wpimagecompression 1 1

افزونه های فشرده سازی تصویر به شما این امکان را می دهند که تصاویر وب سایت وردپرسی خود را از نظر عملکرد و سرعت بهینه سازی کنید.

معرفی بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر وردپرس(Optimole)

افزونه فشرده سازی تصویر Optimole مدرن، ساده و یکی از بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر است. این افزونه ابزارهای پیشرفته زیادی دارد که بدون اینکه چیزی در مورد آنها بدانید در پشت صحنه کار خود را انجام می دهند.

برای استفاده از افزونه Optimole باید یک حساب کاربری ایجاد کرده و کلید API دریافتی را در افزونه وارد کنید. پس از آن می توانید تمام تصاویر بهینه سازی شده را در پیشخوان وردپرس ببینید و تنظیمات خاصی مانند جایگزینی تصویر، تغییر اندازه تصاویر بزرگ، کیفیت فشرده سازی و بارگذاری تنبل (Lazy) را تغییر داده و اصلاح کنید.

افزونه Optimole خارج از پیشخوان وردپرس نیز دارای یک پیشخوان است. در این پیشخوان می توانید اطلاعات جزئی تری مانند اندازه های فشرده سازی و گزارش های ماهیانه را ببینید.

Optimole تمام فشرده سازی های تصویر را به صورت خودکار انجام می دهد. این افزونه از یک CDN (شبکه تحویل محتوا) قدرت می گیرد، بنابراین نگرانی بابت لود شدن آهسته تصاویر وجود ندارد. مونیتورینگ و ردیابی یکی از بهترین ویژگی های این افزونه است که توسط آن می توانید جزئیات بسیار دقیقی در مورد آنچه که با تصاویر شما اتفاق می افتد و چقدر فضا ذخیره می شود، دریافت کنید.

تمام ویژگی های ذکر شده در فوق همراه با بارگذاری تنبل و تغییر اندازه تصویر باعث شده که افزونه Optimole کاملاً مفید و کاربردی باشد. این افزونه دارای پلن های رایگان و پرداختی است که تفاوت آنها در پهنای باند دیده شده و میزان حجم تصاویر است.

افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس استفاده کنیم؟

داشتن یک سایت زیبا نیاز به استفاده از انواع مختلفی از رسانه‌های متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی، اینفوگرافیک و… داره که با استفاده از این گزینه‌ها میتونیم نوشته‌های خودمون رو جذاب تر کرده و در عین حال به دلیل استفاده از این موارد در موتورهای جستجو حسابی خوش بدرخشیم. در این بین استفاده از تصاویر از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است که شاید دلایل باعث این شده باشه.

  • کم بودن حجم تصاویر نسبت به سایر گزینه‌ها
  • گویا بودن و اثرگذاری بیشتر تصویر نسبت به متن، ویدئو و…
  • علاقه کاربران به تصاویر بخاطر لود سریع و برداشت سریع‌تر موضوع از آن
  • محبوبیت جستجو تصاویر در موتورهای جستجو نسبت به ویدئو و سایر گزینه‌ها
  • و…

پس تاثیری که یک تصویر با یک نگاه روی مخاطب خواهد گذاشت از تاثیری که یک متن روی مخاطب می‌گذارد بیشتر است. چرا که زمان خواندن کمتر بوده و از طرف دیگه بخاطر اسکن تصویری پیام سریع‌تر منتقل خواهد شد. اما استفاده از تصویر در وردپرس از محبوبیت بالاتری برخوردار هست.

قطعا خیر! چرا که تصاویری که حجم بالاتری دارند، مدت بیشتری برای لود اونها طول خواهد کشید. در صورتی که اگر همین تصویر رو برش داده و در اندازه کوچکتری آپلود کنید حجم کمتری از صفحه را هم اشغال میکنه. جدایی از این یه راهکار دیگه اینه که اگه ضمن حفظ کیفیت تصویر تا جای ممکن بتونید حجم تصویر رو کمتر و کمتر کنید تاثیر بیشتری روی سرعت سایت خواهد داشت. پس استفاده از تصاویر در سایت زمانی ارزشمند هست که تا جایی که میشه حجم عکس را در وردپرس کمتر کنیم.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!