images 27

انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از وظایفی است که بر عهده متخصص سئو و تولید کننده محتوا می‌باشد. به عبارتی نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت باید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان وب سایت و ربات‌های موتور جستجو، در کمترین زمان ممکن، متوجه موضوع صفحه شوند.

ابزارهای بسیاری موجود دارند که شما می توانید دایره کلمات کلیدی پیدا کرده را به وسیله آن ها گسترش داده و یا در صورت مناسب نبودن، آن ها را از لیست خود حذف نمایید.

این بستگی به شما و حوزه کسب و کار شما دارد که از کدام ابزار کلمات کلیدی یاب ، برای توسعه لیست کلمات کلیدی برای سئو سایت، استفاده کنید. در نظر داشته باشید که بسیاری از ابزارهای معروف برای شناسایی کلمات کلیدی ، بر روی زبان فارسی به خوبی کار نمی کنند و برای همین باید از چندین ابزار برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو، استفاده نمایید.

download

بهتری ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی عبارتند از:

  • Google Trends : با استفاده از گوگل ترندز می توانید از جذابیت کلمات کلیدی برای کاربران و در واقع میزان Interest بودن آن ها نسبت به کلمه کلیدی آگاهی پیدا کنیم.در نظر داشته باشید که با استفاده از Google Trends نمی توانیم از میزان جستجو آگاه گردیم بلکه میزان علاقه مندی کاربران را متوجه می شویم.  بهتر است روی کلماتی که Trend ندارند کار نکنیم و وقت خود را روی آن ها نگذاریم.در واقع می توان گفت اگر ترند کلمه کلیدی مورد نظر ما، در حال کم شدن باشد، سرمایه گذاری روی آن عاقلانه و منطقی نیست.
  • Google Ads : یکی از بهترین گزینه ها برای اینکه دریابید مردم دقیقا در جستجوی چه هستند و میزان دقیق جستجوهای کاربران را متوجه شوید، استفاده از گوگل ادوردز یا همان تبلیغات کلیکی گوگل می باشد.کافی است قبل از شروع سئو سایت خود، با یک بودجه پایین، تبلیغات خود را در Google Ads ثبت کنید و بعد از گذشت مثلا 2 هفته آن را با لیست اولیه خود مقایسه کنید تا لیست دقیقی از کلمات داشته باشید که مردم واقعا آن ها را جستجو می کنند.
  • Google Keyword Planner : یکی از بخش های گوگل ادوردز می باشد که به شما در یافتن کلمات کلیدی مشابه و یافتن لیستی از کلمات مرتبط در آن حوزه، به شما کمک می کند.اعدادی که این ابزار به ما می دهد، خیلی دقیق نیست اما به نوعی می توان برای یافتن لیست بزرگی از کلمات کلیدی مرتبط و مشابه با هم استفاده کرد. حتما در کنار عدد، به روند تغییرات جستجو  در طول یک سال نیز توجه داشته باشید.توجه داشته باشد این تخمین میزان جستجو، چه در Keyword Planner و چه در Google Ads تنها نتایج مرتبط با تبلیغات است و آمار احتمالی نمایش تبلیغ را به شما اعلام می کند.بنابراین گاهی اصلا تعداد سرچ واقعی را نمی توان از روی این دو ابزار بدست آورد اما در کل برای دادن دید کلی و ایده برای استخراج کلمه کلمات کلیدی یک سایت، می تواند کاملا مناسب باشد.
  •  Google Suggestion : یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات و عباراتی که مردم جستجو می کنند، استفاده از پیشنهادهای گوگل یا همان Google suggestion می باشد.در واقع ابزار Google Suggestion داغ ترین پیشنهادات حال حاضر را به ما می دهد. شما می توانید به وسیله آن عبارت های رایج حوزه کاری خود را شناسایی کنید. همین طور می توانید به عبارت هایی کلیدی که از نظر مفهمومی با موضوع شما مرتبط هستند، دسترسی داشته باشید.شما می توانید لیست بسیار خوبی از عبارات بلند تر با کلمات کلیدی یا همان Long Tails Keywords را به وسیله این ابزار بدست آورده و در لیست خود اضافه کنید. می توان گفت آنالیز کلمات کلیدی در گوگل ، بهترین نحوه انتخاب کلمه کلیدی با بالاترین نرخ تبدیل می باشد.
  • استفاده از LSI : که مخفف عبارت Latent Semantic Indexing می باشند که لیست کلماتی است ارتباط معنایی با کلمه کلیدی ما داشته و ممکن است حتی ارتباط کاملا پنهانی با search term ما داشته باشند. پس از هر جستجو در گوگل، لیست LSI های مربوط به هر کلمه در زیر صفحه نتایج جستجو به نمایش در می آید. شما می باید از این لیست نیز برای تکمیل لیست نهایی کلمات کلیدی مناسب برای سئو ، استفاده کنید.
  • KWFinder : یکی از ابزار های بسیار خوب و کاربردی در پیدا کردن کلمات کلیدی ، پیدا کردن سختی کلمه کلیدی یا Keyword Difficulty  و از همه مهم تر ده رقیب اصلی شما در آن کلمه کلیدی است.این ابزار به طور تقریبی میزان جستجوی هر کلمه را به شما اعلام می کند. طبق تجربه ما، این عدد ها دقیق نیستند اما نسبتی که بین کلمات کلیدی مشابه وجود دارد، تقریبا درست می باشد.
  • Keywordtool.io : یکی از ابزارهایی می باشد که می توانید علاوه بر موتور جستو گوگل ، از نحوه استفاده کلمه کلیدی در یوتیوب و بینگ و آمازون نیز بهره مند گردید.
  • seochat.com : از سایت های بسیار خوب برای پیدا کردن عبارات شامل کلمه در سه سطح یا سه level متفاوت می باشد. استفاده از این سایت و سایر ابزار های آن بسیار کاربردی است.
  • ویکی پدیا : یکی دیگر از سورس های بسیار خوب برای کسب اطلاعات در مورد کلمات کلیدی و نیز کلمات مشابه آن، جستجو در ویکی پدیا می باشد.
  • واژه یاب : یکی دیگر از سایت های فوق العاده پرکاربرد برای یافتن هم معنی ها و مترادف های کلمات کلیدی ، استفاده از سایت واژه یاب می باشد.
images 27

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!