سئو منفی

سئو منفی


سئو منفی یا Negative SEO در یک تعریف ساده، استفاده ناجوانمردانه از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای کاهش رتبه سایت های رقیب می باشد. گوگل، همواره در تلاش است تا وبمستران را از آثار مخرب سئو منفی در امان نگه دارد. مت کاتس، در سال 2012 اعلام کرد که سئو منفی بیشتر از یک مزاحمت برای سایت ها نخواهد بود. در صورتی که متوجه تغییرات غیرطبیعی در رتبه سایت خود شدید، به سادگی میتوانید به گوگل اطلاع دهید تا مشکل برطرف شود.

مقابله با تهدیدات سئو Negative

در بیشتر مواقع تکنیک های سئو منفی نیاز به زمان زیادی داشته و استفاده از آنها به صرفه، و اخلاقی نیست.  مهمترین ابزاری که باید از آن برای مقابله با این تکنیک استفاده کنید، هوشیاری می باشد. در صورتی که مشکل را پیدا کنید براحتی به کمک گوگل میتوانید اثرات منفی آن را از بین ببرید. همچنین توجه داشته باشید که اگر شما فعالیت های خود را درست و اصولی پیش ببرید احتمال تاثیر عوامل مخرب کمتر خواهد بود. در ادامه چند مورد را توضیح می دهیم.روش های سئو منفی

تکنیک های سئو منفی

هک و دسترسی به محتوا : در صورتی که سایت هدف جایگاه مناسبی در صفحه نتایج گوگل داشته باشد، میتوان با دسترسی به محتوای آن و لینک سازی، از اعتبار آن استفاده کرد. علاوه بر این میتوان با دسترسی به فایل Robots.txt  فرایند ایندکس صفحات سایت شما را متوقف کرد. امنیت بر سئو تاثیرگذار است و نباید آن را دست کم گرفت.

تولید لینک های اسپم

لینک سازی اسپم که با اصطلاح مزرعه لینک در تکنیک های کلاه سیاه شناخته می شود، میتواند برای وبسایت های دیگر نیز استفاده شود. تولید تعداد زیادی بک لینک بی ارزش با انکر تکست های نامربوط، تهدید بزرگی برای جایگاه شما در گوگل به حساب می آید. همیشه لینک های خود را چک کنید و در صورت مشاهده مورد مشکوک می توانید از ابزار Disavow tool استفاده کنید.

تولید محتوا با اهداف سئو منفی

ممکن است بعضی رقبای شما دست به کپی کردن محتوای شما بزنند تا اعتبار شما را کاهش دهند. گوگل برای تشخیص محتوای اصلی تاریخ ایندکس آن را در نظر میگیرد. مسئله دیگری که میتواند تاثیرگذار باشد، اعتبار دامنه سایت است. در مواقعی که اعتبار صفحه محتوای شما نسبت به صفحه محتوای کپی شده کمتر باشد، ممکن استگوگل اولویت را به دامنه معتبرتر اختصاص دهد و وبسایت شما را جریمه کند. در چنین شرایطی میتوانید از طریق ابزار Copyright Removal سرقت محتوایتان را به گوگل گزارش دهید.

سئو منفی علیه برند

یکی دیگر از راه های سئو منفی، فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از طریق ایجاد کامنت و یا حتی پیج های مختلف، با هدف تخریب برند شما می باشد. برای مقابله با این رفتار غیراخلاقی، باید برند خود را به مشتریان اثبات کنید و در ارائه خدمات به بهترین نحو عمل کنید. جلب رضایت مشتریان میتواند اثرات منفی این تکنیک را خنثی کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!