download 2019 12 24T034348.741

الگوریتم پاندا:الگوریتم رتبه بندی پاندا ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت این الگوریتم 3 هدف اصلی را دنبال می نماید

  • مبارزه و جریمه سایت ها و صفحاتی که محتوا  را از وب سایت های دیگر کپی میکنند می باشد.
  • درصد محتوا (متن) در مقابل تبلیغات در یک صفحه خاص از سایت است.

الگوریتم پنگوئن: الگوریتم رتبه بندی پنگوئن ابتدا در سال ۲۰۱۲ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. این الگوریتم بر روی دو موضوع مهم و اساسی متمرکز می باشد.

  • جلوگیری از نمایش اسپم در صفحه نتایج جستجوی گوگل است.
  • جلوگیری از رسیدن سایت هایی که به طور انبوه و غیر طبیعی لینک سازی کرده اند، به صدر نتایج جستجو.

 الگوریتم مرغ مگس خوار :

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم هایی بود که به کمک الگوریتم پاندا آمد تا تلاش کند محتوای مفید را براساس پرس و جو های کاربران تشخیص دهد نه براساس کلمات کلیدی بنابراین این الگوریتم بر موارد زیر متمرکز شد.

  •  کشف ارتباط معنایی میان واژه ها و تشخیص کیفیت و دقت محتوای سایت ها .
  •  جریمه رتبه سایت هایی را که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودند و محتوای با کیفیتی نداشتند

بطور کلی الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

الگوریتم جدید گوگل -مرغ مگسخوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!