download 29

جریمه محتوای تکراری:

هنگامی که چندین نسخه تکراری و بسیار مشابه هم، یا اصطلاحا appreciably similar از یک محتوا وجود داشته باشد و گوگل آن را در بیش از یک آدرس اینترنتی مشاهده کند، تصمیم گیری برای موتورهای جستجو کمی دشوار می شود. چون نمی توانند تصمیم درستی بگیرند که کدام نسخه به کوئری سرچ (عبارت مورد جستجو) مرتبط تر است؟ و به کدامیک باید رتبه دهند؟ همچنین تمامی معیارهای رتبه بندی، اعم از اعتبار صفحه (PA)، لینک های داخلی و انکرتکست و … را برای کدام نسخه باید درنظر بگیرند و در کدام نسخه های دیگر حذف کنند؟

پس جریمه محتوای تکراری چه می شود؟ در واقع این جریمه در افت رتبه بندی یا اصطلاحا رنک صفحات در نتایج جستجو تاثیر گذار است،

 علل ایجاد محتوای تکراری:

  • داشتن نسخه های متعدد از یک صفحه تکراری
  • دارا بودن 4 نسخه متفاوت با آدرس های متفاوت مانند: با www ، بدون www، با http و بدون https

برای این موضوع، باید شما نسخه اصلی صفحه خود را که می خواهید با آن رنک بگیرید به موتور جستجو معرفی کنید تا فقط نسخه اصلی مورد الویت و رتبه دهی گوگل قرار گیرد. بهترین راه جلوگیری از محتواهای تکراری در این موارد، مشخص کردن آدرس کنونیکال (canonical) یا کانونی صفحه اصلی است.

روش های تشخیص محتوای کپی:

اولین روش، کپی کردن بخشی از محتوای صفحه در باکس جستجوی گوگل است. شما می توانید تا دو خط از یک پاراگراف را در جعبه جستجوی گوگل جستجو کنید و در نتایج بدست آمده به دنبال لینک صفحه خود بگردید. اگر لینک صفحه شما پایین تر از بقیه بود و جژء لینک یک نتایج نبودید، باید به محتوای خود شک کنید و شروع به بررسی محتوا کنید. چون اگر محتوای شما کپی نبود باید به عنوان اولین لینک مرجع در نتایج نمایان می شدید.

دومین روش، استفاده ازابزارهای تشخیص محتوای کپی است. در این روش با کپی کردن محتوای صفحه خود و یا کپی آدرس صفحه، درصد محتوای کپی را می توانید مشاهده کرده و حتی در بعضی از این ابزارها، آدرس منابعی که محتوای شما از آنها کپی شده نیز مشخص است. به این ترتیب می توانید متوجه میزان محتوای کپی صفحات خود شوید.

ابزارهای تشخیص محتوای کپی:

اولین ابزاری که قصد معرفی آنرا داریم ابزار duplicate checker است. این ابزار یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی است. روش استفاده به این صورت است که با کپی کردن لینک صفحه، درصد محتوای یونیک و کپی شده را مشاهده می نمایید. در این ابزار، لینک صفحاتی که کپی برداری شده اند نیز قابل رویت بوده و حتی کلمات و جملاتی که کپی شده اند نیز هایلایت می شوند و بدین ترتیب محتوای کپی کاملا مشخص خواهد شد.

ابزار دوم siteliner است که نسبت به ابزار قبلی دارای یک سری ویژگی ها و معایب است: از جمله ویژگی های این ابزار، بررسی تعداد لینک های داخلی و خارجی هر محتوا است و اگر لینک شکسته باشد شناسایی می کند. اما این ابزار نمی تواند صفحه خاصی را بررسی کند ونحوه کار آن به این صورت است که تعداد 250 صفحه از وب سایت را به همراه درصد محتوای کپی، متوسط تعداد کلمات هر صفحه، درصد محتوای اورجینال صفحه و.. اعلام می کند.

اگر این دو ابزار برای شما کارایی خوبی ندارد یا اینکه علاقمند هستید با ابزارهای جدیدتری برای کشف محتوای تکراری آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی را مطالعه کنید.

ناگفته نماند که الگوریتم پاندا با محتواهای تکراری بسیار برخورد خواهد کرد، پس بهتر است قبل از نوشتن محتوا حتما به نکاتی که پاندا برای جلوگیری از پنالتی خود اعلام کرده است، رجوع نمایید.

download 2020 03 10T094259.563

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!