images 86

پارامتر های مهم در انتخاب هاست

سرعت

تقریبا مهمترین و اصلی ترین پارامتر سرعت سایت است! همین سرعت به عوامل متعددی بستگی دارد که ما در اینجا به عواملی مانند برنامه نویسی وب سایت و طراحی سایت که بهینه بودن آن تاثیر زیادی دارد و خیلی موارد بیشتری که مربوط به میزبانی و هاست نیستند کاری نداریم.

سرعت سرور تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت شما دارد، نه به این معنی که صرفا سخت افزار قوی مثل RAM یا CPU داشته باشید، سرور سریع مستلزم مورد توجه قرار دادن فاکتور های زیادی مثل کانکشن سرعت بالا، پهنای باند مناسب سرور، تعداد سایت پشتیبانی شده هر سرور و از تعداد مهمتر بار ترافیک کنترل شده کل سایت ها و موارد بیشمار دیگری خواهد بود.

موقعیت مکانی

مکان سرور هم تاثیر زیادی بر سرعت دارد. اگر غالب کاربران سایت شما ایرانی باشند بهتر است سروری ایرانی انتخاب کنید. فاصله جغرافیایی بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچقدر کمتر باشد سرعت دسترسی به داده ها و سرعت لود سایت بالا تر خواهد بود.

این پارامتر را به راحتی با انجام چند Ping ساده می توانید درک کنید. از یک سایت با سرور ایرانی پینگ بگیرید و چند پینگ از سایت هایی با مسافت های دورتر مثلا چین، آلمان و یک سرور آمریکایی را آزمایش کنید، زمان بازگشت پینگ جواب دقیق شما را خواهد داد.

آپ تایم

مهمترین وظیفه شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست آپ تایم است، یعنی سرور همیشه روشن و در دسترس باشد.
آپ تایم یا پایداری به مدت زمان در دسترس بودن یا به اصطلاح بالا بودن سایت آپ تایم سایت یا سرور می گویند. در حقیقت آپ تایم توانایی سرور را در اداره و اجرای وب سایت نشان می دهد. آپتایم پاین لطمه زیادی به سئو سایت میزند، جدا از اینکه بازدیدکنندگان را از دست میدهید، گوگل را هم نا امید میکنید و شاید از لیست پیشنهادش خارج شوید.

امنیت

تامین امنیت وب سایت و سرور از ملزومات است، شما موظف هستید امنیت سایت خود را تامین کنید و در واقعیت این امر بدیهی سودی برای سئو سایت شما ندارد و در صورت عدم آن متوجه ضرر خواهید شد.

پس سعی کنید حداقل موارد امنیت وب سایت را بشناسید و در تغییر تنظیماتی از هاست که مربوط به امنیت می شود هوشیارانه عمل کنید، چون درست عمل کردن در بحث امنیت وظیفه است و عدم توجه به آن شاید گران تمام شود. مثلا یک مجوز (permission) ساده می تواند برای شما دردسر ساز شود.

IP هاست یا سرور

اول به این نکته توجه داشته باشید که شما از هاست اشتراکی استفاده میکنید و یا سرور اختصاصی دارید، هاست های اشتراکی همزمان تعدادی سایت را بر روی یک سرور و آی پی مشترک مدریت میکنند و سرور اختصاصی مخصوص یک یا چند سایت مرتبط با هم خواهد بود. اگر از هاست اشتراکی استفاده کنید این نگرانی وجود دارد که ip سرور شما در لیست سیاه گوگل و دیگر موتور های جستجو قرار بگیرد و شما را بعنوان اسپم بشناسد، اگر دیگر سایت های روی سرور شما آلوده باشند و اقدام به انتشار ویروس یا اسپم کرده باشند به ضرر شما هم تمام می شود.

download 11

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!