download 2019 12 18T214004.564

الگوریتم پاندا :

گوگل، الگوریتم پاندا را با هدف تجزیه و تحلیل و حذف وب سایت هایی با کیفیت پائین در فوریه 2011 راه اندازی کرد. هدف الگوریتم پاندا تلاش در راستای نمایش وب سایت هایی با کیفیت بالا در رتبه های جستجو و کاهش رتبه و حذف سایت هایی که ممکن است کیفیت بد و پایین تری داشته باشند و میتواند صفحاتی در گوگل که دارای محتوای کپی هستند را نیز شناسایی و آنها را حذف کند.

پاندا با بررسی شاخص و نتیجه های بالا میتواند بطور کاملا منطقی و حساب شده بدست آورد که جایگاه و رتبه سایت شما در نمودار کیفیت کجاست و شما را باید در کدام صفحه از نتایج موتورهای جستجو نمایش دهد.

در مرحله اول شما باید محتوای سایت خود را بطور دقیق، مطلوب، با کیفیت و مناسب بنویسید. اگر محتوای بکار رفته در وبسایت شما کپی برداری از سایت های دیگری باشد هیچ وقت انتظار رتبه بالا در موتورهای جستجو را نداشته باشید زیرا در مسیر فاکتورهای درست پاندا پیش نرفته اید.محتوای ارائه شده شما در سایت می تواند شامل ویدئو، عکس و فایل صوتی نیز باشد این ترفند نه تنها باعث مطلوب بودن محتوای شما میشود و جایگاه آنرا بالا می برد بلکه باعث میشود زمان صرف شده در وب سایت شما توسط کاربران افزایش یابد. شما میتوانید از بنرهای تبلیغاتی نیز در محتوای خود استفاده کنید به شرط آنکه به محتوای اصلی سایت برتری نداشته باشد.

میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی میتواند بر اثرگذاری الگوریتم پاندا تاثیر گذار باشد. اگر شما به نحوی وب سایتتان را به شبکه های اجتماعی پیوند دهید، میزان افزایش و محبوبیت کاربران شما به میزان افزایش کاربرانتان در وب سایت می افزاید و این نیز مورد توجه الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

“پاندا” از روی نام کارمند ارشد گوگل با اسم “Navneet Panda” انتخاب شده است، کسی که این الگوریتم را توسع داد.

گوگل پاندا چطور روی وبسایت‌ها تاثیر می‌گذارد؟ 

تاثیرات گوگل پاندا بسیار گسترده بود و هنوز هم بسیاری از شرکت‌ها درگیر تاثیرات آن هستند.

آپدیت اول این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ تقریبا بر ۱۲ درصد جستجوها تاثیر داشت یعنی ۱۲ درصد از رتبه‌بندی‌ها در گوگل به طور چشمگیری تغییر کرد. سایت‌هایی که بیشترین آسیب را دیدند «مزرعه‌های محتوا» بودند. سایت‌هایی مثل About.com، eHow، Demand Media و سایت‌های مختلف مرتبط با Yahoo .

جالب است بدانید که طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد سایت‌هایی که از پاندا ضربه خوردند هنوز نتوانسته اند آسیبی را که دیده اند جبران کنند. و تازه این اولین آپدیت بود!

نحوه کار الگوریتم پاندا :

به زبان ساده می توان گفت که این الگوریتم بر روی کیفیت محتوای تولید شده در سایت نظارت می کند.

و آنها را از نظر محتوای کوتاه،محتوای کپی شده و یا حتی صفحات تکرای کم ارزش مورد برسی قرار میدهد و از این رو سایت هایی که این قوانین و یا فکتور ها را رعایت نمی کنند حذف و یا مورد پنالتی قرار میدهد.در زبان فارسی از سال 2013 اثرات الگوریتم پاندا بر روی نتایج جستوجو مشاهده شد و سایت هایی که از روش هایی غیر قانونی، سئو کلاه سیاه استفاده میکردند از صفحه جستجو گوگل حذف شدند.

تعدادی از باید ها و نباید های الگوریتم پاندا که بر سئو تاثیر دارد:

محتوای کپی و تکراری:

اگر متن مقالات و یا محتوا های شما به صورت کپی و یا تکراری از روی سایت های دیگر باشد،الگوریتم پاندا آن را به سادگی تشخیص داده و ممکن است شما را جریمه کند.

محتوای بسیار کوتاه:

از نظر الگوریتم پاندا و یا گوگل محتوایی که دارای چند کلمه و جمله کوتاه هستند برای کاربران مناسب نیستند.

محتوای بی کیفیت و یا کم کیفت:

منظور از محتوای کم و بی کیفت محتوایی است که اطلاعات به خصوصی به کاربر نمیدهد.

این مقالات معمولا توسط نرم افزار های تولید محتوا،تولید میشوند.

مقالات به بصورت پست میهمان:

مقالاتی که به صورت پست مهمان در سایت قرار میگیرند و اطلاعات درست و مرتبتی ندارند و اشکالات نگارشی و همینطور اشکالات املایی زیادی دارند در این دسته قرار گرفته و تاثیر منفی دارند.

تبلیغات بیش از حد نسبت به محتوا:

سعی کنیدحجم بالایی از تبلیغات و یا آگهی را نسبت به یک نوشته در وب سایت خود قرار ندهید.زیرا با انجام این کارممکن است امتیاز منفی کسب کنید.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!