الگوریتم پاندا:الگوریتم رتبه بندی پاندا ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت این الگوریتم 3 هدف اصلی را دنبال می نماید
- مبارزه با محتواهای ضعیف
- مبارزه و جریمه سایت ها و صفحاتی که محتوا را از وب سایت های دیگر کپی میکنند می باشد.
- درصد محتوا (متن) در مقابل تبلیغات در یک صفحه خاص از سایت است.
الگوریتم پنگوئن: الگوریتم رتبه بندی پنگوئن ابتدا در سال ۲۰۱۲ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. این الگوریتم بر روی دو موضوع مهم و اساسی متمرکز می باشد.
- جلوگیری از نمایش اسپم در صفحه نتایج جستجوی گوگل است.
- جلوگیری از رسیدن سایت هایی که به طور انبوه و غیر طبیعی لینک سازی کرده اند، به صدر نتایج جستجو.
الگوریتم مرغ مگس خوار :
الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم هایی بود که به کمک الگوریتم پاندا آمد تا تلاش کند محتوای مفید را براساس پرس و جو های کاربران تشخیص دهد نه براساس کلمات کلیدی بنابراین این الگوریتم بر موارد زیر متمرکز شد.
- کشف ارتباط معنایی میان واژه ها و تشخیص کیفیت و دقت محتوای سایت ها .
- جریمه رتبه سایت هایی را که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودند و محتوای با کیفیتی نداشتند
بطور کلی الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.
الگوریتم جدید گوگل -مرغ مگسخوار بر خلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد.
سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی