download 2020 01 02T220453.155

 پادکست یک روش ارائه‌ی محتوای صوتی -یا حتی تصویری- اینترنتی است که کاربران می‌توانند آن‌ را از اینترنت دانلود کرده و بشنوند. در واقع یک‌جور رادیوی اینترنتی است که می‌شود آن را بر روی پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال، تلفن همراه یا کامپیوتر گوش کرد.پادکست که به آن پادپخش یا تدوین صوتی نیز می گویند، یک تکنولوژی جدید بوده که استفاده از این روش در سال 2004 به سرعت افزایش یافته و محبوب شد به گونه ای که هرکس برای بهبود سئوسایت خود از این روش استفاده می کند. به این روش رادیو اینترنتی نیز گفته می شود.

کاربرد پادکست یا فایل صوتی در سئوسایت:

یکی از مهمترین نقاط قوت گوگل انجام بهترین عملکرد برای رفع نیازهای مخاطب است.
گوگل بهترین های خود را برای نشان دادن گزینه هایی که معتقد است مخاطب علاقه مند می شود در اختیارش قرار می دهد. اکنون می توانید پادکست ها را به مجموعه ای از محتوای خود اضافه کنید که گوگل ممکن است برای مخاطبین اضافه کند. این کار یکی دیگر از معامله بزرگ برای گسترش مخاطبان است.البته در نظر داشته باشید که افراد زیادی وجود دارند که نمی توانند از مزایای کامل محتوای صوتی لذت ببرند.
بر اساس تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام شد به طور میانگین حدود ۱۵ درصد از بزرگسالان حداقل دست کم برخی از مشکلات شنوایی دارند.
به همین دلیل است که رونویسی در سئوفایل صوتی های بسیار مهم است.
داشتن واژه ها همراه با فایل های صوتی باعث می شود همه بتوانند از مطلب استفاده کنند.

محل صحیح قرارگرفتن فایل صوتی در سایت:

مهم ترین مرحله در بهینه سازی فایل های صوتی شناسایی محل دقیق قرار گرفتن آن است.
شاید این موضوع خیلی ابتدایی به نظر بیاد ولی یکی از دلایل پیشرفت یک وبسایت توجه به گرافیک و نوع عملکرد مخاطب در مواجه شدن با محتوای تعاملی وبسایت میباشد.
البته پارامتر های تاثیرگذار زیادی مثل زمان لود شدن سایت و سایر محتواهای موجود در این بخش نقش دارند.

بنابراین مهم است که محتوای خود را در محلی قرار دهیم که میخواهیم کاربر در اولین نگاه با آن رو به رو شود.مخاطبین اصولا فایل های صوتی که در ابتدایی صفحه قرار دارن را بیشتر از فایل های صوتی دیگر گوش میدهند.
هر چقدر محل قرار گیری فایل صوتی پایین تر میرود میزان شنیده شدنش توسط مخاطب کاهش پیدا میکند.

نکات مهم در تولید محتوای صوتی:

برای تولید محتوای صوتی یا پادکست باید نکاتی را رعایت کنید تا خروجی فوق العاده ای داشته باشید.

1. مهم ترین اصل کیفیت صدا است

پادکستی که تولید می کنید باید کیفیت عالی داشته باشد. یک محتوای صوتی با صدای گوشزد و نارسا علاوه بر اینکه تاثیر خوبی ندارد ، ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد ! بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان کیفیت صدا را بهینه کنید.

2.بهینه سازی از نظر حجم

اگر از نرم افزار های ضبط صدا استفاده می کنید به طور پیش فرض فایل صوتی از نظر حجم بهینه نمی شود و خروجی نهایی حجم بسیار بالایی دارد. فایل صوتی علاوه بر اینکه باید کیفیت صدای خوبی داشته باشد، باید از نظر حجم نیز بهینه باشد تا کاربر از شنیدن آن منصرف نشود.

3. 30 ثانیه ابتدای فایل صوتی بسیار مهم است

کاربران فقط 30 ثانیه صبر می کنند تا متوجه موضوع پادکست شوند. پس در 30 ثانیه ابتدایی سعی کنید کاربر را ترغیب کنید تا انتها به فایل صوتی گوش دهد. می توانید در ابتدا موضوعاتی که قرار است در مورد آن صحبت کنید را بیان کنید و یکی از موضوعات را مبهم و گنگ معرفی کنید تا حس کنجکاوی در شنونده  صورت بگیرد و تا انتهای فایل صوتی صبر کند.

4. استفاده از افزونه های پخش پادکست در وردپرس

ظاهر player فایل صوتی در ترغیب کاربر تاثیر زیادی دارد. اگر از player پیش فرض وردپرس استفاده کنید گمان نمی کنم کاربران علاقه ای به شنیدن پادکست های شما داشته باشند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!