download 2019 12 17T070203.900

هر ایده و تفکری که بتواند به افزایش بازدید سایت کمک کند تا مخاطبین بیشتری با سایت آشنا شوند و در نهایت ، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد.امروزه متخصصان بهینه سازی سایت علاوه بر بهره گیری از استراتژی‌های قدیمی‌تری مانند: هدف گیری کلمات خاص و کسب بک لینک‌ها، کمی عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده‌اند و در کنار آن، از روش‌های جدیدتری نیز استفاده می‌نمایند. تولید محتوای اختصاصی برای سایت‌ها از جمله این استراتژی‌های کاربردی می‌باشد. همان طور که می دانید به جهت بهینه سازی سایت براساس اصول فنی و حرفه ایی، باید استراتژی‌های مطلوب و کاربردی به عنوان هدف تعیین شود.  زیرا پیش از طراحی سایت  ، باید استراتژی سئو به طور کامل پیاده سازی شود. بررسی بازدیدکنندگان، نحوه جست وجو کاربران آنلاین ، آنالیز وب سایت رقبا ، بررسی کلمات پیشنهادی گوگل و استخراج برترین کلیدواژه ها از جمله مواردی است که پیش از طراحی وب سایت باید بدان توجه شود. اگر سایتی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر طراحی شود،  قطعاً محتوای تولیدی از کیفیت مطلوب و درخور برخوردار نخواهند بود  که این امر منجر به سردرگمی کاربران و نهایتاً کسب و کاری ناموفق در فضای وب خواهد شد.

انواع استراتژی سئو :

با توجه به رقابت‌های شدید در بازاریابی اینترنتی ، استراتژی‌های مختلف سئو می‌توانند افزایش بی نظیر درآمد را در پی داشته باشند. استراتژی سئو سایت در تقویت بازاریابی اینترنتی بسیار مؤثر عمل می‌نماید. از مهمترین و اصولی‌ترین استراتژی‌های کارآمد سئوی حرفه‌ای برای تولید محتوای اختصاصی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بهبود کیفیت محتوای سایت
  • تولید محتوای اختصاصی
  • به روز رسانی مداوم سایت
  • فعالیت و اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از کلمات کلیدی در طراحی سایت
  • بررسی ساختار URL در طراحی سایت
  • بررسی تگ‌ها در طراحی سایت
  • ساخت لینک‌های مفید و کاربردی
  • لینک بلدینگ و دریافت لینک یک طرفه از سایت‌های مرتبط با موضوع

متخصص سئو :

بهینه سازان برای موتور جستجو (سئوکاران) افرادی هستند که وب سایت ها بهینه سازی میکنند تا به آنها کمک کنند در نتایج ابتدائی موتورهای جستجو نشان داده شوند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست آورند.

در اصل، یک سئوکار یک استراتژیست محتوا بسیار متخصص است و به یک کسب و کار کمک می کند تا فرصت هایی را پیدا کند برای پاسخ دادن به سوالاتی که افراد در هر صنعت از طریق موتورهای جستجو بدنبال آن هستند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند بر روی آنها متمرکز شود:

سئو داخلی (On-page SEO):

این نوع سئو بر محتوای درون صفحه و نحوه بهینه سازی آن محتوا برای کمک به افزایش رتبه سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز می کند.

سئو خارجی (Off-page SEO):

این نوع سئو بر لینک هایی که در وب سایت های دیگر در اینترنت به سایت داده میشوند متمرکز است. تعداد بک لینک ها و کسانی که این لینک ها را به وب سایت داده اند به شما کمک میکنند اعتماد موتور جستجو را جلب کنید. این باعث می شود وب سایت شما به عنوان یک نتیجه رتبه بهتری بدست آورد.

سئو تکنیکال (Technical SEO):

این نوع از سئو بر طراحی وبسایت متمرکز است، و قسمت بک اند (backend) وب سایت را بررسی می کند تا بفمهد چگونه هر صفحه وب از لحاظ تکنیکال یا فنی تنظیم می شود. گوگل به همان اندازه به کد وب سایت اهمیت می دهد که به محتوای آن اهمیت می‌دهد، و این تخصص برای رتبه گرفتن یک وب سایت در موتور جستجو بسیار مهم است.

در نظر داشته باشید که هر کسب و کار نمی تواند وب سایت خود را برای جستجو به همان شیوه مرسوم بقیه سایت ها بهینه سازی کند و بنابراین هر سئو یک روند بهینه سازی یکسان نخواهد داشت.

این شغل سئوکار است که صنعت مورد نظر خود را تحلیل کند، آنچه که برای مخاطبانش مهم است را پیدا کرده، و یک استراتژی سئو ایجاد کند که محتوایی مناسب را در مقابل آن مخاطب قرار دهد.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!