images 2020 03 11T100255.563

قسمت های کناری یک سایت ( بخش مربوط به تبلیغات، آمار سایت، لینک دیگر مطالب و … ) را ساید بار (sidebar) می نامند.

در واقع نوار کناری یا ( سایدبار ) در وردپرس معمولا نواری افقی در کنار صفحات است. در این نوار، اطلاعات مفید به صورت فشرده در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. به طور مثال میتوان به لینک آخرین نوشته های سایت، لیستی از برگه های سایت و مانند آن اشاره کرد.

ساید بار همانند لوگو و header در تمام مطالب سایت و هر پیجی که کاربر باز کند، به صورت ثابت نمایش داده می شود. و دارای محتوای ثابتی است. در صورتی که محتوای مورد نظر برای آن انتخاب نشود، محتوای پیش فرض نمایش داده می شود. اما می توانیم محتوای آن را نسبت به محتوایی که در سایت خود قرار دادیم، سفارشی سازی کنیم.

نحوه کار با افزونه Easy Custom Sidebars

در ابتدا نیاز به نصب و فعال سازی افزونه دارید. سپس زیرمنو جدیدی به نام Theme Sidebars به منو نمایش در پیشخوان وردپرس اضافه می‌شود. وارد صفحه افزونه شده، و یک نام برای سایدبار سفارشی خود بنویسید و روی دکمه create sidebar کلیک کنید.

سپس در بخش Sidebar Properties سایدبار قالب را انتخاب و جایگزین با سایدباری که شما اکنون ایجاد کردید کنید. بعد در زیر، توضیحات مربوط به سایدبار را بنویسید. در سمت چپ صفحه تمامی قسمت های وردپرس را مشاهده می نمایید. هر بخشی را مایل هستید انتخاب و روی دکمه add to sidebar کلیک کنید.

create custome sidebar

با این کار انتخاب می کنید در چه بخش هایی یا صفحات وردپرس تنها سایدبار سفارشی شما نمایش داده شود. در آخر تغییرات را ذخیره کنید. حال هنگامی که وارد بخش نمایش> ابزارک ها شوید خواهید دید پس از کلیک کردن روی هر ابزارک نام سایدبار سفارشی شما نیز نمایش داده می شود، و میتوانید ابزارک های دلخواه تان را به آن سایدبار اضافهview custome sidebar کنید.

به فرض مثال، صفحه هایی را که در بالا انتخاب کردم، هنگامی که وارد آن صفحات می شوم، تنها سایدبار سفارشی که ایجاد کردم را در آن صفحات خواهم دید و در مابقی صفحات همان سایدبار پیش فرض قالب وردپرس نمایش داده می شود.

با سایدبار سفارشی می توانید تعداد زیادی سایدبار سفارشی ایجاد کرده و هرسایدبار را به صفحات مختلف در سایت وردپرسی خود اختصاص دهید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!