download 56

الگوریتم پیج لایوت (Page Layout) گوگل الگوریتم گسترده ای مانند گوگل پاندا و یا گوگل پنگوئن نیست بلکه این الگوریتم ایجاد شده است که سایت ها و یا صفحاتی که تبلیغات آزار دهنده در خود دارد جریمه کند و به قولی مانند پلیسی برای سایتهای خاطی است .

مانند تبلیغات پاپ آپ ، تبلیغات ما بین پست ها ، تبلیغات فلشی وگیفی که در کناره ها وگوشه های سایت قرار دارد.

این تبلیغات علاوه بر آماتور بودن و جریمه شدن توسط سایت گوگل عواملی مانند کم شدن سرعت و انعطاف پذیری سایت ، عدم محبوبیت نزد گوگل ، آزار کاربران ، و کاهش بازدید از سایت را به همراه دارد.

سایت گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی خود (Page Layout Algorithm) ، به نوعی به مدیران سایت ها و وبمسترها تذکر جدی داد که از تبلیغات بی پروا و زیاد در سایت جلوگیری کنند.

هدف گوگل از این آپدیت همین است که به محتوای نوشتاری سایت خود نسبت به تبلیغات ، بیشتر اهمیت بدهید ،کاری کنید که مخاطبین جذب محتوای نوشتاری شما باشند ، تا به حال دقت کرده اید که سایتی را در گوگل سرچ می کنید و وارد آن میشود ، اما باید کلی آن سایت را بگردید تا محتوای مورد نظر خود را از سایت بیابید ، به دلیل اینکه سایت مورد نظر دارای تبلیغات بسیار زیادی میباشد. اما این برای گذشته بود و و از قدیم گفته اند گذشته ها گذشته است . گوگل از امروز با این نوع سایت ها برخورد جدی خواهد داشت .

سایت گوگل این الگوریتم را بر اساس نظرات و خواسته های یوزرهای خود که در مدت های گذشته ، پیغام هایی برای شکایت از این گونه سایت ها داده بوند ، ایجاد و آپدیت کرد ، کاربران از وجود یک جنگل از لینکها و تبلیغاتها در سایت خسته و آزرده می شوند ، از این پس گوگل این خستگی را کاملا می فهمد و رتبه سایت خاطی را شدیدا کاهش خواهد داد.

این الگوریتم جدید گوگل در سایت هایی که تبلیغاتی بسیار انبوهی ندارند ، هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت نگران نباشید ، چون بالاخره تبلیغات یکی از اصول درآمد زایی در اینترنت و تجارت الکترونیک می باشد ، گوگل اصلا چنین چیزی را نمی خواهد ، تنها هدف سایت گوگل این است که زمانی که یوزر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن موس در قسمت اسکرول (scrolling) محتوای اصلی شما را مشاهده کند.

اگر سایتتان هم دارای تبلیغات بسیار انبوه و بزرگی در ابتدای صفحه می باشد ، سعی کنید تا زمانیکه ربات و خزنده های گوگل وارد سایت شما می شود ، آن را اصلاح کنید در غیر اینصورت گوگل ، شما را از قطار خود ، بیرون خواهد انداخت.

انتظارات الگوریتم پیج لایوت:

مواردی که این الگوریتم حساس است اشاره کنیم تا با رعایت آن سایت شما علاوه بر حفظ جایگاه رتبه بهتری نیز پیدا کند.

طراحی سایت را جدی بگیرید

سایت هایی که بسیار شلوغ هستند نمی توانند مخاطب را جذب کنند. باید سایتی داشته باشید که مخاطب بتواند به شما اعتماد کند.

تبلیغات را در هدر قرار ندهید

اگر می خواهید از تبلیغات در هدر استفاده کنید باید کاملا هوشمندانه باشد بهتر است در این مکان تبلیغات زیادی قرار ندهید گوگل به این موضوع بسیار حساس می باشد.

 استفاده از اسلایدر

گوگل بر روی اسلایدر و عناصر جاوا اسکریپت حساس نیست و این الگوریتم بر روی آن ها اثر ندارد.

در صورت داشتن تبلیغات بهتر است مکان مناسبی برای آن ها در نظر بگیرید و حجم تصاویر را کاهش دهید تا بتوانید رضایت مندی مخاطبان را حفظ کنید.

گوگل اعلام کرد از بین هر 100 سایت یک سایت توسط این الگوریتم مورد جریمه قرار می گیرد.

download 58 1

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!