download 2019 12 19T223009.849

بردکرامب (Breadcrumb):بردکرامب ها قسمت مهمی از هر وب سایت خوب به شمار می روند. این متن های لینک دار نه تنها به کاربران اعلام می کنند که در کدام قسمت از سایت هستند، بلکه به موتورهای جستجو مانند گوگل هم کمک می کنند که ساختار سایت شما را درک کنند.یک بردکرامب، متن کوتاه لینک داریست که اغلب در بالای هر صفحه وجود دارد. این بردکرامب ها در آن واحد به شما نشان می دهند که شما در کجای صفحه قرار دارید. تمام کلمات بردکرامب قابل کلیک کردن است و مبدا همه آنها، صفحه خانگی سایت است.ردکرامب ها همچنین در گوگل نیز نمایش داده می شوند. اگر از وردپرس استفاده می کند با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید این داده ها را به صورت اتوماتیک به هر صفحه اضافه کنید. موتورهای جستجو قادرند این بردکرامب ها جمع آوری کرده و در نتایج جستجو نمایش دهند. این مسئله به کاربران کمک می کند تا قبل از ورود به سایت، متوجه جایگاه آن مطلب گردند.

آیا بردکرامب بر سئو مؤثر است؟

در کنار فوایدی که برد کرامب برای کاربران دارد، بر سئوی سایت نیز مؤثر است.

۱. بردکرامب به موتورهای جستجو کمک می‌کند که روابط بین صفحات سایت شما را درک کنند.

۲. بردکرامب لینک‌سازی داخلی سایت شما را بهبود می‌بخشد.

۳. بردکرامب نرخ پرش در سایت را کاهش داده و باعث ماندگاری کاربر در سایت می‌شود که با توجه به الگوریتم رنک برین در سئوی سایت شما اثر مثبت می‌گذارد.

انواع بردکرامب ها کدامند؟

بردکرامب یا نشانگر صفحات یا مسیر راهنما، بخشی از  طراحی رابط کاربری  UI (User Interface) است که مسیر حرکت کاربر در صفحات سایت را، تسهیل می کند. بردکرامب‌ها در سیستم عامل‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند و به کاربر این امکان را می‌دهند که  با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت شوید.
نشانگر صفحات به سه دسته تقسیم می‌شود:

1.       نشانگر صفحات موقعیت (Location) :

رایج‌ترین نوع بردکرامب‌ها هستند که سلسله مراتب و ساختار صفحات را نشان می‌دهند.

2.     نشانگر صفحات ویژگی :

  ‪(Attribute): حتما برای شما پیش آمده است که وارد سایت‌هایی مثل دیجی استایل شوید و دنبال پیراهن بگردید. زمانی که  وارد طبقه بندی محصول می‌شوید، ممکن است نیاز داشته باشید که رنگ و سایز لباستان را نیز انتخاب کنید. در اینجا بردکرامب‌های رنگ و اندازه، مبتنی بر صفت هستند.

3.    نشانگر صفحات هیستوری یا مسیر(Path) :

این نوع مسیری را که کاربر طی می‌کند، به او نشان می‌دهد؛ یعنی کاربر متوجه می‌شود که در سایت از چه مسیرهایی حرکت کرده است. شاید مسیر راهنمای صفحات از نظر برخی خیلی ضروری به نظر نرسد، چون دکمه بازگشت مرورگر، این کار را برای کاربر انجام می‌دهد اما در هر حال، مفید مسیر راهنمای صفحات، از امتیازات وب‌سایت محسوب می‌شود.

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت چیست؟

1.       حتما می‌دانید که بات‌های جستجوگر گوگل، برای ایندکس کردن صفحات، وارد سایت می‌شوند و در صورتی که نقشه سایت مشکلی نداشته باشد، مسیر خود را پیدا می‌کنند و به مطالب به بهترین شکل دسترسی پیدا می‌کنند. نشانگر صفحات به شما کمک می‌کند تا ساختار سایت خود را به شکل کارآمد تهیه کنید، بدین ترتیب بات‌های جستجوگر گوگل راحت‌تر می‌توانند ساختار سایت شما و لینک‌های صفحات را بررسی کنند. Breadcrumb تجربه کاربری دلپذیری برای کاربران سایت شما فراهم می‌کند، بنابراین بر سئو سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد.
2.       از طرف دیگر، در صورتی که از مسیر راهنمای صفحات استفاده می‌کنید، هنگامی که در صفحه نتایج جستجو گوگل ظاهر می‌شوید، جایگاه مطلب در ساختار سایت به کاربر نشان داده می‌شود. در صورتی که توجه کاربر  به مطلب شما جلب شود، وارد سایت می‌شود و بدین ترتیب CTR سایت شما افزایش پیدا می‌کند.
بردکرامب‌ها مورد علاقه الگوریتم پاندا و پنگوئن هستند و باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) بر روی لینک‌های شما می‌شوند.
3.       کاهش (Bounce Rate) نرخ پرش
وقتی سایت شما ناوبری نشانگر صفحات داشته باشد، کاربر می‌تواند موضوعات متنوع و مرتبط با موضوع مورد علاقه خود را ببیند و به سایر صفحات برود. بنابراین نرخ پرش کاربران کم می‌شود و تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت.
4.       بهبود تجربه کاربری
برای کاربرانی که در اینترنت زیاد جستجو می‌کنند، پیش می‌آید؛ بنابراین اتفاق رایجی است که کاربران فراموش کنند از کجا به کجا رسیده‌اند. بردکرامب ها به کاربر کمک می‌کنند موقعیت خودش را به یاد بیاورد و رضایتش فراهم شود.
5.       مفیدبودن برای نسخه موبایلی
مسیر راهنمای صفحات با فونت کوچک و به صورت افقی در سایت قرار می‌گیرند. بنابراین سایت‌هایی که نشانگر صفحات دارند، برای کاربرانی که با موبایل وارد سایت می‌شوند، مفیدند.
6.       باعث می‌شود تعداد کلیک‌های بیهوده کاربران برای رسیدن به مطلب موردنظر، کم شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!