اینفوگرافیک :

نمایش تصویری اطلاعات و داده ها به صورت تصویری و گرافیکی را گویند.

اینفوگرافیک با استفاده از عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه و … ساخته می شود که هدف از اینفوگرافیک انتقال پیام به شیوه ای سریع و قابل فهم به مخاطبان می باشد.

در طول چند سال گذشته، آمارهای تصویری از محبوبیت زیادی در اینترنت به ویژه در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و پینترست به دست آورده اند.

از اینفوگرافیک همچنان به یک فعالیت عالی در شبکه های اجتماعی برای افزایش محبوبیت استفاده می شود.
یک گرافیک جالب و موثر واقعا می تواند تعداد زیادی از ترافیک یک وب سایت را تولید کند.

دسته بندی اینفوگرافیک:

  • اینفو گرافیک به صورت ایستا یا ثابت
  • اینفوگرافیک به صورت اینفوموشن
  • اینفوگرافیک سه بعدی

قواعد ساخت اینفوگراف
نمایش تضادها و مقایسه‌ها
رابطه علت و معمولی یعنی نمایش علت ومعلول‌ها در رابطه‌ها نشان داده شوند
ساده سازی یعنی متون و رنگ‌ها نباید بر کلیت کار غالب باشند
سازمان‌دهی یعنی چه میزان جزئیات نیاز است و کجاها باید تاکید بیش‌تر نمود؟
نمایان سازی یعنی دیگران باید به سادگی بتوانند اینفوگراف را ببینند و از آن استفاده کنند
تعادل یعنی اطلاعات خیلی زیادی ارائه نکنید در عوض وضوح را بالا ببرید
یکپارچگی و انسجام در طرح موضوعات
چند بعدی بودن هدف اصلی اینفوگراف است.

قوانینی که می بایست در اینفوگرافیک طراحی سایت رعایت نمود.
رنگ مهمترین بخش در طراحی سایت و هر چیز دیگری است. شما باید ابتدا در مورد طیف رنگیتان فکر کنید، سپس شروع به طراحی کنید. مهمتر از همه مطمئن شوید که اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش داده می شوند متفاوت با پس زمینه باشد و اصول همخوانی طرح را فراموش نکنید. در طراحی سایت فضای کمی برای ارائه اطلاعات دارید، پس همیشه این فضا را در نظر بگیرید و اطلاعات را به شیوه مختصر و روشن نمایش دهید. اگر شما مجبورید که اطلاعات زیادی را در فضای کمی قرار دهید، از بوردر برای مشخص کردن مرزها استفاده کنید؛ و در نظر داشته باشید که فضای کافی برای هر قطعه از اطلاعات قرار دهید تا کاربر سایت سردرگم نشود.تایپوگرافیک هنر مرتب نمودن کلمات و حروف برای انتقال بهتر مفاهیم است تا کلمات به صورت زیبا نمایش داده شوند در حالیکه اینفوگرافیک بسیار گسترده تر از آن است و علاوه بر کلمات به جنبه های بصری نیز توجه دارد. تقریباً در تمامی اینفوگرافیک ها تصاویر از یک نوع، نمودار، چارت و یا هر چیز جدیدی وجود دارد که می توان خلاقیت خود را در این مرحله نشان داد. فقط توجه داشته باشید، هر سبکی را که انتخاب می کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت شفاف باشد طوریکه کاربر نیاز به بررسی بیش از حد آمار، برای فهمیدن آن نداشته باشد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

TechnologySEOآموزش سئوبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

اینفوگرافیکبهینه سازی وب سایتتولیدمحتواسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ای سیروتاسئوکارحرفه ایشبکه های اجتماعی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!