سئو سایت و PPC از مهمترین و اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در رنک سایت می باشند.

سئو در واقع بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای افزایش رتبه سایت در نتایج ارگانیک است که در موتور های جستجوی موثر نظیر گوگل ، بینگ و یاهو نمایش داده می شوند. سئو و بهینه سازی سایت نیازمند صرف هزینه اولیه نسبتا بالا برای طراحی سایت سئو بیس و فرآیند بهینه سازی سایت می باشد و برای نتیجه دهی نیاز به زمان بالایی دارد اما در مقابل نتیجه آن ثابت است و می تواند در بازگشت سرمایه شما بسیار موثر باشد. علاوه بر این کاربران به نتایج ارگانیک اعتماد بیشتری دارند. اگر شما به دنبال قرار گرفتن در رتبه اول در نتایج جستجوی ارگانیک در موتور های جستجو هستید، بهتر است از استراتژی سئو بهره بگیرید.

PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک، روشی برای بازاریابی اینترنتی است که موجب بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود. در این روش شما با پرداخت هزینه به صورت فوری در بالای صفحه نتایج قرار می گیرید و باید به ازای هر کلیک و ورودی ، هزینه مشخصی را پرداخت نمایید. در واقع این روش در بازاریابی اینترنتی برای افزایش ترافیک سایت در کوتاه ترین زمان ممکن کاربرد دارد.

رعایت قوانین سئو، پرداخت هزینه برایPPC ، تولید محتوا برای سایت و چند ده روش دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما برای رسیدن به صفحه نخست کمک کند. شاید مهم‌ترین آن‌ها همان سئو و (Pay Per Click) PP) هسند.

مزایای سئو (SEO):

  • سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
  • کاربران اعتماد بیشتری به وب‌سایت‌هایی دارند که صفحه اول هستند
  • هزینه سئو سایت مشخص است و البته ماندگار
  • شما می‌توانید با یک‌بار هزینه، تا مدت‌ها در صفحه اول گوگل بدرخشید
  • ابزارهای مختلف رایگان برای سئو در اختیار شما قرار دارد

مزایای PPC (تبلیغات کلیکی):

  • سرمایه گذاری کوتاه‎مدت و زودبازده!
  • می‌تواند به کسب‌و‌کارهای نوپا کمک زیادی کند
  • با تبلیغات گوگل همیشه در صدر جدول هستید و نگرانی برای تغییر الگوریتم‌های گوگل نخواهید داشت
  • برای کلمه کلیدی مدنظر خود، قطعا در ابتدای لیست قرار خواهید داشت
  • هیچ عامل خارجی همچون رقیب در کار نیست

معایب سئو :

  • زمان! برای سئو سایت باید صبور باشید
  • الگوریتم‌ها و موارد زیادی را باید در نظر بگیرید
  • با تغییر الگوریتم‌های گوگل، ممکن است رتبه شما کاهش پیدا کند
  • رقبا همیشه در کمین هستند تا رتبه شما را اخذ کنند!
  • کار با ابزارهای مختلف را باید فرابگیرید
  • تداوم فرآیند بهینه‌سازی باید حفظ شود

معایب PPC :

  • باید در زمینه تبلیغات آنلاین سررشته داشته باشید
  • به ازای هر کلیک باید هزینه پرداخت کنید
  • کاربران اعتماد کمتری به تبلیغات کلیکی دارند
  • اگر با نحوه کار آشنا نباشید، ممکن است هزینه زیادی را از دست بدهید

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی SEMPO صورت گرفت، مشخص شد که قریب به ۹۰ درصد کاربران از طریق سایت‌هایی که بهینه‌سازی شده‌اند، امورات خود را انجام داده‌اند. این در حالیست که هزینه سئو تقریبا ۱۰ درصد هزینه تبلیغات کلیکی است. به بیان دیگر، سایت‌هایی که بهینه‌سازی شده‌اند، برای کاربران قابل اعتمادتر هستند. همچنین، در این تحقیق مشخص شد که احتمال موفقیت سئو نسبت به ppc، پنج برابر بیشتر است.

انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی به شرایط متفاوتی بستگی دارد. شما با مقایسه امکانات و منافعی که سئو و PPC  در اختیارتان قرار می‌دهند و همچنین شرایط کسب‌وکار خود، انتخاب می‌کنید که از کدام روش استفاده کنید. همچنین می‌توان همزمان با روند بهینه‌سازی در بازه‌های زمانی خاص، از تبلیغات کلیکی هم برای بیشتر دیده‌شدن استفاده کرد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOTechnologyبازاریابی اینترنتیبروزرسانی هابک لینکبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکسب و کار آنلاینکلمه کلیدیوب سایت

بهینه سازی وب سایتتبلیغات کلیکیتولید محواسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ای سیروتا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!