download 26

سئو با ادوردز چه تفاوتی دارد؟

سئوسایت یا بهینه سازی موتور جستجو  برای بهتر شدن رتبه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجوی اصلی استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف باید مطمئن باشید که وب سایت شما سازگار با موتور جستجوگر (search engine friendly) است. وب سایت هایی که این سازگاری را دارند به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می شود و به راحتی توسط کاربران استفاده می شوند. شما می توانید راهنماهای سئو را در اینترنت بخوانید و بهینه سازی سایت خود را انجام دهید. اما ایده کلی این است که در وب سایت خود محتواهای منحصر به فرد ارائه دهید.

سئو با ادوردز چه تفاوتی دارد؟

فرق سئو با ادوردز:

حالا که ایده کلی بدست آورده اید بیایید به تفاوت های سئو و ادوردز بپردازیم:
• ادوردز برای وب سایت ها و سایت های گوگلی است که Google Adsense استفاده می کند در حالی که سئو برای همه موتورهای جستجو قابل استفاده است.
• ترافیک ادوردز پولی است در حالی که ترافیک سئو رایگان است.
• تبلیغات ادوردز در بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود که در شرایط خاص می توانید یکی از این موقعیت ها را خریداری کنید اما با سئو کمی کار سخت تر می شود تا بتوانید یکی از موقعیت هایی بالا را در نتایج جسجوی ارگانیک بدست آورید.
ادوردز سریعتر از سئو است چونکه شما می توانید تقریبا کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید در حالی که سئو به زمان بیشتری نیاز دارد تا به رتبه و ترافیک خوب برسد ( مخصوصا در وب سایت های جدید)
• با ادوردز خیلی ساده تر ROI محاسبه می شود در حالی که با سئو بسیار سخت تر این محاسبه انجام می شود .
• هنگامی که شما ترافیک ادوردز را متوقف می کنید ترافیک سایت متوقف می شود اما گرفتن ترافیک در سئو به صورت بلند مدت ادامه خواهد داشت.
• با استفاده از ادوردز شما می توانید بسیاری از کلمات کلیدی را به صورت همزمان مورد هدف قرار دهید در حالی که در سدو شما باید روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید تا بهترین نتایج را داشته باشید.
• با ادوردز شما می توانید در سایر وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از Google Adsense استفاده می کنند تبلیغ کنید اما با سئو شما می توانید تنها در صفحات نتایج جستجو دیده شوید.

آیا باید همزمان از ادوردز و سئو استفاده کنیم؟

بعضی این طور تصور می کنند که وقتی از طریق سئو جذب ترافیک دارید نیازی به استفاده از ادوردز ندارید اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است.
حتی اگر رتبه خوبی داشته باشید بازهم می توانید از ادوردز استفاده کرده و برای کلمات کلیدی که ترافیک سئوی خوبی دارید، بیشتر دیده شوید.
بهتر است عملکرد کمپین های ادوردز را ارزیابی کنید و اگر سودآور بودند بودجه را افزایش دهید تا به بازگشت سرمایه بالاتری برسید.
دوباره بپرسیم کدامیک برای بازاریابی بهتر است سئو یا ادوردز؟
پاسخ این سوال مشخص است، هردو! از ادوردز برای شروع جذب ترافیک استفاده کنید و به موازات آن روی سئو، بازاریابی محتوا و کمپین های شبکه های اجتماعی کار کنید تا جذب ترافیک ارگانیک و بازدید از طریق شبکه های اجتماعی هم شروع شود.
سئو و ادوردز تضادی باهم ندارند بلکه هر دو ابزارهایی قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال هستند.
وقتی نیاز به جذب سریع ترافیک دارید می توانید از ادوردز استفاده کنید اما بهبود سئو برای موفقیت پایدار و طولانی مدت در فضای آنلاین ضروری است.
اما حالا که با مزایای سئو و ادوردز آشنا شدید مسلماً می توانید با قاطعیت بهتری تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما مناسب تر است. در هر صورت اگر می خواهید که کسب و کارتان رشدی پایدار و باثبات داشته باشد لازم است برای بهبود سئو برنامه ریزی کنید. در صورتیکه شاخص های کلیدی عملکرد را درست انتخاب و تنظیم کنید و میزان موفقیت تلاش های بازاریابی خودتان را ارزیابی کنید، هر دوی این تکنیک ها مفید هستند.

images 7

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!