امروزه واژه دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بسیار به کار گرفته می شود و با توجه به نوپا بودن در ایران، افراد نخبه و متخصص در این زمینه بسیار کم هستند.
عمده وظایفی که یک دیجیتال مارکتر حرفه ای دارد :
- تسلط بر بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Marketing)
- تسلط بر ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)
- تسلط بر بازاریابی محتوا (Content Marketing)
- تسلط بر مباحث برندینگ (Branding)
- تسلط بر سئو و بهینه سازی (SEO)
- تسلط بر تبلیغات اینترنتی (Internet Advertisement)
نکته : توانایی های بالا را اگر بلد هستید شما میتوانید در زمینه دیجیتال مارکتینگ به فعالیت بپردازید. اما یک نکته مهم این است شخصی که میخواهد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته باشد باید بتواند تمامی این اطلاعات را برسی و تحلیل کند!
اصلی ترین قسمت کار یک دیجیتال مارکتر حرفه ای این است که توانایی تحلیل و سنجش را داشته باشد. اگر او نتواند در زمان مناسب تحلیل لازمه را داشته باشد تمام زحماتش از بین میرود و نتیجه ای از کارش نمیگیرد.
بررسی نرخ تبدیل
Convertion rate یا نرخ تبدیل، از وظایف مهم یک کارشناس فعال در این حوزه می باشد که باید به صورت مداوم و مستمر سنجش و اندازهگیری شود. نرخ تبدیل می تواند با توجه به هدف کسب و کارها، تعداد فروش، تعداد دانلود فایل، تعداد بازدید یه صفحه سایت، تعداد کلیک و… باشد.
ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی
ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی توجیه پذیر با توجه به خلاقیت و هدف کسب و کار از دیگر مواردی هست که فرد کارشناس انجام می دهد.
سئو و بهینه سازی سایت
دیجیتال مارکتر باید به اصول و تکنیک های سئو و بهینه سازی برای افزایش جذب بازدید کننده تسلط داشته و از تکنیک ها و روش های مختلف تبلیغاتی در بستر اینترنت و آنلاین آگاهی داشته و بسته به نوع و هدف رقابتی کسب و کار آن را به کار ببرد.