download 2020 06 29T101003.567

دامین آتوریتی

DA یا همان دامین آتوریتی را اعتبار دامنه نیز می گویند. امتیازی برای وب سایت ها که توسط وب سایتی به نام وب سایت موز به هر سایتی داده می شود. Domain Authority  ابزاری است برای پیش بینی رتبه هر سایت که در موتورهای جستجو محسوب می شود. اعدادی که توسط دامین آتوریتی بدست می آیند بر خلاف پیج رنک گوگل مدام در حال به روز رسانی کردن می باشد.
دامین آتوریتی دارای امتیازی از ۱ تا ۱۰۰ می باشد و هر چه این اعداد برای وب سایت ها بزرگتر باشد اعتبار سایت بیشتر خواهد بود و در نتیجه رتبه و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست خواهند آورد.

راهکارهایی برای بالا بردن دامین آتوریتی

* انتخاب دامنه وب سایت به صورت هدفمند

دامنه یک وب سایت تنها یک عنوان نیست و دارای ارزش زیادی است. این نام باید بر اساس کسب و کاری که وب سایت با آن مرتبط است انتخاب گردد. به صورتی که شنیدن نام آن، کاربران را مستقیما به یاد شما بیاورد. ضمنا توصیه می شود در هنگام خرید دامنه آن را به مدت 3 یا 5 سال خریداری کنید. هر چه عمر دامنه یک وب سایت بالاتر باشد، از لحاظ اصول سئو ارزش بالاتری داشته و در نتیجه بر روی دامین اتوریتی آن نیز اثرات مثبتی ایجاد می کند.

* رعایت اصول سئو در محتوا گذاری

رعایت اصول سئو هم از لحاظ رنکینک موتورهای جستجو دارای اهمیت است و هم برای بالا بردن دامین اتوریتی امری ضروری تلقی می گردد. سایت هایی که دارای محتوانویسی بالایی هستند تنها در صورتی که اصول سئو را رعایت کنند می توانند از این قابلیت بهره ببرند.

* تولید محتوای کاربردی

محتوای جذاب و کاربردی را نمی توان در جذب بک لینک ها نادیده گرفت. اگر کیفیت و جذابیت محتوای سایت شما بالا باشد، کاربران شروع به انتشار آن می کنند. این امر به معنای بازدید بیشتر از طریق لینک های ارجاعی است و در نهایت دامین اتوریتی وب سایت را به شکلی مناسب افزایش می دهد.

* لینک سازی یا Link building در صفحات داخلی

درست است که گرفتن بک لینک از سایت های معتبر در افزایش دامین اتوریتی اهمیت بالایی دارد اما نباید از لینک سازی های داخلی در وب سایت غافل شوید. هدایت کاربران به صفحات مختلف از طریق لینک‌های داخلی باعث ماندگاری بیشتر آن ها در سایت می شود. برای داشتن مجموعه ای از لینک‌های داخلی مناسب نیاز به طراحی یک نقشه یا Site map حرفه ای برای وب سایت خود دارید.

* تعیین کیفیت لینک ها و حذف لینک های نامناسب

بررسی وضعیت لینک‌های موجود در سایت اهمیت خیلی زیادی دارد. باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده لینک ها بررسی و مواردی که مشکل دارند و یا خراب هستند از داخل سایت حذف شوند. این کار اعتبار وب سایت و به دنبال آن دامین اتوریتی را افزایش چشمگیری می دهد. برخی از افزونه برای بررسی لینک ها وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت کمک کند. یکی از این افزونه ها SEO Pressor نام دارد.

* ریسپانسیو بودن وب سایت برای استفاده در دستگاه های مختلف

امروزه مشاهده وب سایت ها فقط از طریق کامپیوتر انجام نمی شود و سایت شما باید برای باز شدن روی گوشی های موبایل و تبلت ها نیز طراحی شود. زمانی که کاربر از طریق موبایل وارد وب سایت شما می شود اما نمی تواند به مطالب مورد نظر دسترسی داشته باشد به سرعت صفحه سایت را می بندد و این امر اثرات منفی فراوانی بر روی bounce ratte وب سایت و در نهایت بر روی دامین اتوریتی خواهد داشت.

*برنامه ریزی برای برندسازی

با وب سایت معتبر در زمینه کسب و کار خود ارتباط بگیرید و محتوای خوبی جهت شناساندن خود تهیه کرده و در آن سایت ها انتشار دهید. دریافت بک لینک از این سایت ها تاثیر مثبتی روی دامین اتوریتی وب سایت شما خواهد داشت.

* بهبود سرعت وب سایت

عصری که در آن زندگی می کنیم عصر سرعت است و زمان اهمیت بالایی دارد. اگر به بالا بردن دامین اتوریتی سایت اهمیت می دهید. سعی کنید سایتی داشته باشید که صفحات آن سریع لود شود.

* استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از آن ها در میان مردم، استفاده از آن برای تبلیغات و اهداف تجاری اهمیت بالایی پیدا کرده است. قرار دادن قابلیت انتشار محتوای صفحات اصلی سایت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران می تواند به سرعت مطالب شما را بازنشر داده و اثرات مثبتی روی دامین اتوریتی داشته باشد.

download 2020 06 29T101114.250

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!