سند باکس گوگل

سند باکس گوگل


اگر مبانی سئو را می‌دانید بخش‌های بعدی را بخوانید هر چند پیشنهاد می‌شود جهت یادآوری و کسب تجربه بیشتر از ابتدا شروع کنید، چه افراد تازه کار و چه افراد حرفه ای.

سئو مقدماتی اصولا با یک سوال “سئو چیست” شروع می‌شود ولی یک سوال بهتر؛ چطور سئو کار می‌کند؟ چطور رتبه سایتی بالا و پایین می‌شود؟ و یا چرا وقتی ما کلمه “خرید گوشی” را در گوگل جستجو می‌کنیم سایت “الف” رتبه اول را دارد و سایت “ب” رتبه دوم؟ آیا می‌دانید چه فاکتورهایی در سال ۲۰۱۹ در سئو اهمیت دارد و باعث جابه‌جایی رتبه وبسایت‌ها در گوگل می‌شود؟ همه این موارد را در بخش ۱ خواهیم خواند.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت انگلیسی “Search Engine Optimization” است به معنی “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” نظیر گوگل. به عبارت دیگر به کمک تکنیک سئو ما می‌توانیم به شکل طبیعی رتبه یک وبسایت را در نتایج، بالاتر بیاوریم.

شاید بپرسید به شکل طبیعی یعنی چطور؟ مگر غیر طبیعی هم داریم؟ دو راه وجود دارد تا وبسایت شما در رتبه‌های برتر گوگل مشاهده شود.

  • سئو SEO
  • ادوردز Adwords

در روش اول یعنی سئو؛ شما باید هزینه زمانی زیادی را بدهید تا بتوانید در رتبه های برتر گوگل دیده شوید. درعوض اگر سئو را به خوبی آموزش دیده باشید و اصولی آن را پیاده سازی کنید، ماندگاری بیشتری در رتبه‌های برتر گوگل دارید.
روش دوم یعنی ادوردز؛ هزینه مالی بیشتری نسبت به سئو در یک بازه زمانی نیاز دارد و تا زمانی که شما در ادوردز گوگل شارژ مالی داشته باشید، در جستجوهای مربوطه جزء رتبه‌های برتر هستید.

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گردد و ظهور موتورهای جستجو در آن سال‌ها رخ داد. مروزه سئو یک روش و استراتژی برای بازاریابی محتوا و رونق دادن به صعنت‌های آنلاین و آفلاین است.

صفحه اول گوگل
صفحه اول گوگل

اگر شما به دنبال آموزش سئو هستید باید بدانید که این حرفه نیاز به برخی مهارت‌های فنی، خلاقانه و تحلیلی دارد. البته نگران نباشید، شما می‌توانید با گذاشتن زمان و به صورت آهسته و پیوسته این مهارت را به دست آورید و بدانید که هیچ مانعی جلوی شما نیست مگر ذهن خودتان.

تکنیک های زیادی در سئو وجود دارد که بستگی به نوع اهداف، نحوه اعمال و میزان اعمال این تکنیک‌ها متفاوت است. هر چند اصولا هدف اصلی و نهایی سئو کردن هر سایتی یکسان بوده و آن هم کسب رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجواست.

سئو چیست را خلاصه کنیم: سئو یک روش مناسب و پایدار برای افزایش بازدید هدفمند در یک وبسایت است.

در سئو فقط مباحث فنی آن وجود ندارد. شما باید بتوانید یک محتوای مناسب و کاربرپسند تولید کنید و در کنار آن، محتوای شما باید بهینه سازی هم شود. به عبارت دیگر هدف شما تولید محتوا برای مخاطب باشد و در راستای آن سعی کنید در نتایج گوگل آن محتوا را سئو کنید تا بیشتر دیده شود. بدانید که محتوا صرفا متن نیست. ممکن است یک محتوا از عکس، ویدیو، پادکست و … ساخته شود. و از طرفی این محتوا به اندازه کافی در وبسایت شما وجود داشته باشد و توسط دیگران لینک سازی شود.

کمی هم صادق باشیم. سئو یک نظم پیچیده شرطی است که گاهی فرآیند کار را سخت‌تر می‌کند. به همین منظور به توجه کامل شما نیاز دارد. و از طرفی سئو به مرور زمان، تکامل می‌یابد و بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود، بنابراین دانش شما در این زمینه همیشه باید با تغییرات هماهنگ باشد. باید خود را به روز کنید تا بتوانید وبسایت خود را به روز نگه دارید.

چرا باید شما آموزش سئو را دنبال کنید؟

طبیعتا برای شما رشد و رونق کسب‌وکارتان اهمیت بسیاری دارد، و قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی شما در این مسیر پیدا کردن مشتری‌ها و کاربران هدفمند برای کسب‌وکارتان است. به همین منظور سئو گزینه مناسبی برای تحقق بخشیدن به این هدف است. چرا که سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه‌تر و همین‌طور پایدارتر است. حال شما در این مسیر چه به عنوان مدیر سایت خود و چه به عنوان یک متخصص سئو باید همیشه به دنبال یادگیری سئو باشید.

موتورهای جستجو همانند گوگل، بینگ و یاهو یک سری الگوریتم‌هایی دارند که براساس آن الگوریتم ها، وبسایت ها در نتایج جستجو یا به اصطلاح فنی SERP لیست می‌شوند. آیا ما می‌توانیم متوجه شویم که این الگوریتم‌ها چه چیزی هستند و چه نوع رفتاری دارند؟ پاسخ بله و خیر است.

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها نزدیک به ۲۰۰ فاکتور را بررسی می‌کند. برخی از فاکتورهای مهم نظیر: محتوا، لینک سازی (بک لینک) موارد فنی سایت همانند بهبود سرعت سایت، تجربه کاربری و … است. هر چند برخی فاکتورها هم دقیق مشخص نیست و از طرفی ممکن است برای کسب و کاری این فاکتورها کم و زیاد و یا شرطی شوند. نگران پیچیدگی نباشید، بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!