images 2020 06 18T165241.116

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این گونه تعریف کنیم:

سئو به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

معروف است که قاتل‌ها می‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنند چون هیچکس هیچوقت به آن جا سر نمی‌زند!

اگر به روند سرچ کردن خودتان هم دقت کنید این مسئله را می‌بینید. معمولا وقتی جایی دچار مشکلی می‌شوید یا سوالی برای‌تان پیش می‌آید در اولین قدم موبایل را برمی‌دارید و سوال را در گوگل تایپ می‌کنید. بعد هم وارد یکی از چند لینک اول می‌شوید و تمام! این طور نیست؟

به همین دلیل همه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند از هر راهی که شده سایت‌شان را به رتبه‌های بالا برسانند. خبر خوب این که خود موتورهای جست‌وجو راهکارهایی را برای رسیدن به رتبه‌های بالا پیشنهاد می‌دهند. البته بعضی از تکنیک‌ها را هم کارشناسان بعد از آزمون و خطاهای بسیار شناسایی کرده‌اند.

اهمیت سئو:

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

اهداف سئو:

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

طور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

images 2020 06 18T165515.468

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!