download 41 1

اسپم اسکور یا همان نمره اسپم توسط کمپانی Moz معرفی شده و به شما کمک می کنه درصد احتمال اسپمر بودن یک سایت را پیدا کنید.اسپم اسکور مجموعه از رفتارهای پر خطر درون سایت یا بیرون سایت را نمایش می دهد. عدد آن بین ۱ تا ۱۷ نمایش داده می شود. برای تعیین نمره اسپم یک سایت فاکتورهای زیادی تاثیرگذار هستند.

چه مواردی در تعیین نمره اسپم اسکور تاثیرگذار است؟

در بسیاری از سایت‌ها، لینک‌های بسیارزیادی در بخش کامنت‌های آن قرارمی‌گیرد که جز لینک‌های اسپم محسوب می‌شوند. زمانی که موتورهای جستجو تشخیص دهند سایت شما اسپم است ممکن است به کلی سایت شما از نتایج موتورهای جستجو حذف شود. اگر شما در سایت خود اقداماتی را انجام دهید، که اسپم شناخته شوند موجب جریمه شما از سمت گوگل خواهدشد. درادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که در تعیین نمره اسپم اسکور موثراست:

  1. زمانی که تعداد صفحه‌های سایت شما زیاد باشد و اما بک لینک‌های موجود در سایت شما به این میزان نباشد.
  2. بک لینک‌ها باید به یک و یا چند آدرس از سایت شما بروند.
  3. باید وقت بسیارزیادی را روی تهیه محتوای سایت بگذارید. محتوا پادشاه یک سایت است و لازم است که ارزش زیادی داشته باشد.
  4. اگر نشانه گذاری‌های موجود در سایت به صورت غیرواقعی باشد، می‌تواند تاثیربسیارزیادی را روی نمره اسپم اسکور داشته باشد.
  5. باید برای برند خود به اندازه کافی بک لینک بخرید.
  6. میزان لینک‌های فالو و لینک هایی نوفالو موجود در سایت باید به یک اندازه باشد. برای مثال نباید همه لینک‌های موجود در سایت از نوع فالو باشند.
  7. کاراکترهای نام دامنه باید متناسب باشد، اگر تعداد این کاراکترها زیاد باشد، تاثیرات منفی را روی نمره اسپم اسکور خواهدداشت.

کاربردهای اسپم اسکور:

اسپم اسکور نشان‌دهنده میزان اسپم بودن سایت نیست.عددی که این الگوریتم نشان می‌دهد، میزان بسیارزیادی از سیگنال‌های دریافتی سایت شما نظیر وجود لینک‌های مخرب و یا مشکلات محتوایی آن را نشان می‌دهد. عدد نشان دهنده توسط این الگوریتم احتمال جریمه شدن سایت شما را توسط موتورهای جستجو بیان می‌کند.

درصورت این که متوجه عدد بالای این فاکتور شدید، حتما نیازی به ایجاد تغییرات روی سایت نخواهیدداشت. درصورت این که نمره اسپم اسکور سایت شما بالا باشد و اما جریمه نشوید و تغییری در رتبه سایت شما ایجاد نشود لازم نیست کاری انجام دهید. تنها می‌توانید کیفیت بک لینک‌های موجود در سایت را بررسی‌کنید و درصورت نیاز می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

البته در بسیاری از موارد نیز نیازی به حذف کردن بک لینک‌ها نخواهیدداشت و تنها می‌توانید با بررسی مرتبط بودن محتوای سایت مقصد این مشکل را برطرف کنید . البته لازم است بدانید تا زمانی که جریمه نشده‌اید و یا این که رتبه سایت شما تغییرنکرده‌است لازم نیست برای حل این مشکل اقدامی انجام دهید.

 

download 40 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!