images 2020 06 29T162934.502

کلمه کلیدی :

کلمه کلیدی «keyword» به عباراتی گفته می شوند که کاربران برای یافتن محتوای مورد نیازشان، در موتورهای جستجو وارد می کنند. در واقع کلمات کلیدی همان عبارات و اصطلاحاتی هستند که کاربران اینترنت، از آنها برای دست یابی به محتوای وب سایت ها استفاده می کنند. برای هر سایت و کسب و کار، کلمات کلیدی متفاوتی وجود دارد.
در یک کلام می شود گفت؛ کلمه کلیدی، معرف محتوای یک وب سایت است. هر زمانی که یک کاربر کلمه یا ترکیبی از کلمات را جستجو می کند، همان ها کلمات کلیدی هستند که کاربر را به نتایج مورد نظر می رسانند.

انواع کلمات کلیدی:

قبل از آنکه به چگونگی یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی بپردازیم بهتر است این توضیح را بدهیم که کلمه کلیدی می تواند یک کلمه چند حرفی باشد یا اینکه چند کلمه و حتی یک جمله باشد. معمولا keyword های تک کلمه ای رقابتی تر هستند و به دشواری می توان توسط این کلمات به صفحه اول نتایج راه یافت. در اصلاح به این کیووردها کلمات کلیدی تک سیلابی می گویند.
برای یک وب سایت می توان انواع کلمه کلیدی را معرفی کرد، از تک سیلابی گرفته تا دو، سه، چهار و پنج سیلابی. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران معمولا دنبال ساده ترین راه برای رسیدن به مقصود هستند و کمتر پیش می آید کاربر یک جمله طولانی را در گوگل جستجو کند. به نظر شما چند نفر هواشناسی را سرچ می کنند و چند نفر جمله «پیش بینی آب و هوای ایران در چند روز آینده» را؟
به صورت کلی باید گفت سایت های کوچک بهتر است، از کلمات کلیدی چند سیلابی استفاده کنند. تا به رتبه های بالاتر برسند سپس روی کلمات کلیدی دو و تک سیلابی تمرکز کنند.
اگر سایتی شرکتی دارید و می خواهید نام شرکت را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید، باید بگویم درصد موفقیت تان برای اینکه با نام شرکت به صفحه اول نتایج برسید، بسیار بالاست! چون رقبای شما اصلا روی این کلمه کلیدی کار نمی کنند. اما به نظرتان چند نفر پیدا می شوند که نام شرکت شما را سرچ کنند؟ مگر آنکه شرکت بسیار معروفی داشته باشید. فکر می کنید کاربران بیشتر کلمه کلیدی سامسونگ را جستجو می کنند یا گلکسی اس 9 را؟
رقابتی بودن کلمه کلیدی مبحثی بسیار مهم است، چرا که رفتار کاربران و موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است و قرار است وب سایت را متناسب با نیاز کاربران بهینه سازید.

کلمه کلیدی کوتاه یا طولانی:

خود را جای بازدیدگنندگان فرض کنید،آیا شما عبارات کوتاه در گوگل جستجو خواهید کرد یا عبارات طولانی؟

خوب فرض می‌کنیم سایت شما در رابطه با بهینه‌سازی سایت است و شما برای کلمه (بهینه‌سازی) شروع به لینک سازی و تولید محتوا می‌کنید یا (بهینه‌سازی سایت) مشاهده می‌کنید که بین (بهینه‌سازی) و (بهینه‌سازی سایت) تفاوت های فراوانی وجود دارد شاید کاربری که بهینه‌سازی را جستجو می‌کند هدفش بهینه‌سازی ریاضی،بهینه‌سازی ساختمان،بهینه‌سازی مصرف انرژی و….بوده است نه بهینه‌سازی سایت،پس در اگر می‌خواهید کلمات مختلفی را سئو کنید پیشنهاد می‌شود عبارتی که دارای دو الی چهار بخش مرتبط است انتخاب کنید.

images 25

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!