگم تا بتونید تفاوت یک سئوکار حرفه ای با یک شخص معمولی رو درک کنید و بشناسید !

  1. نمونه کار قوی
    مهم ترین روش تشخیص اینکه سئو کار مورد نظرتون به چه اندازه حرفه ای می باشد اینه که ازش نمونه کار بخواین.نمونه کار قوی حرف یک سئوکاره!سئو کار خوب با نمونه کار صحبت میکنه!توجه کنید که نمونه کار قوی نه هر نمونه کاری …
  2. سئو کار خوب تضمین نمیده این مهمه که بدونید یک سئوکار خوب هیچوقت تضمینی برای حفظ و یا افزایش رتبه شما و ثابت نگه داشتنش در گوگل نمیده !سئو علمی است غیرقطعی و متغیر.ضمن اینکه در طول زمان وزن فاکتورها تغییر میکنه. پس هیچوقت نمیشه تضمین برای رتبه خاصی داد .
  3. نحوه برخورد و صحبت کردن سئوکار، سئوکار خوب هیچوقت تضمین نمیده،هیچوقت نمیگه من میارمش ،هیچوقت قیمت خیلی پایین نسبت به بقیه سئوکارا نمیده تا پروژه رو بگیره (چون سئو زحمت میخواد)،هیچوقت کار بقیه رو زیر سوال نمیبره،هیچوقت نمونه کار الکی به مشتری نمیده و هیچوقت مدت زمان کم نمیگه (دیده شده میگن نهایت یک هفته کلمه رقابتیو میارم صفحه اول ! )

این سه مورد رو در انتخاب یک seokar خوب رعایت کنید هیچوقت به مشکل نخواهید خورد و بهترین نتیجه رو از سئو سایتتون بدست میارید.

چرا واقعا باید اینهمه وسواس به خرج بدیم؟

براتون یک مثال ساده میزنم،چند ماه پیش یک شخصی باهام تماس گرفت و از مشکلش برام گفت:
سلام،ما یک سایت مجله ای داریم و تقریبا یک سال هست که روش کار میکنیم و هزینه بالایی برای تولید محتوا قالب و سئو این سایت دادیم و هر روز مطالب اختصاصی برای سایت میزنیم اما متاسفانه هیچ ایندکس یا نتیجه ای در گوگل نداریم و باطبع هیچ بازدیدی هم بر روی سایتمون نداریم.ما چند جلسه با سئوکار سایتمون گذاشتیم و در هر جلسه مارو با جلماتی به مانند اینکه ( طول میکشه ایندکس بشه)(سایت مطلب کمی داره)(سایت نوپا هست)و … قانع کرده و هزینه ای از ما دریافت میکند.حالا ما میخواهیم بدونیم واقعا مشکل سایت ما چیه و ما چطوری میتونیم بازدید خوبی از گوگل بدست بیاریم.

من بعد از شنیدن توضیحات و دریافت آدرس سایت به بررسی دلیل اینکه چرا سایتش 1 ساله ایندکس نشده پرداختم و بعد از یک یا دو دقیقه مشکلش رو متوجه شدم و دوباره تماس گرفتم:
سلام،در سورس تمامی صفحات سایت شما تگ NOINDEX,NOFOLLOW (یعنی به گوگل میگید که صفحات رو ایندکس نکنه و در وردپرس یک تیک ساده هست !) قرار داره که مانع از ایندکس صفحات شما در گوگل میشه!
این یک مثال ساده بود از شخصی که خودش رو سئوکار و وبمستر میدونست ولی هیچ علمی از سئو و مسائل پیش پا افتاده سایت نداشت و باعث ضرر 50 میلیونی برای یک سایت شده بود.

سعی کنید در انتخاب شخصی که میخواهید سایتتون رو بهش بسپارید عجله نکنید، پرس و جو کنید موارد بالارو حتما از سئوکارتون بخواهید و سریع به ارسال دسترسی سایتتون اقدام نکنید. 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!