مزرعه لینک و مضرات آن

مزرعه لینک و مضرات آن


مزرعه لینک چیست؟

شاید زیاد نام انگلیسی این کلمه (Link Farm) به گوشتان خورده باشد، ولی آیا تابحال فکر کرده اید که این اصطلاح یعنی چه؟ در این مقاله به شما به طور کامل و به روشی جذاب و با زبان عامیانه به شما در مورد این مفهوم توضیح خواهیم داد. در انتهای این مقاله شما خواهید دانست که مزرعه لینک چیست؟ آیا مزرعه لینک مفید است؟ چگونه می‌توان مزرعه لینک ساخت؟


خب، بگذارید این مفهوم را با مقدمه ای برایتان پایه گذاری کنیم تا بتوانید بهتر منظور ما را متوجه شوید. آیا تابحال به فکر خرید بک لینک برای سایت خود بوده اید؟ ما همیشه در مقالاتمان تاکید می‌کردیم که نباید بک لینک به صورت دسته جمعی خریداری کنید. بسیاری از افرادی که در حوزه فروش بک لینک فعالیت دارند، یک مزرعه لینک برای خود دارند و از این مزرعه به شما بک لینک می‌فروشند. به نظر می‌رسد تا الان تا حد زیادی این مفهوم را متوجه شده باشید.
بیایید دقیق تر و جزئی تر این موضوع را بررسی کنیم. فرض کنید شما صاحب ۱۰ سایت هستید و به تازگی به مفهوم لینک سازی برای سایت آشنا شده اید. آیا این فکر به ذهن شما نمی‌رسد که از هریک از این ۱۰ سایت، به سایر سایت ها لینک بدهید و اعتبار سایت ها را بالا ببرید؟ همین کار مفهوم اولیه و کلی مزرعه لینک است.
حالا تفاوت در این است که سایت های شما از نظر کیفی چگونه هستند و آیا اصلا باعث پیشرفت یکدیگر می شوند یا خیر!

حالا که مقدمه را متوجه شدید، به سراغ اصل موضوع برویم. بسیاری از افرادی که در حوزه فروش بک لینک کار می‌کنند، سایت هایی دارند که تبلیغات و یا لینک سایت شما را در آن ها می‌گذارند. این سایت ها معمولا خودشان به خودشان نیز لینک می دهند. به مجموعه این وبلاگ ها یا سایت ها که برای لینک سازی استفاده می شوند، مزرعه لینک گفته می شود.


آیا مزرعه لینک برای سایت مفید است یا خیر؟

اصولا هر چیزی به دو شکل قابل استفاده است، استفاده مثبت و استفاده منفی. البته برخی کارها بیشتر به سمت مثبت/منفی گرایش دارند. مثلا همین لینک فارم، یک فرآیندی است که به طور کلی منفی تلقی می‌شود. موتورهای جست و جو قبلا این فرآیند را اصلا منفی حساب نمی‌کردند و حتی باعث پیشرفت چشم گیر سایت ها نیز می‌شد، ولی حالا این فرآیند منفی محسوب می‌شود، خصوصا که فرض کنید کیفیت وبلاگ ها مناسب نباشد و باعث آسیب صد چندان به شما نیز بشود.
و حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه لینک فارم خودمان را داشته باشیم؟ ابتدا که پیشنهاد می‌کنیم لینک فارم برای خود ایجاد نکنید ( در بالای این آموزش سئو دلایل آن کاملا مورد بحث قرار گرفت ) ولی اگر می خواهید انجام دهید، ساده ترین و کم هزینه ترین راه انجام این کار، ساخت سایت های متعدد و استفاده از تکنیک های مرتبط با این کار می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!