download 3

تبلیغ گوگل دو راه دارد. یکی سئو و دیگری ادوردز می باشد. سئو به روش طبیعی بالا آوردن وب سایت صفحه اول گوگل گفته می شود که در تصویر بالا در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشخص شده است. تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز Google Adwords به این صورت می باشد که مبلغی در ازای نمایش و یا کلیک سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر شما به گوگل پرداخت می گردد که این نتایج در گوگل با عبارت Ad مشخص می گردند. در تصویر بالا مکان نمایش ادوردز نیز در نتایج جستجوی گوگل مشخص است البته گوگل تبلیغات سمت راست Adwords را حذف نموده است و هم اکنون ادوردز در بالای نتایج طبیعی و پایین آن نمایش داده می شود. جهت تبلیغات گوگل این دو راه روش های اصلی می باشد و لازم است با توجه به شرایط خود یکی از آنها و یا هر دو را انجام دهید. تبلیغ در گوگل به روش سئو زمان بر اما پر بازده می باشد و در مقابل ادوردز سریع تر می تواند برای شما جذب مشتری نماید اما بازده آن در بلند مدت نسبت به سئو بسیار پایین تر می باشد.

با توجه به افزایش نرخ ارز و سیاست های جدید گوگل از بابت افزایش درآمدهای خود از تبلیغات گوگل ادوردز، بهتر است مبنای بازاریابی و جذب مشتری خود را بر اساس سئو و بهینه سازی وب سایت بنا نمایید. اخیرا تغییرات بسیاری در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به وجود آمده است که باعث کاهش بازدهی آن شده است. یکی از این تغییرات آن می باشد که در به روز رسانی اخیر در صورتی که کشور ایران برای مکان تبلیغ فعال گردد تبلیغ شما ممکن است توسط گوگل مسدود گردد و برای آنکه تبلیغ شما غیرفعال نشود لازم است مکان تبلیغ خود را بر روی تمامی کشورها قرار دهید و همین مورد باعث کاهش بازدهی تبلیغ می گردد.

از سال 81 تا کنون در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت فعالیت داریم و تجربه نشان داده شرکت هایی که بودجه تبلیغات اینترنتی خود را بر مبنای سئو و بهینه سازی سایت می گذارند موفق تر از شرکت هایی هستند که بازاریابی اینترنتی خود را از طریق گوگل ادوردز انجام می دهند.

 سئو بهتر از گوگل ادوردز :

  • سئو و بهینه سازی وب سایت بلندمدت و دائمی است حال آنکه در صورتی که بودجه ادورز شما تمام شود نمایش وب سایت صفحه اول گوگل قطع خواهد شد
  • با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است
  • گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد
  • ممکن است در آینده گوگل خدمات ادوردز خود را برای ایران به صورت کامل مسدود نماید و این باعث ضرر فراوانی برای شرکت هایی خواهد گردید که بودجه تبلیغاتی خود را بر روی گوگل ادوردز می گذارند.
  • قبلا گوگل ادوردز در ایران فیلتر شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و ممکن است این اتفاق مجدد پیش آید.
  • تبلیغات ادوردز در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و شما تحت شرایط خاصی که کارشناسان آژانس تبلیغات اینترنتی ثمین برای شما فراهم خواهند کرد، می‌توانید یکی از این جایگاه‌ها را به خود اختصاص دهید، اما برای سئو باید تلاش بیشتری به خرج بدهید تا به یکی از آن جایگاه‌های صدرنشینی در نتایج ارگانیک جستجو دست پیدا کنید.
  •  در مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل ادوردز با استفاده از تبلیغ در گوگل، نسبت به سئو، سریع‌تر نتیجه خواهید گرفت چون بلافاصله می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید و فرایند دست‌یابی به ترافیک مورد نظرتان خیلی زود آغاز می‌شود. ما شما را توسط گوگل ادوردز در کمتر از ۵ دقیقه صدر نشین نتایج خواهد کرد ، این در حالی است که برای سئو (بخصوص برای وب‌سایت‌های جدید) باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید به رتبه و ترافیک خوبی دست پیدا کنید.
  • محاسبه بازگشت سرمایه در گوگل ادوردز آسان‌تر است، انجام این محاسبات برای سئو دشوارتر است زیرا فاکتورهای بسیار بیشتری وجود دارد که در سئو موثر هستند و همه چیز فقط به هزینه تبلیغات و عایدات وابسته نیست. وقتی شما کمپین‌های گوگل ادوردز خود را متوقف می‌کنید ترافیک شما نیز متوقف می‌شود، اما وقتی شروع به دریافت ترافیک با سئو می‌کنید این روند برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.
  • در مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل ادوردز شما با تبلیغات در گوگل می‌توانید به صورت همزمان کلمات کلیدی بسیاری را هدف قرار دهید اما با سئو باید روی کلمات کلیدی کمی تمرکز کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را داشته باشید. شما به کمک گوگل ادوردز می‌توانید بر روی سایر وب‌سایت‌های گوگل و وب‌سایت‌هایی که از Google Adsense استفاده می‌کنند نیز تبلیغات خود را به نمایش بگذارید اما نتایج سئو فقط برای صفحات جستجو قابل نمایش هستند.
  • گوگل ادوردز پلتفرم انحصاری گوگل می باشد در نتیجه با تبلیغ در گوگل، آگهی شما در موتور جستجوگر گوگل و وب سایتهایی که تبلیغ گوگل را نشر می دهند نمایش داده می شود ولی سئو برای تمامی موتورهای جستجو کاربرد دارد.
  • برای انجام تبلیغ در گوگل باید هزینه پرداخت کنید در صورتیکه ترافیک سئو رایگان است. البته ما به این مورد عقیده ای نداشته و صحیح نمی باشد. چون برای سئو سایت نیاز به پرداخت هزینه نسبتا بالا به متخصصین سئو می باشد .

download 2

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!